"Turun la Alyss. Ke nak abang dukung?" Ujarnya melihat Alyss tidak berganjak untuk keluar dari dalam perut kereta."Takpe ke Alyss pakai look likes Alys'S ni?" Soalnya. Dia takut identiti aslinya terbongkar.
Ray memeluk tubuh.
Mereka berjalan beriringan menuju masuk kedalam dewan
"Weh siapa tu? Zachary ke?"
"Macam Alyss instafamous mystery tu. Dia sekolah dekat sini ke?"
"Macam familiar la perempuan itu. Dia Alyss ke?"
"Tu bukan ke Zachary. Abang Alyss mystery tu?"
Alyss sudah memeluk tangan abangnya kuat. Pelbagai jenis soalan yang dapat didengari olehnya jelas.
Kay memakai mask khas untuk menutupi bahagian mukanya seperti yang selalu Alyss pakai.
"Alyss Oky?" Soal Ray.
Alyss hanya mengangguk.
Mereka mengambil tempat duduk di bahagian belakang sekali. Terlihat Isya dan Elly masih mencari keberadaan Kayla kerana tempat duduk gadis itu masih kosong.
"Mana Kay ni. Takkan tak datang. Dah la semenjak kebelakangan ni call tak angkat, messages tak reply." Ujar Elly.
"Itu la. Tiba-tiba hilang takda kabar angin lepas hari last periksa tu." Sambung Isya.
Pengetua memulakan ucapannya di atas pentas. Selang beberapa minit kemudian, majlis pengagihkan sijil kepada pelajar lulus SPM dimulakan.
Elly, Adip, Ameer dan Afiq sudah selesai menerima sijil dan anugerah pelajar terbaik. Elly masih memikirkan tentang Kayla, kemana gadis itu.
"Weh Kay-
"Di persilakan adik Kayla Alyss Ilyana' Harissco bagi mengambil anugerah pelajar paling cemerlang pada tahun ini." Ujar pengacara majlis tersebut.
Tersentak semua pelajar di dalam dewan tersebut. Selepas mendengarkan nama Kayla yang di sambungkan dengan nama Alyss Ilyana.
Yang paling membuat mereka shock apabila nama Harissco turut ada. Alyss bangun dia berjalan di atas karpet merah dengan posisi tubuhnya menegak. Aura Alyss mula terserlah.
"Kayla ke tu? Tapi tak macam Kay pun." Soal Elly, tidak lepas memandang gadis itu.
"She is Alyss? Mystery girl?!" Soal Isya matanya tidak berkelip apabila pertama kali melihat figura Alyss, di realiti.
"She so amazing." Ujar Arif.
"Yeah" jawab Adip dan Ameer.
Dalam masa yang sama GD turut terkejut dengan apa yang mereka lihat.
"She is Alyss?" Soal Mira. Sudah lama tiada kabar GD kan?
"Seriously?! Alyss?" Soal Lily a.k.a leader mereka.
"Instafamous mystery tu ke weh?" - Laila
Kayla mengungkapkan identiti aslinya kepada semua pelajar form5 yang berada di dalam dewan tersebut.
Majlis sudah habis dalam sesi menyampaikan anugerah. Elly ingin menegur Alyss tetapi dia segan. "Em Alyss.... Jom bergambar sekali." Pinta Elly.
"Ok jom." Ujarnya. Kayla melihat kawan-kawannya mula segan dengan dirinya.
Mereka sekelas mengambil gambar bersama. Mungkin ini kali terakhir Alyss bersama kawan-kawannya. Alyss akan menghilangkan diri lagi?
Iya betul.Selepas ini Alyss akan tinggalkan Malaysia buat beberapa tahun.
YOU ARE READING
MYSTERY
Mystery / ThrillerZOEY? She Have Three Sides. 1. The Quiet Side 2. The Fun and Crazy Side 3. The Side You Never Want To See "Aku setia tunggu kau kat sini. Ingat!" - Afiq Seorang gadis cantik menjadi misteri di sosial dan public. Dia terpaksa merubah-ubahkan ident...