Feng menekan pedal minyak menuju ke Airport, ingin menjemput Mama dan Papanya."Pa!" Feng melambai kepada Harissco.
"Hey Feng, how are u?" Soal Harissco kepada anak angkatnya.
"Sihat je Pa. Papa Mama macam mana?" Soalnya kembali.
"Macam ni la Feng, sihat gitu-gitu je." Jawab Puan Zenia.
"Ouh Jom lah, diorang semua ada dekat hospital." Ujarnya. Feng mengangkat beg bagasi kedua orang tuanya.
Kereta yang di pandu Feng meluncur laju di atas jalan raya.
Ketika mereka sampai di depan pintu utama hospital.
"Tuan,Puan."
Anak buah Ray yang berada disitu menundukkan badannya sedikit tanda hormat, apabila melihat Harissco dan Zenia menuju masuk kedalam hospital.
Pekerja yang berada di dalam hospital turut menundukkan badannya tanda hormat.
Harissco mengangguk kepalanya.
Harissco mengambil langkah menuju ke bilik khas yang menempatkan anak-anaknya
Tuk!
Tuk!
Harissco mengetuk pintu bilik Alyss sebelum membukanya.
Alyss memandang kearah pintu.
'Siapa pula yang datang.'
Yang lain sudah pergi ke cafetaria untuk makan Alyss hanya bersama Afiq. Tetapi Afiq izinkan dirinya untuk ke tandas. Alyss menyorokkan wajahnya di dalam selimut.
"Alyss" satu suara memanggil dirinya. Lekas dirinya berpaling.
"Papa!" Alyss duduk dari baringnya.
Mereka berpelukan.
"Bila Papa sampai?" Soalnya.
"Baru je. Papa terus datang hospital." Jelasnya.
"Bahu Alyss ok?" Soalnya melihat kedua belah bahu Alyss terbalut.
"Ok je Pa. Alyss kan kuat." Ujarnya sambil tersenyum menampakkan gigi putihnya.
"Mama mana?" Soalnya.
"Mama pergi tengok Abang Yan." Jawab Harissco.
"Ouh.." Respon Alyss.
"Kay, sorry lambat aku pergi beli- air." Ujar Afiq. Lambat-lambat dia habiskan ayatnya. Dia tidak perasan yang Alyss bersama Papanya.
"Ouh sorry²." Afiq mengambil langkah untuk keluar, tetapi di halang oleh Harissco.
"Eh, kamu masuk la. It's okay." Ujarnya.
Afiq menggosok batang lehernya. Segan
"Awak kawan Alyss ke?" Soalnya. Tak logik la muka hensem jadi bodyguard Alyss.
Tapi kebanyakan macam tu...hahaha
"Yes" jawabnya.
"What is ur name boy?" Soalnya kerana wajah lelaki itu familiar baginya.
"Emm Afiq. Afiq Alessandro." Jawabnya.
Terbuntang mata Alyss.'Lah ada nama lagi, ingat Afiq je.'
"Ouhh Alessandro. Are u Alex's son?" Soalnya ingin kepastian.
'Macam mana dia tahu?' bisik hatinya.
Afiq mengangguk.
"Is your mother's name Sandra Safia?" Soalnya lagi. Bila teringat sahabat lamanya yang telah meninggal dunia iaitu Alex.
Afiq mengangguk sekali lagi.
"Nama Uncle, Harissco ke?" Soalnya. Teragak-agak.
Mummy Afiq pernah bercerita tentang Uncle Harissco yang satu-satunya kawan rapat Papanya, semasa dia masih hidup. Dan juga banyak menolong Papanya.
Harissco mengangguk.
Lalu Afiq bersalaman dengan Harissco tanda hormat.
"Macam mana Mummy kamu, sihat?"
"Sihat je Uncle." Ujarnya sambil tersenyum manis.
"Tak ubah seperti Papa kamu ye." Harissco melihat senyuman Afiq seperti Alex. Dia tersenyum tipis.
Afiq menggosok batang lehernya malu.
Alyss yang terbaring di atas katil di abaikan seketika, Alyss hanya melihat mereka berdua bersembang.
"Pa" panggilnya.
"Yes Alyss."
Mata Afiq berjaya terbuka seluas-luasnya, apabila mendengarkan Kayla memanggil Harissco 'Pa'. 'hah? Pa? Takkan Kay anak Harissco?' Bisik hatinya.
"Papa kenal ke Afiq? Ramah lain macam." Soalnya sambil melihat kearah Afiq.
"Afiq anak sahabat lama Papa." Jelasnya.
"Ouhh, kecil betul Malaysia." Ujar Alyss.
Harissco tersenyum.Ada-ada je Alyss ni..
"Nah Kay air, aku pergi beli tadi." Ujarnya. Afiq menghulurkan air kotak bunga kepada Alyss.
Alyss mengambil air itu. "Thanks."
"No problem." Jawabnya.
"Takpe lah Uncle saya keluar dulu, sorry ganggu." Ujarnya. Afiq mengambil langkah keluar dari bilik tersebut.
'Layak kah aku untuk memiliki Kayla?'
Perkataan 'pa' masih berlegar-legar di fikirannya.Harissco memandang kearah Alyss, sambil mengangkat kedua keningnya keatas berkali-kali.
"Apa Pa?" Soalnya.
"Ada apa-apa ke?" Soalnya sambil tersenyum penuh makna.
Soalan di tanya dengan soalan..?
"Takde apa-apa la Pa." Ujarnya. Mukanya sudah terasa panas. Tetapi muka dingin ditayang oleh Alyss.
"Mana la tahu ada apa-apa, Papa berkenan kalau Alyss- " Usik Harissco. Suka melihat pipi gebu Alyss kemerahan.
"Paaaa!" Alyss menatap mata Harissco dalam, pipinya mula merona merah.
Harissco sudah tertawa kecil.
"Papa nampak di macam suka kat Alyss je." Usiknya lagi.
"Pa. Macam la dia nak Alyss ni." Ujarnya dengan nada yang rendah tetapi terlihat dingin.
"Ouh jadinya u like him la ni, takpe Papa boleh bincang dengan Mummy dia." Ujarnya.
Eh, suka pula Harissco usik anak perempuan dia ni..
"Paa!?" Makin merona merah muka Alyss. Kesian Alyss muka dia jadi tomato...
"Alyss makanan dah sampai." Ujar Tesha.
"Ouh sorry tak perasan. Papa Long sampai bila?" Tesha meletakkan makanan itu di atas meja.
"Dari tadi lagi. Tesha beli apa tu?" Soal Harissco.
"Mee Sup je Papa Long." Jawabnya sambil membuka penutup bekas yang berisi Mee Sup tu.
"Uuu bau sedap, thanks Sha." Ucapnya langsung melahap Mee Sup itu.
"Takde hal lah." Jawabnya.
"Mana yang lain?" Soal Harissco.
"Diorang tengah berbual dekat cafetaria lagi." Ujarnya.
Harissco mengangguk.
Takpe lah Tesha,Papa Long keluar dulu. Korang borak la ye. Sempat Harissco mencium ubun-ubun kepala anaknya. Lalu keluar dari bilik tersebut.
YOU ARE READING
MYSTERY
Mystery / ThrillerZOEY? She Have Three Sides. 1. The Quiet Side 2. The Fun and Crazy Side 3. The Side You Never Want To See "Aku setia tunggu kau kat sini. Ingat!" - Afiq Seorang gadis cantik menjadi misteri di sosial dan public. Dia terpaksa merubah-ubahkan ident...