26.Bölüm:Sözleşme

23 12 10
                                    


Güneş, Borislav ile konuşmak için odasının kapısının önüne gelmişti. Annesi ile bir toplantıda olacağını söylemişti. Kapıyı çalıp içeriye girdiğinde Borislav'ın o sert bakan bakışları içini ürpertmişti.

" Konuşmamız gerekiyor. " Güneş böyle durumlarla nasıl başa çıkacağını bilmediği için endişeliydi.

" Ne oldu kızım?" Nejla, Güneş'in şu an çalışmada olması gerektiğini biliyordu.

" Ben ne zaman jokeylik eğitimi aldım anne, ben bilmiyorum sen biliyor musun?"

" Ne eğitimi kızım, sadece binicilik eğitimi aldın. Önümüzdeki iki yıl da jokeylik eğitimi alıp sonra yarışacaksın." Nejla,yarış dünyasında her şeye hakimdi. Fakat yaptığı en büyük hata bildiklerini Güneş ile paylaşmamasıydı.

" Ben öyle duymadım, Borislav Bey, benim hiçbir zaman almadığım eğitimi almışım gibi göstermiş. "

" Borislav Bey?" Nejla bunun yasadışı ve suç olduğunu biliyordu.

" İki sene uzun bir zaman dilimi. Ne ben o zamana kadar bekleyebilirdim, ne sen Güneş. Zaten senin aldığın eğitimden pek bir farkı yok. Çok akıllısın, kısa sürede öğreneceğine eminim. " Borislav sanki yaptığı suç değilmiş gibi rahattı.

" Buna izin veremem. Ben bunca yıl kimsenin hakkını yemeden yaşadım. Kızımın böyle bir şeye ortak olmasına izin vermem. " Nejla, bunca senelik iş hayatında tek bir kötü olayla anılmamıştı. Bunca sene sonra başlarına gelen bu olayla nasıl başa çıkacaktı?

" Bu büyütülecek bir şey değil Nejla Hanım, inanın bana böyle yarışan bir çok sporcu var. Herkes olan bitenin farkında ama kimse bir şey demiyor. Güneş de onların arasında kaynar gider. "

" Güneş'in bu şartlarda yarışmasına izin vermiyorum. Başlamadan bitmesi iyi oldu. Yürü Güneş."

" Siz istediğiniz yere gidebilirsiniz Nejla Hanım ama Güneş gidemez. Sözleşme var, unuttunuz mu?" Borislav çekmecesinden çıkarttığı sözleşmeyi uzattı. " Bu kopyası bakın inceleyin. "

" Ne sözleşmesi? " Nejla, Borislav'ın elinden sözleşmeyi kapıp imza yerine baktı. Güneş bunu imzalamış olamazdı.

" Bunu imzaladın mı? Benim haberim olmadan!?"

" Ben, senin haberin var sanıyordum. Bana öyle dedi. " Güneş, Borislav'ı işaret etti.

"Güneş yetişkin, imzasıda orada eğer şimdi gitmek isterse ödemesi gereken tazminat yazıyor. "

Nejla tazminat tutarını görünce başını sallayarak Güneş'e baktı.

" Sen ne yaptın Güneş?!"

" Güneşciğim bu günlük bu kadar yeter yarın yine çalışmaya gelirsin. "

Nejla sinirle elindeki kağıdı sıkıp odadan çıktı. Güneş ise onun peşinden.

•••

" İnanamıyorum sana!" Nejla ve Güneş eve gelmiş sözleşme kavgasına tutuşmuştu.

" Ne bileyim anne, bana senin haberin olduğunu söyledi. " Güneş kendini açıklamak için çaba sarf ediyordu ama nafile Nejla sakinleşmiyordu.

" Sözleşmeyi niye okumuyorsun? Hadi imzaladın bana niye söylemedin!?"
Güneş kendini daha fazla tutamayıp ağlamaya başladı.

" Nejla, yeter. Yapmış bir hata ne yapalım yani. Ne kadar üzgün görmüyor musun? Dünyanın sonu değil ya!" Selda, kendine sarılarak ağlayan Güneş'i teselli etmeye çalışıyordu.

ŞubarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin