sampai di airport
Beberapa minit kemudian pengumuman dari pekerja di airport memberi tahu kapal terbang yang ingin ke New Zealand telah bersedia.
"Haa tu kapal terbang Abangkan?" Tanya Alyss kepada Yan yang sedang leka bermain telefon nya.
"Hah? dah umum ke?" Tanya Yan yang masih leka dengan telefon nya .
"Ye..dah tadi." Alyss menjawab pertanyaan Yan.
"Ohh..hm ok lah Abang gerak dulu,jaga diri dan kirim salam kat mama papa" Yan bangun dengan malas,terasa sedih akan berpisah dengan Alyss, dia akan merindui adik perempuannya ini.
"Haa Abang pun jaga diri kat sana, kirim salam kat grandma and grandpa" ujar Alyss.
Alyss mengangkat sebelah keningnya melihat abangnya yang masih belum berganjak dari tempatnya dan hanya memandang kearah dirinya dengan pandangan sedih.
"What?" Alyss mengerutkan kedua keningnya.
"Nak peluk.." Yan mendepakan tangannya ingin memeluk Alyssa.
Alyss memeluk abangnya dan menggosok belakang badan abangnya kerana kedengaran Yan yang ingin menangis.
Alyss membalas lambaian Yan dengan senyuman.
Alyss membuka Instagram nya terlihat new post Yan. Lama dia merenung gambarnya.
bry'An
I will miss u..
Alyss tersenyum sahaja selepas melihat gambarnya di post Yan dan dia melihat komen di post Yan sambil ketawa kecil.
Hanya mengambil masa 10minit sahaja Yan sudah mendapat 10k like. Instafamous katakan.
Pov Yan
"Assalamualaikum.! grandma grandpa! Yan balik ni.." Yan melihat kedalam rumah megah itu sambil mencari keberadaan atok dan neneknya..
"Waalaikumussalam! haa masuk laaa Yan.. grandpa ada kat bilik kerja tu busy.." grandma menjemput cucu kesayangannya masuk
"Ouh..dah old pun busy dengan kerja lagi.." Yan berkata perlahan sambil melihat grandma nya sedang mengait.
"Apa kamu kata Yan ingat grandpa tak dengar ke.." Fanuco tertawa kecil melihat muka cuak cucunya itu.
"Eh mana ada grandpa.." Yan berkata tenang, tetapi jantungnya sudah berdegup kencang takut dengan Grandpa-nya.
Yan membuka app Instagram nya selepas makan bersama grandpa dan grandma nya.Dia terlihat new post Alyss .
Aly'S
I will m.u.t
take care..Yan tersenyum melihat post Alyss tetapi senyumannya mula pudar bila Alyss di gelar gadis misteri, dia sudah tidak seperti dulu.
Disebabkan satu tragedi,Alyss menyimpan banyak rahsia dan penuh dengan misteri kepada peminatnya kerana Alyss secara tiba-tiba menghilangkan diri.
YOU ARE READING
MYSTERY
Mystery / ThrillerZOEY? She Have Three Sides. 1. The Quiet Side 2. The Fun and Crazy Side 3. The Side You Never Want To See "Aku setia tunggu kau kat sini. Ingat!" - Afiq Seorang gadis cantik menjadi misteri di sosial dan public. Dia terpaksa merubah-ubahkan ident...