Haii! Selamat hari raya readers.
Sorry lama tak update,tak sempat u.
Selamat membaca."Yan tepi la!" Jerit Alyss. Yan menghalangi jalan Alyss untuk ke tandas.
Ish..aku dah nk terberak ni.
Alyss menolak-nolak badan Yan untuk ke tepi. Yan juga turut ingin ke tandas. Mereka berdua berebut untuk masuk.
"Bagi la abang dulu." Ujarnya. Yan tidak ingin mengalah. Dia terus menolak² Alyss.
Mereka berdua di dekati oleh Fanuco kerana membuat bising di pagi hari.
'kenapa lah dua orang ni berebut tandas ni.Aku rasa rumah ni setiap bilik ada tandas masing-masing.' Fanuco mendekati mereka.
"Eh kamu berdua berebut toilet ni kenapa? Rumah ni dah cukup lengkap rasanya. Setiap bilik ada tandaskan?" Soalnya yang membuatkan kedua cucu kesayangannya terkejut dengan kehadiran dirinya.
Keduanya tersenyum hambar sambil menggaru kepala. Fanuco memeluk tubuh.
"Ha! Kenapa?" Soalnya tegas.
"Takde grandpa. Tandas dekat bilik tu jauh, Alyss nak cepat. Itu yang nak masuk tandas ni." Ujarnya sambil tangan mencubit lengan Yan.
"Ha! Kamu Yan, kenapa nak masuk sini juga?"
Yan menggaru kepalanya. "Yan pun nak cepat grandpa." Jawabnya.
Laju tangan Fanuco mengetuk kepala Yan. 'eh budak bertuah ni.'
Aduh!
"Eh! Jangan di pukul la kepala cucu saya. Kepala dia baru je nak sembuh." Zera memeluk cucunya yang tinggi itu.
"Takde la awak. Dua orang ni berebut tandas. Bilik tetamu tu ada tandas boleh je guna kalau malas nak naik bilik sangat." Geram Fanuco.
"Lepas ni masuk bilik grandpa, nak letak ubat kat kepala tu." Lelaki yang masih gagah itu berlalu pergi, selepas memberi arahan kepada Yan. Tahu pun rasa bersalah.
"Yan ok?" Soal Zera.
Yan mengangguk sambil membuat muka belas kasihan.
"Dah. Pergi masuk tandas dalam bilik tetamu tu. Lepas tu pergi bilik grandpa kamu." Arahnya lembut dengan penuh kasih sayang.
Alyss sudah menghilang kedalam tandas.
Aduh!
"Ish kamu ni. Grandpa tak sentuh lagi lah!"
"Ouh belum eh?"
"Wut r u doing guys?" Alyss masuk kedalam bilik tersebut bersahaja, tanpa mengetuk pintu.
"Dig a grave." Jawab Yan
Fanuco focus menyapu ubat ke kepala Yan, mengabaikan mereka berdua.
Biaq pi depa nak berperang mulut pun, aku letih."That ur job right now Yan? Wah I'm so proud. My bro gravedigger." Saja Alyss ingin memulakan peperangan.
"Shut"
Alyss menjelirkan lidahnya sedikit. Tanda mengejek.
Nasib la aku ada adik perempuan sorang je. "Haih~" Yan mengeluh.
"Ok. Done!"
Yan mendekati Alyss yang sedang duduk di atas batang kayu yang tumbang. Terlihat tangannya leka menconteng di buku sketck.
Yan menjenguk kepalanya melihat apa yang sedang Alyss lukis di buku tersebut.
"Alyss lukis siapa tu?" Tegurnya tiba tiba yang membuatkan Alyss terkejut.
YOU ARE READING
MYSTERY
Mystery / ThrillerZOEY? She Have Three Sides. 1. The Quiet Side 2. The Fun and Crazy Side 3. The Side You Never Want To See "Aku setia tunggu kau kat sini. Ingat!" - Afiq Seorang gadis cantik menjadi misteri di sosial dan public. Dia terpaksa merubah-ubahkan ident...