Chapter 10

47 5 0
                                    


1 bulan berlalu

Group GD sudah tidak membuli Alyss diatas apa yang berlaku bulan lepas.
Mereka juga tidak mengganggu murid lain.

"Ehem² 123 test², ok makluman kepada semua murid, minggu depan sekolah kita akan mengadakan sukan tahunan. Setiap guru rumah sukan perlu membuat perjumpaan rumah sukan untuk memilih beberapa murid untuk mewakili dalam setiap acara. Terima kasih."

"Eh Kay kau rumah sukan warna apa?" Tanya Elly. Sesudah mendengarkan makluman dari Arif.

"Merah." Jawabnya

"Ohh sama Isya dengan Arif pun merah" Ujarnya.

"Ohh kau?" Soalnya.

"Aku hijau sekali dengan Afiq dan Adip."

"Farah dengan Ameer biru." Jelasnya.

"Ehem 123 test, maafkan saya, kepada Kayla dan Afiq 5 Gold kamu berdua telah di tukarkan ke dalam rumah sukan Kuning , makluman sekali lagi kepada Kayla 5 Gold dan Afiq 5 Gold kamu berdua telah di tukarkan ke dalam rumah sukan Kuning. Sekian." Arif memberi makluman sekali lagi.

"Lah Afiq kena tukar ke." Murung Elly.

"Kenapa kau macam sedih je?" Soal Ameer sedikit memerli

"Takde pape." Jawabnya

"Hahaha mesti takde Afiq rumah sukan korang kurang mata en Haha." Tawa Ameer.
Elly dan Adip sudah memandang Ameer tajam.

"Aku gurau je."

Perjumpaan rumah sukan.

Kuning

"Assalamualaikum semua, ok cikgu akan memilih beberapa orang untuk mewakili setiap acara ya. Kecuali Kayla, cikgu nak kamu sertai semua. Afiq seperti biasa kamu lari,lompat jauh dengan L.tinggi sahaja." Jelas cikgu Ismail.

Mendengarkan itu, semua murid yang lain memandang Alyss dengan pandangan tidak percaya.
Kayla hanya mengabaikan perbualan mereka yang tidak bersetuju.

"Ish kenapa dia ambil semua, aku tak rasa dia menang semua." Bisik gadis itu kpd kawannya, tetapi Alyss dapat dengar bisikkan gadis itu dan dia tersenyum senget.

Skip

"Elly kau main apa?" Tanya Isya.

"Hah, aa aku lompat jauh dengan lari berpagar. Kau?" Giliran Elly yang bertanya.

"Aku lari 100m, 4x2, 4x4 dengan lompat tinggi." jawabnya.

"Eh Afiq, Kay mana?" Elly melihat Afiq masuk ke dalam kelas.

"Entah,"

"Dia ada main apa² ke?" Tanyanya lagi.

"Hmm,Semua" jawab Afiq ringkas.

"Huh!? Semua, tak percaya aku." Ujarnya.

Tiba² Adip, Arif dan Ameer muncul.

"Fiq, aku dengar Kay masuk semua, betul ke?" Tanya Adip.

"Hemm" jawabnya.

"Giler ar, tak percaya aku dia boleh dapat semua. Sekolah kita kan ada lagi tiga tu." Menunjuk ke arah Isya, Farah dan Elly.

"Hmm."

Hari Sukan

"Ok makluman kepada semua rumah sukan. Acara pertama adalah lompat jauh ya, siapa yang di pilih sila pergi ke bahagian lompat jauh. Sekian"

"Ha Kayla,Afiq dan yang mana cikgu pilih tu. Bergerak ke bahagian lompat jauh sekarang." Ujar cikgu Ismail.

Setibanya sampai mereka sudah berkumpul untuk bersedia mengikut gilirang. Pertama ialah murid lelaki dahulu disertai Afiq (kuning) ,Arif (merah) ,Ameer (biru) dan seorang murid lelaki dari kelas lain (hijau).

MYSTERYWhere stories live. Discover now