Günümüz ...
" Böyle hissetmeniz çok normal Güneş Hanım ama sizin çokta bir suçunuz olduğunu düşününmüyorum."
" Azınlıktasın o zaman. Çünkü herkes en çok beni suçladı. "
" Bundan sonrasında neler oldu?"
" Zaman geçti, ben elli yarış kazandım ve jokey ünvanı aldım. Buralar önemsiz hep aynı yarışlar, aynı yüzler. "
" Peki hipodrom dışındaki hayatınız nasıldı?"
" Duymuşsun yine bir şeyler."
Esra gülümsedi. " Sizi en az sizin kadar iyi tanıyorum."
" Hipodrom dışındaki hayatım yine hipodromla ilişkilendirilmişti. İnsanlar, benim hakkımla bu noktada olduğuma inanmıyordu. Türlü türlü yalan haberler çıkartıyorlardı. Bu da beni yıpratıyordu haliyle."
2002/ Ocak
" İyi ki doğdun Güneş!" Güneş, tezahüratlar eşliğinde mumları üflemişti. Bu sefer Bebek Otel' de kutlamaya karar vermişlerdi. Annesi, teyzesi, Fulya ve Borislav Bey vardı.
Aslında Borislav'ın neden burada olduğu bilmiyordu. Güneş, sadece aile üyeleriyle kutlamak istemişti.
"Bir yaş daha, zaman ne çabuk geçiyor değil mi?" Nejla, Güneş'in büyümesini kabullenemiyordu.
" Doğan büyüyor Nejla. Bir zamanlar bizler de Güneş gibiydik. Neyse Güneş şanslı ama hayatında onu yaşlandıracak bir adam yok. "
" Aman teyze. "
" Dans edelim mi Güneş?" Borislav'ın bu yakınlığı Güneş'i endişelendiriyordu. Kendisinden bir şey isteyeceğini düşünüyordu.
Güneş, Borislav'ı ayakta bırakmak istememişti. İkili dans pistine yürürken tüm gözler onların üzerindeydi.
" Beni gördüğüne şaşırdın mı?"
" Evet, sizi beklemiyordum. "
Borislav gülümsedi. " En çok bu huyunu seviyorum. Karşında kim olduğunu umursamadan düşündüğün her şeyi söyleyebiliyorsun. "
" Sizin de öyle olduğunuzu düşünüyorum. "
" Haklısın ben de öyleyim, belki de bu yüzden.." Borislav'ın cümlesini bir türlü bitirmemişti.
" Bu yüzden ne?"
" Oturalım artık gel. " Masaya döndüklerinde Selda dirseklerini masaya dayamış elleri çenesinde Güneş ve Borislav'ı büyük bir mutlulukla izliyordu.
Gecenin devamında bu ikili yine imali bakışlar almışlardı. Onları birbirine yakıştıran sadece Selda değildi.
•••
" Günaydın. " Güneş, kahvaltı sofrasına oturduğunda annesinin ve Fulya'nın yüzü asıktı.
" Ne oldu yine?"
" Al bak. " Nejla elindeki gazeteyi uzattı Güneş'e.
" Güneş ve Borislav'ın gizli nişanı." Manşetten verilen bu haber Güneş'i şaşırtmaktan çok kızdırmıştı.
" Kadın jokey Güneş ve atının sahibi Borislav Bey nişanlandı! İkili ilişkilerini gözlerden uzakta yaşıyor. "
" Bu ne ya!" Güneş elindeki gazeteyi fırlattı.
" Sakin ol kızım. Saçmalamışlar işte. " Nejla ne kadar saçmaladıklarını bilse de dün gece içine ikili için bir kuşku düşmüştü.
" Saçmalamak değil bu artık. Yalan, dolan! Kim yapmış bu haberi?" Güneş, gazeteyi tekrar eline alıp haberi yapanın adına baktı.
" Ferhunde Dağ. "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Şubar
General FictionGüneş, Türkiye'yi uzun süre sonra olimpiyatlarda temsil eden binici olmak isterken kendini bir anda Türkiye'nin ilk kadın jokeyi olarak bulur. Başarısız geçen olimpiyat elemelerinin ardından kariyerinin bittiğini düşünen Güneş, karşısına çıkan bu f...