Semenjak kebelakangan ini, selepas Afiq memberi tahu kepada Kayla isi hatinya. Kayla mula menjarakkan diri dari Afiq.Alyss keluar dari library selepas dia melihat jam tangannya menunjukkan sudah pukul 3:30 petang.
"Aduh mesti kena bebel ni."
Dalam perjalanan dia bertemu dengan Karl yang di chapter sebelumnya.
"Hai Kayla." Sapanya.
"Hai." Jawabnya. Sambil mengemaskan kertas yang ia pegang.
"Dah nak balik ke?" Soalnya.
Lehernya di panjangkan mencari kawan² Kayla yang selalu bersama Kayla kemanapun."Haah dah nak balik. Karl cari siapa?" Soalnya. Dia memusingkan kepalanya ke belakang.
"Takde, selalunya Kayla kan selalu dengan Elly atau Isya. Mana diorang?"
"Ouh diorang dah balik dulu. Takpe lah Karl, Kay pergi dulu." Pamitnya. Karl mengangguk lalu melambai ke arah Kayla.
Kayla berjalan laju selepas melihat Afiq sedang mengejarnya. Dia ingin menjauh dari Afiq tetapi Afiq sudah memegang tangannya. Laju dia lari.
"Kay tunggu." Ujarnya sambil nafasnya tercungap-cungap.
"Ye?"
"Kenapa kau selalu jauhkan diri dari aku. Apa salah aku, takkan pasal hari tu?" Soalnya. Tak kan di sebabkan hari itu Kayla jauhkan dari dirinya.
"Tak, mana ada aku jauhkan diri dari kau. Aku dah lambat ni. Ok Bye!" Ujarnya. Berlalu pergi meninggalkan Afiq.
"Eh tung- hmm why Kayla?" Ujarnya.
"Sabar wei, maybe dia terkejut apa yang kau cakap hari tu. Bagi dia masa." Pujuk Arif. Dia menepuk bahu Afiq yang setia melihat pemergian Kayla.
Afiq hanya menceritakan apa yang berlaku di antara dirinya dan Kayla kepada Arif. Arif syak yang Kayla selalu mengelakkan dirinya dari bertemu Afiq kerana semasa dia memanggil Kay, seketika gadis itu melihat kearah Afiq dia mengabaikan panggilan dari Arif dan berlalu pergi.
Arif tertanya-tanya kenapa Kay Seperi itu ketika dia bersama Afiq. Arif mengambil keputusan untuk menanyakan kepada Afiq kenapa Kayla menjauhkan dirinya daripada sahabatnya.
"Kenapa tadi tu?" Soal Yan
"Takde pape lah bang." Jawab Alyss.
"Itu ke Afiq?" Soalnya apabila teringat nama yang di sebut oleh Feng.
"Haah" jawab Alyss. Dia membuka penutup botol air untuk di minum.
"Ouh hensem juga sesuai dengan Alyss, but why Alyss lari tadi?" Soalnya ingin tahu.
Alyss yang sedang minum air tersedak, apabila gegendang telinganya mendengar perkataan yang di keluarkan oleh Yan.
"Ehh~"
"Apa abang merepek ni?" Alyss menatap mata Yan dalam. Yan menelan air liurnya payah.
"Hehe Abang gurau jelah." Yan mengelus rambut Alyss lembut. Hanya Yan yang berani bermain dengan kepala dan rambut Alyss.
"Jom kita pergi mall, Alyss cakap je nak apa abang belanja."
"Okeh jom!" Ujarnya semangat. Di dalam fikirannya sudah bermacam-macam benda yang ingin di belinya.
Tiba di mall Yan singgah di kedai aiskrim terdahulu sebelum menuju ke kedai lain. Yan tersenyum sedikit.
"Alyss nak pergi mana lepas ni?" Soalnya.
"Alyss rasa nak pergi kedai keychains." Ujarnya.
"Ok jom."
Alyss cukup bahagia berada di sisi Yan.
YOU ARE READING
MYSTERY
Mystery / ThrillerZOEY? She Have Three Sides. 1. The Quiet Side 2. The Fun and Crazy Side 3. The Side You Never Want To See "Aku setia tunggu kau kat sini. Ingat!" - Afiq Seorang gadis cantik menjadi misteri di sosial dan public. Dia terpaksa merubah-ubahkan ident...