Chapter 08

58 4 4
                                    

"Eh Kay kepala awak dah ok?" Soal Farah risau.

"Kay kau dah ok ke?" Elly membelek-belek kepala Alyss.

"Ok je. Eh Elly aku ok jelah" jawab Alyss rimas dengan tindakan Elly.

"Hehe sorry²."

Alyss tidak hadir ke sekolah 4 hari selepas Ray melihat kepala adiknya berdarah kembali selepas dia mengambil Alyss pulang sekolah pada hari itu.

Ray tidak benarkan adiknya ke sekolah sebelum lukanya sembuh. Dia bimbang dengan keselamatan Alyss dengan kepalanya yang baru di pukul orang.

"Eh Kay aku dengar kepala kau berdarah selepas kena buli. Siapa yang buli kau." Soal Ameer yang baru sampai.

"Siapa lagi kalau bukan awek kau Mira" celah Elly.

"Eh sembang elok sikit, tak kuasa aku dengan minah diva tu. 'kalau Farah takpelah'." Ujar Ameer memperlahankan suaranya.

"Hah? Apa kau cakap, Farah?" Elly dapat membaca gerak geri mulut Ameer tanpa mendengarkan suaranya.

"Eh tak lah mana ada." Jawab Ameer.

"Hey! Bro." Sapa Adip.

"Ha sampai pun kau, aku ingat aku yang paling lambat. Mana Afiq dengan Arif,tak kan lah tak sampai lagi?" Soal Ameer.

"Hehe. Ohh diorang dekat garaj tetiba pengetua panggil, entah la diorang bincang pasal apa." Terang Adip.

"Eh Kay kepala kau dah ok?" Soal Adip.

"Dah ok." Jawab Alyss ringkas.

"Ohh kau dah tahu ke Kay? selepas pengetua tahu tentang pembulian ni terus GD di hukum gantung sekolah 1 minggu.Arif bagi tahu aku semalam." Terang Adip.

"Ohh patut la aku tak nampak minah² tu malam semalam. Siapa yg report?" Ameer menyuap sandwich buatan mummy-nya.Sempat dia mencapai beberapa untuk makan di sekolah.

Alyss menatap wajah kawan²nya.Dia sudah pesan agar tidak melaporkan kepada pengetua.

"Hehe, Diorang dah melampau Kay. Aku tak boleh tengok kau kena buli dengan diorang." Jelas Elly.

"Hmm." Jawab Alyss ringkas.

'Bagus la tenang sikit hidup aku. Sabar aku dah menipis dengan minah² tu.' Bisik hati Alyss

"Kitorang nak pergi melawat kau tapi kitorang tak tahu rumah kau kat mana."
Jelas Isya.

"Yela Kay,kau bawalah kitorang ke rumah kau nanti, boleh?" Soal Elly

"Ha! hm aku takut kurang tak selesa je." Jawabnya. Tumbul rasa risau di hati Alyss.

"Takde hal lah Kay kitorang lagi suka."

"Eh bawa la kitorang sekali Kayla, mesti best-kan boleh hirup udara segar aku hari² hirup asap kereta je." celah Adip

"Eh kau sibuk je." Isya baling pen yang di pegangnya.

"Eh apa ni,eii nasib la aku tak dayus tau." Ujar Adip.

"Assalamualaikum." Arif dan Afiq yang baru tiba di dalam kelas selepas 25 minit bercakap dengan pengetua di garaj.

"Waalaikumussalam,haa baru nampak batang hidung kau bincang apa dengan pengetua?" Soal Ameer

"Ohh takda, pengetua suruh aku perhatikan murid yang ada rekod membuli kat sekolah ni takut benda sama berlaku kepada murid lain."

Flashback

"Eh Arif,Afiq awak mari sini kejap saya nak bincang sesuatu, haa Adip awak boleh naik ke kelas saya nak pinjam kawan² awak sekejap." Pinta Puan Zeira

MYSTERYWhere stories live. Discover now