2004/Mayıs Veli Efendi Hipodromu
Güneş, koşu için son hazırlıklarını yapıyordu.
Şubar ile kazanılan birincilik, Yıldız'ın onunculuğu, şimdi ise Zafer ile koşulacak en önemli koşu." Kızım hazır mısın?"
" Bilmiyorum baba, yapabilir miyim?"
Güneş'in tek yapması gereken yarışı kazanmaktı. O atın birinci olmasına müsade etmeyecekti." Birinci olamasan bile onun birinci olmasına müsade etme. Yarış bitince Borislav'a gözükmeden yanıma gel. Biletin hazır, Arslan'ın yazısı hazır, hemen yarın baskıya girecek. "
Güneş, babası ve Arslan'a güveniyordu. Arslan'ın birkaç yıldır sürdürdüğü araştırmalar son bulmuştu. Yaptığı her şey günyüzüne çıkacaktı.
" Gidelim mi artık?" Ozan, son kez Güneş'in yanında olmak istemişti. Onun için de yarışlar son buluyordu. Güneş, ona durumdan bahsetmemişti, Ozan bir gün yanına gelmiş memleketine geri döneceğini söylemişti. Güneş de yaşadığı sıkıntılar son bulsun diye kabul etmişti.
" Gidelim bakalım. " Güneş, üç yıl önceye geri dönmüştü. Aynı alkışlar, aynı sevgi gösterileri, bunları çok özleyecekti.
" Evet sayın seyirciler 78. Gazi Koşusu'na hoşgeldiniz. Bu sene yirmi iki at yarışıyor. Önceki senelere bakacak olursan yarışta kısrak bulunmuyor.
Atlar boxta yerini aldı ve işaretle birlikte 78.Gazi koşusu başladı!"
Güneş, biraz kötü bir çıkış yapmıştı. Buna rağmen gözü diğer atın üzerindeydi.
" Bir numaralı Zafer kötü bir çıkış yaptı. Beş numaralı Yarim bir boy kadar öne geçti!"
Güneş aradaki az olan farkı kapamış burun farkıyla öne geçmişti.
" Ne yapıyor bu!" Borislav, tribünlerde yumruklarını sıkmış, sinirden kıpkırmızı olmuştu." Evet sayın seyirciler bir numaralı Zafer bir boy kadar öne geçti. Beş numaralı Yarim onun hemen kuruğunda, iki numaralı Şahinbey üç boy kadar geride kaldı!"
Güneş, şimdi önünde kimse yokken çok daha rahat bir şekilde koşuyordu, ta ki Zafer'in yavaşlamaya başladığını anlayana kadar.
" Zafer hayır!"
" Ne oluyor! Sayın seyirciler bir numaralı zafer son iki yüz metreye girerken hız kaybediyor! Beş numaralı Yarim son ikiyüz metreye önde giriyor. İki numaralı Şahinbey ise üç boy kadar arkada!"
Borislav, Güneş'in geriye düşmesiyle kendini dinlediğini ve istediğini yaptığını düşündüğü için mutlu olmuş ve purosunu yakmıştı.
" Son düzlükteyiz, beş numaralı Yarim ilk sırada hemen arkasında bir numaralı Zafer geliyor! Son metreler artık! "
" Ne oluyor!?" Nihat ve Arslan birbirine bakıyorlardı.
" Bitiş çizgisine ilk gelen beş numaralı Yarim oluyor sayın izleyenler. Bir numaralı Zafer ikinci, yedi numaralı Beyoğlu üçüncü oluyor. "
" Allah kahretsin!" Güneş, yavaşlayan zaferin üzerinde gözyaşlarını tutamıyordu. Şimdi ne yapacaktı?
Günümüz...
" Bu çok kötü olmuş. "
" Hem de o kadar kötü olmuştu ki. Borislav onu dinlediğimi düşünüp şike yaptığımı sanacaktı. Ertesi gün onun hakkında söylediklerim gazetede çıkacaktı. Annem ise her şeyi öğrenecekti. Kendimi o kadar çaresiz hissettim ki. "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Şubar
General FictionGüneş, Türkiye'yi uzun süre sonra olimpiyatlarda temsil eden binici olmak isterken kendini bir anda Türkiye'nin ilk kadın jokeyi olarak bulur. Başarısız geçen olimpiyat elemelerinin ardından kariyerinin bittiğini düşünen Güneş, karşısına çıkan bu f...