Chapter 31

19 3 1
                                    

"Pap!"

Satu tamparan hinggap di pipi Yan.

"Aduh!"

"Apa ni dik!" Yan masih separuh sedar. "Dah tepi la.." Alyss menolak badan Yan hingga hampir terjaa...

Ehhh!
Yan selamat mendarat di lantai.

"Aduhh!" tangan laju menggosok sikunya yang terasa sakit. Terserlah wajah masam Yan dengan rambutnya yang serabai. Tapi ada kacaknya.

"HAHA! sorry." Alyss hemburkan ketawa yang memecahkan kesunyian di dalam rumah tersebut.

Alyss sudah bersedia untuk melarikan diri daripada Yan yang ingin mengejarnya. "Alyss! Jangan lari!" Jerit Yan.

Alyss berlari keluar menuruni anak tangga satu persatu dengan berhati-hati lalu menuju ke ruang dapur.

Ketika itu Ray sedang menolong Zenia mama mereka membawa hidangan ke meja makan.

"Ehhh, Alyss! Bertuah punya budak!" Ray mengangkat mangkuk itu ke paras kepalanya takut hidangan itu dilanggar Alyss.

"Korang ingat ni padang ke nak main lari-lari?" Tegur Ray. "Sorry!" Ucap Alyss sepatah dan sambung berlari.

"Mama!"

"Dah la Yan mari makan"

Yan yang sedang menguli kepala Alyss menggunakan penumbuknya berhenti mendengarkan arahan dari Zenia, ratu hatinya.

Ting!
Satu notifikasi masuk di telefon Feng. Laju matanya melihat screen.

Brhhh!

"Apa ni Feng! Tak senonoh betul budak ni." Ucap Yan yang berada di hadapan Feng. Makanannya sudah dibasahi oleh air mulut Feng. Sedih.

Mata Feng seperti ingin terkeluar melihat screen telefon nya tanpa satu kedipan.

Laju tangan Ray menepis belakang kepala Feng. "Kau kenapa?" Feng mengarahkan screen telefon nya kearah Ray. Menyuruh Ray membacanya.

"Mana lelaki tu pa?" Sergah Ray apabila tiba di sana.

"Zachary. Take a sit first." Sampuk Fanuco, grandpa mereka.

"Ouh. Sorry grandpa." Ray mengambil tempat duduk berserta dengan Yan,Feng dan Alyss.

Tuk!
Tuk!

"Come in" arah Fanuco.

Seorang jejaka memakai mask dan black cap memasuki ruang tersebut. Ray,Yan dan Feng menatap jejaka tersebut sehingga dia menjatuhkan punggungnya di kerusi, berhadapan dengan mereka.

Ray memberi jelingan tajam kepada jejaka tersebut.

"Ok that's all. Semua setujukan? So sampai sini." Ucap Harissco ingin menamatkan perbincangan tersebut.

Ray,Yan dan Feng tidak dapat berbuat apa, hanya terpaksa setuju dengan papa dan grandpa mereka.

"Wait pa. Can i see his face?" Soal Ray ringkas.

"Of course can but not now." Ucap Harissco.

"But pa...

"Don't worry Ray, i will take care of your little sister macam diri aku sendiri."  Ucap jejaka tersebut dah berlalu kearah Alyss

"Bye my cinta." Jejaka itu sempat mengelus kepala Alyss sebelum meninggalkan ruang tersebut.

Alyss hanya terkaku di tempatnya. Mendengar suara jejaka itu dia teringat akan seseorang. 'My cinta?' Melolong Alyss sendiri.

Yan menatap tajam jejaka tersebut. 'Berani kau sentuh kepala adik aku! Tak halal lagi dah berani nak sentuh anak orang.' Hati Yan mula membara.

Jejaka itu berjalan mendapatkan motor kesayangannya r25. Motor itu memecut laju meninggalkan tempat parking tersebut.

"Ok, dispersing." Ucap Harissco.

"Wait!" Kedengaran suara dingin yang sudah lama tidak muncul. Semua orang yang berada di tempat tersebut meremang. Dia muncul

"Hi Zoey." Sapa Fanuco. Sudah lama dia tidak bertemu dengan sosok ganas itu yang boleh dikatakan serigala jadian.

Zoey menayangkan senyuman senget di bibirnya. "Hi too." Ucapnya,

"Grandpa,I want to remind u something."

"Ok, what is it?"

"Before he marries Alyss tell him about me first, he will regret it if he don't know."  Ujar Zoey

"He already know honey." Sampuk Harissco sambil tersenyum kearah Zoey yang menundukan kepalanya dari tadi.

"Ouh really? Okay, i allow it."

"But Zoey,he..

"Enough Yan, I feel he's a good boy, he can take good care of Alyss..."

"I think the same way too" Sampuk Feng. Dia juga merasakan begitu, apabila difikirkan Alyss memerlukan seseorang untuk selalu disampingnya.

"What the.., Feng?" Dahi Ray mula berkerut.

"Dah lah enough. I don't want to hear anything else."  Harissco mula tegas dengan anak anaknya.

"Baik pa." Ucap mereka serentak. Mereka mula mendiamkan diri.

Fanuco bangun dan menepuk bahu Ray. "This is all for Alyss's." Ucapnya dan berlalu meninggalkan mereka berempat.

" Ucapnya dan berlalu meninggalkan mereka berempat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

<3

MYSTERYWhere stories live. Discover now