Chapter 30

20 3 1
                                    

Maaf lama tak update <3
Selamat membaca

Yan&Alyss

Alyss termenung memandang kearah luar jendela

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Alyss termenung memandang kearah luar jendela. Melihat awan mendung terhias di langit. 'nak hujan ke?'

Dia juga teringat akan kata-kata grandpa-nya sebelum dia pulang ke Malaysia.

Alyss.

Alyss!

ALYSS!

Seketika Alyss tersedar. "Apa dia Yan?" Jawab Alyss dingin. Mata Alyss terlihat kuyu seperti mengantuk.

"Alyss Oky tak ni?" Alyss sekadar mengangguk kepalanya.

"Nah pakai mask ni. Kita turun makan dulu." Yan menghulurkan mask hitam yang tersedia di dalam kereta tersebut.

Alyss memakai mask tersebut dan mencapai topi hitam untuk menutup kepalanya. Kacamata hitam diturut serta menutupi mata Alyss yang cantik.

Alyss berjalan memasuki restoran bersama abangnya yang dikawal ketat oleh bodyguard.

Semasa masuk kedalam restoran tersebut, Alyss hanya menundukkan kepalanya, kerana segelintir pelanggan disitu melihat mereka pelik.

"Sapa tu?"

"Macam kenal."

Terdengar segelintir pelanggan di dalam restoran berbual tentang mereka berdua. Mereka menjadi bahan bualan seketika.

"It's okay abang ada." Yan membisikkan kepada Alyss. Dia memeluk kepala Alyss untuk mengurangkan rasa segan adiknya.

"Omaigat! Yi Min..." Feng mendepakan tangannya bersedia untuk memeluk adik angkatnya.

"Heh! Dia bukan adik kandung ko Feng, ingat! And beri hormat please!" Pesan Yan serta merta.

Feng lekas menundukkan badannya sedikit. "Sorry" ucapnya. Alyss tersenyum tipis. Sambil memberi tepukan di bahu Feng.

"It's okay, Alyss belom angkat sumpah lagi la."

"Welcome princess." Ucap Ray sambil menundukkan badannya sedikit.

"Come" tangannya mendepa luas.

Alyss bergerak ke arah Ray. Alyss memeluk Ray erat. Rindu dengan Si abang.

Kenapa diorang kena beri hormat?
beause Fanuco akan mengangkat Alyss sebagai Queen dalam menggantikan moyangnya dan penerus keturunan mereka nanti.

Tiba-tiba Alyss bersuara. "Sado betul abang sekarang." Alyss melepaskan pelukan.

Ray tersenyum. Tangannya naik mengelus lembut rambut Alyss.

"Alyss oky?" Tiba-tiba soalnya itu keluar dari mulut Ray.

Entah mengapa dia melihat wajar si adik semacam tidak bermaya. Dulu bersinar sahaja dengan keceriaan Alyss.

"Alyss okay je. Jom la masuk Alyss penat nak rehat." Ujarnya.

MYSTERYWhere stories live. Discover now