Chapter 19

37 5 1
                                    

Alyss membuka matanya tetapi penglihatannya kabur kerana kepalanya di bungkus menggunakan guni.

Alyss menggerakkan tangannya untuk membuka ikatan di tangannya.

Ada seseorang perempuan menepuk tangan dengan kuat. Alyss memandang kearah gadis itu tetapi tidak berapa jelas untuk kelihat wajahnya.

Gadis itu mendekati Alyss. Dia membuka guni yang menutupi bahagian kepala Alyss. " Hi, Kayla Alyss Ilyana." Ujarnya sambil tersenyum sinis.

Alyss membatu seketika mendengar suara wanita itu kerana suara itu sangat lah familiar baginya. "Kau nak apa dari aku?" Soalnya.

Wanita itu ketawa "Kau lupa yang kau dah bunuh abang kesayangan aku 3 tahun lepas huh!?"

Alyss membatu sekali lagi apabila dia mengangkat kepalanya melihat wajah perempuan yang berada di hadapannya. "Farah?" Ujarnya.

"Kau ingat kau boleh lepas macam tu je perempuan!?" Dia mencengkam rambut Alyss.

"Lepaskan aku." Ujar Alyss akar rambutnya seperti ingin tercabut di rentap kasar. "Stop" Ujar abang sulung gadis tersebut yang melihat kejadian itu. "No!" Balasnya.

"I said STOP Jas Imelda!" Ujarnya tegas. "Jas Imelda?" Alyss menatap anak mata Farah. Imelda melepaskan cengkamannya dan menjeling ke arah abangnya lalu berpeluk tubuh.

"Korang nak ape dari aku!?" Soalnya. Lelaki itu tersenyum sinis, dia berjalan mendekati Alyss."Darah kau." Bisiknya.

Darah Alyss sangat berharga kerana hanya dirinya 100 peratus, berdarah raja hutan. Darah itu memiliki ke istimewaan yang mampu menyembuhkan semua racun. Fanuco adalah satu-satunya kerabat raja yang sempurna. Setiap keturunan hanya seorang yang akan memiliki 100% darah raja itu.

Macam mana diorang boleh tahu?

Kejadian pergelangan tangan Alyss di tusuk itu perbuatan Farah untuk mengambil sampel darah Alyss untuk di ujikaji. Seseorang yang berada di hadapan pintu bilik pengetua itu adalah Farah juga.

"Lepas aku dah dapat darah kau, aku akan lenyapkan keturunan Fanuco yang satu-satunya sempurna ni. Kau sangat berbahaya untuk dibiarkan hidup." Ujarnya lagi.

"No, aku tak akan izinkan." Ujarnya. Vito melepaskan ketawanya. "Apa yang kau boleh buat huh?" Tersenyum sinis.

"Mana abang kau yang kau sayang sangat tu? Oh lupa dia kemalangankan hmm." Ujar Imelda. Alyss menatap mata Imelda dalam. "Tak payah la tengok saya macam tu."

"Kau memang talam dua muka lah Farah." Ujar Alyss. "Sorry? Talam dua muka? Kau pun sama lah Alyss. Lagi satu aku bukan Farah, Aku Imelda." Ujarnya. " Hah? Ape da?" Imelda menampar pipi Alyss. " Kau pekak ke perempuan? I said Imelda!"
Alyss senyum sinis. "Why u so emotional?"

Kena tampar apa la sangat bagi Alyss.

POV Feng

"Ray macam mana dengan Alyss?" Soalnya. Mereka menunggu Yan yang sedang di rawat.

"Yang tu kau jangan risau Alyss tahu dia kena buat apa." Ujarnya.

"Kau pasti ke Alyss tu boleh keluar hidup-hidup Ray?" Feng menatap wajah Ray.

"Jangan risau lah."

"Tak faham la aku dengan kau ni Ray." Ujarnya. Ray terlalu ambil ringan tentang Alyss. "Kau ni risau sangat, cuba tenangkan diri kau tu." Ujar Ray. "Macam mana tak risau Ray. Bila bila masa diorang boleh bunuh Alyss." Ujarnya. "No, tak semudah tu. Kau tunggu sini aku nak pergi beli air kejap." Ray berlalu pergi.

"Haih" Feng mengeluh.

End POV

"Kenapa diorang culik Kayla ." Soalnya kenapa Afiq. Mereka menyorok diri di sebalik semak samun kerana melihat ada beberapa orang sedang menjaga di hadapan pintu masuk gudang itu.

Di masa yang sama ketika Kayla di tarik masuk kedalam van, Afiq dan Arif baru keluar dari pagar sekolah. Apabila mereka melihat kejadian itu, Afiq memutuskan untuk mengikuti van itu, sehingga van itu memasuki lorong ke dalam hutan yang terdapat sebuah gudang lama.

"Kita nak buat apa sekarang ni? Otak aku beku tak boleh nak berfikir." Ujar Arif sambil memegang kepalanya.

"Kita pergi serang?" Ujar Afiq. "Eh, kau gile ke. Kau tak nampak apa yang diorang pegang tu bodoh. Kalau dia tembak tu berpindah alam kita Afiq. Dah la kita berdua je." Ujarnya.

"Hoi, Korang buat apa kat sini?" Soal Adip tiba-tiba muncul di belakang mereka berdua yang cukup membuatkan Adip tidak bernasib baik. Kepalanya di pukul oleh Arif. "Sakit lah." Ucapnya perlahan. "Kau buat apa kat sini hah Abdul?" Soal Arif. Bila masa pulak Si Adip ni ikut diorang. "Hehe"

"Kenapa korang kat sini?" Soalnya. Matanya tak lepas memandang kearah orang yang sedang menjaga gudang itu. "Kay kena culik, sekarang ni kita kena buat apa?"

"Weh weh weh weh." Adip menepuk bahu Arif berkali-kali. "Ape dia?" Soalnya. "Tu buka Farah ke? Macam Farah kan?" Melihat Farah keluar dari gudang itu menuju ke keretanya. "Dia buat apa kat sini. Bukan ke Isya cakap dia pindah sekolah sebab kena ikut papa dia pergi overseas?" Soalnya bingung.

"Tapi kenapa dia pakai pakaian macam tu? Lipstik hitam baju hitam ketat pulak tu. Macam tak pakai apa-apa." Ujar Adip. Arif menepuk belakang kepala Adip kali yang kedua. "Mata dengan mulut tolong jaga baik-baik sebelum nanti takde fungsi." Ujarnya sambil menunding jari kepada Adip. "Ish sorry lah." Adip menggosok kepalanya sakit.

"Kau perasan tak, ada tattoo ular dekat leher, belakang telinga dia?" Soal Afiq dengan jelas dia melihat tattoo ular itu. "Haah lah, aku baru perasan." Ujarnya.

"Weh jom balik, aku rasa tak guna kalau kita pergi serang better kita balik rumah, sediakan apa yang patut." Ucapnya. "Betul juga, jom Fiq." Adip menyetujui apa yang dikatakan oleh Arif. Mereka perlahan berjalan keluar dari tempat persembunyian supaya tidak mengeluarkan sebarang bunyi.

"Kau rasa kenapa diorang culik Kayla? Dia bukan anak orang senang pun." Ujar Arif . "Aku rasa Kay ada something yang dia rasiakan dari semua orang. Kau tahu dia tinggal kat mana?" Soalnya.
"Haah la aku pun rasa macam tu. Sampai now aku tak tahu nama panjang dia apa. Tempat tinggal dia pun tak tahu ni kan lagi pasal parents dia.

"Apa plan kita esok?" Soalnya. "Entah, takkan family Kay tak cari dia?" Afiq mengangkat bahu. Tiba di rumah mereka berempat. " Eh mana si Adip dengan Ameer tak balik sini ke?" Soalnya melihat hanya kereta milik Afiq terparking elok di garaj rumah. " Maybe balik rumah family diorang la tu." Ujar Afiq. Keluar dari kereta.

Ada satu jarum berukuran 7cm meluncur laju mendarat di leher Arif seketika Arif pengsan berserta dengan Afiq.

"Korang angkat diorang ni." Arah Ray kepada anak buahnya. "Menyusahkan la." Ucap Ray. "Kau nak buat dengan diorang ni?" Soal Feng.

To be continued

Sorry if this story terlalu cepat or membosankan because dari kekurang saya juga. Thank u sudi baca <3

MYSTERYWhere stories live. Discover now