Selamat membaca
"Ash, lexi salam dengan tokma dengan tokpa." Arah Alyss setibanya mereka tiba di rumah keluarga Alyss.
"Dah besar cucu mama ye." Lekas lexi di dukungnya. Rindu akan cucu dan menantunya akhirnya terlepaskan.
Mereka di sambut meriah di rumah tersebut dengan kedatangan abang's Alyss. Mereka saling melepas rindu.
"Ohh dang Queen i miss u so bad." Yan mengelus ubun-ubun Alyss. Sontak Alyss mengalihkan kepalanya.
"Messy nanti Yan."
Tanpa salam Ray memeluk adik kesayangannya itu dari belakang. Sambil mengelus ubun-ubun gadis itu.
Alyss hanya pasrah di perlakukan seperti anak kecil oleh abang's nya. Semua dah tua beristeri sudah.
"Mana Feng?" Tanya Alyss.
"On the way."
"Sis Misha dengan sis Jasmine mana?" Tanyanya pula.
"Dapur." Jawab papa yang berada situ.
Lekas Alyss ke dapur mencari kakak iparnya itu.
"Queen kite dah sampai." Ujar Jasmine a.k.a isteri Ray.
Misha dan jasmine memeluk adik ipar kesayangan mereka setelah sekian lama tidak bertemu.
"Zoe mana?"
"Kau jangan eh Misha." Ujar Alyss.
Mereka seperti kawan seumur. Misha ialah isteri Yan mereka sudah mempunyai seorang anak lelaki bernama Farrel. Manakala Ray anak perempuan bernama Manis.
"Bang, Drach ada dekat mana?" Rindu pula dia dengan serigala kesayangannya itu. Di sebabkan mama marah Alyss membawa Drach ke Malaysia terpaksa dia memberikan Drack kepada abangnya sebelum dia pulang ke china.
" Markas." Jawab Ray.
Mereka makan bersama-sama di meja panjang. Sekeluarga nampak meriah. Feng dan isterinya Brenda juga telah tiba. Papa dan mama amat gembira pada malam itu.
Keluarga besar itu terlihat sempurna tanpa ada kecacatan sedikit pun. Adakah akan terjadi sesuatu kepada keluarga Harissco selepas kepulangan Alyss?
Markas>
Semua anak buah Ray tegang dan terus menunduk setelah melihat figura yang mereka geruni hingga ke hari ini. Gadis itu sudah terlihat dewasa.
"Tunduk la bodoh."
Anak buah Ray menyiku bahu teman sebelahnya yang tidak mengetahui siapa wanita tersebut. Dengan cepat dia menundukkan kepalanya.
Setelah wanita itu pergi mereka terlihat tenang.
"Dah lama dia tak datang sini."
"Ha tulah."
"Siapa tu, aku tak kenal."
"Adik Zachary, Wolf Queen. Kau jangan nak buat hal depan dia."
"Wolf Queen?"
"Yes Queen. Kerabat ni dia akan angkat cucu atau anak yang ada apa yang orang lain tak ada, tak kira lelaki atau perempuan. Kali ni dia penerus dan dia kena lahirkan anak lelaki untuk jadi pendamping dia sebab dia perempuan."
"So dia dah kahwin la?"
"Yeah."
"Kenapa bukan suami dia jadi King?"
"Husband dia manusia normal."
"Dia kawin dengan orang biasa? How?"
*Ehm!*
Tanpa sedar wanita itu berada di hadapan mereka. Terus cuak anak buah Ray setelah melihat mata gadis tersebut merah.
"Nak kerja atau nak gossiping me huh?" Alyss memandang tajam kearah mereka.
"I'd like to introduce someone yang korang belum kenal. Yang dah kenal sila beritahu your members about her." Ray datang untuk meredakan keadaan.
"She's my sister and your boss. Tolong panggil dia puan bukan nama bukan cik buka awak bukan kau. Ok." Ujar Ray.
Ray melangkah pergi meninggalkan tempat tersebut bersama Alyss.
Semua menghela nafas lega selepas Alyss menjauh. Seorang pekerja masih lagi tercengang dengan tatapan Alyss.
"Kau ni kenapa?"tanya kawanya.
"Mata dia tu kacukan ke apa? Tadi aku rasa mata dia bukan merah."
"Tu la wolf Queen." Ujarnya. Ia memaling kearah temannya dan memusing kepalanya kembali seperti memikirkan sesuatu.
"Kalau dia gigit aku kan, aku jadi wolf tak?" Ia bersuara.
"Kau tak jadi wolf itu kau tempah ticket ke alam lain. aku dah cakap jangan tengok movie kan dah tepengaruh, setan." Ia mengabaikan kawannya tersebut lalu menyambung kerjanya.
"Dia operator." Ujar seorang lelaki di sebelah mereka. Sontak mereka berdua berpaling.
YOU ARE READING
MYSTERY
Mystery / ThrillerZOEY? She Have Three Sides. 1. The Quiet Side 2. The Fun and Crazy Side 3. The Side You Never Want To See "Aku setia tunggu kau kat sini. Ingat!" - Afiq Seorang gadis cantik menjadi misteri di sosial dan public. Dia terpaksa merubah-ubahkan ident...