24.Bölüm: Ben Jokey Olacağım!

25 12 13
                                    


Günümüz..

" Babanızın, Bade'ye gösterdiği ilgi yüzünden mi kabul ettiniz?"

" Önceki gece fikir aklıma yatmıştı. Sabah, aslında Bade'nin yerinde olması gerekenenin ben olduğumu hatırladığım an, ben bu işi yaparım dedim. "

" Herkes nasıl tepki verdi?"

2001/ Mayıs

Nihat, Güneş'in söylediği şeye önce kaşlarını çatmış ardından büyük bir kahkaha atmıştı.
" Benim şakacı kızım. "

" Şaka yapmıyorum. Dün Borislav Bey ile bu durumu konuştuk ve ben bugün yarışmaya karar verdim. Tabii kendisi hâlâ aynı fikirdeyse. "

" Sana söylediklerimin hâlâ arkasındayım Güneş. " Güneş, Borislav'ın ona destek olmasıyla rahatlamıştı.

" Nejla, ne diyor bu kız?" Nihat birden ciddileşmiş ve oklarını Nejla'ya çevirmişti.

Nejla aslında Güneş'in yarışmasına karşıydı ama herkesin önünde kızını desteklemekten başka çaresi yoktu.

" Güneş ne isterse yapabilir Nihat. Ben de annesi olarak her zaman onun destekçisiyim. " Annesinin,onun tarafında olması Güneş'in yüzünü güldürmüştü.

" Saçmalık bu! Ben babası olarak izin vermiyorum!" Nihat'ın sesini yükseltmesiyle insanlar onlara doğru bakmıştı.

" İzin isteyen kim? Sen yavrunla ilgilensene sadece." Güneş'in babasıyla bu tarz konuşması sadece Nihat'ı değil, Bade'yi de kızdırmıştı.

" Ne biçim konuşuyorsun sen?" Bade ilk defa Güneş ile böyle konuşuyordu.

" Hak ettiğin şekilde konuşuyorum. Yalancı, düzenbaz, hileci insanlar böyle bir tavrı hak eder. Tıpkı senin hak ettiğin gibi! "

" Güneş! Kendine gel, çocukça kıskançlıkları bir kenara bırak. İnsan kardeşini böylesine kıskanır mı ya?!"

Güneş, babasına birkaç adım daha yaklaşmıştı. Nejla ise hemen yanında onu uzaklaştırmak için koluna girmişti.

" Birincisi, o benim kardeşim değil ki bunu burada artık herkes biliyor. İkincisi ve en önemlisi, sen artık benim babam değilsin. " Güneş bu cümleleri herkesin duyacağı şekilde yüksek sesle söylemişti.

Etraftan fısıltılar yükselirken, Nihat'ın artık kazanan at sahibi olarak yarışcısının yanına gitmesi gerekiyordu. Parmağını Güneş'e sallayıp " daha sonra görüşeceğiz " dedi ve gitti.

" Yürü Güneş, biz de gidelim. " Nejla herkesin aile problemlerine şahit olduğu için rahatsız olmuştu.

Güneş ve Nejla kol kola otoparka geldiğinde Borislav onların birkaç metre arkasındaydı.
" Yakında görüşürüz Güneş. "

" Görüşürüz. " Güneş hızlıca arabaya binerken Nejla,Borislav ile vedalaşıp arabaya bindi.

" Bana danışmadan nasıl böyle bir karar alırsın?" Nejla, Güneş'e son derece sakin davranmaya çalışıyordu.

" Onları öyle görünce ağzımdan kaçtı. "

" Ağzından kaçtı? Yani böyle bir şey istemiyorsun, sadece onlara nispet olsun diye mi söyledin?"

" Hayır anne, ben jokey olmaya karar verdim. Sadece önce seninle ve Borislav Bey ile konuşmak isterdim."

" Ah Güneş. Kolay sanıyorsun değil mi? Jokey olmak çok zor kızım. Eskiye oranla daha çok yarışman lazım. İşin içine bahis girince her şey değişir. " Nejla, Güneş'in bu yeni ortama ayak uyduramayacağını düşünüyordu.

ŞubarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin