"Ehem, Pengantin baru dah turun." Yan bersuara. Semua yang berada di meja makan mengalihkan pandangan ke arah mereka berdua."Haa Ales,Alyss meh duduk makan. Mama papa nak keluar lepas ni." Pelawa Mama sambil tersenyum kepada mereka berdua.
Mereka melabuhkan punggung di kerusi. Alyss duduk menghadap Yan. Mata tak lepas memandang Si abang, geram. Pagi pagi dah kacau mood orang ish.
"Mama nak keluar pergi mana?" Soal Alyss ingin tahu.
"Nak pergi mall, beli baju baby." Zenia tersenyum, saja ingin kenakan anak perempuannya.
Tersedak mereka semua yang berada dimeja tersebut temasuklah Harissco sendiri.
"Sejak bila kita nak pergi mall awak ni?" Soal Harissco. Tak pasal pasal muka menantunya merah dah macam tomato, tapi suka pula dia melihat.
"Ishh awak ni, saya bergurau je laaa." Haih tak masuk geng la suaminya pun baru je nak berangan sikit pun tak boleh.
"Tau la awak tak sabar nak menimbang cucu. Saya pun tak sabar juga sebenarnya." Mata Harissco tertuju pada Ales atau yang korang sedia tahu ialah Afiq.
Alyss dan Ales tersedak kali kedua diturut serta dengan Abang's Alyss. Haih masuk geng jugak papa-nya hmm. Habis merah muka Alyss dan Ales dua duanya tak senang duduk. Bukan main kena bahan pagi ni.
Ray tergelak kecil melihat adiknya malu, habis merah merona pipi gebunya. Comel.
"Tak, Mama papa ada hal pagi ni dekat hospital." Ujar Zenia yang sebetulnya. Kesian tengok menantunya asik tersedak je makanan tu.
"Mama sakit ke? Sakit apa?" Soal Alyss risau.
"Haih kamu ni. Mama ok je. Dekat hospital Mama nak upgrade-kan lagi"
"Nak upgrade apanya lagi ma? Hospital Mama tu terpaling upgrade dah ma." Ujarnya. Haih macam-macam la plan Mama ni upgrade itu la ini la.
"Tak Mama nak tambah taman lagi dekat tanah lebih yang kosong tu nak tambah buat tempat berehat kat situ." Jelasnya.
"Awak jom keluar?" Ales memecahkan kesunyian didalam bilik mereka. Alyss tak habis-habis dengan bukunya. Apa la yang best sangat buku tu.
Diam.
"Awak.."
"Tak baik tau palau suami."
"Ye suamiku. Nak pergi mana?" Jawabnya. Haih nak baca buku tak senang. Alyss menutup buku dan meletakkan di atas meja di penjuru katil tersebut.
"Jom la keluar, bosan la. Semua orang takde dalam rumah ni. Kau duduk rumah sorang-sorang tak bosan ke Cintaku?" Soalnya. Heran juga dia dengan sosok gadis didepannya, tahu la tak suka tempat orang ramai tapi takkan la hari-hari macam ni? Sunyi betul hidup isteri dia ni.
"Haih saya dah biasa. Dah pergi la siap kita keluar, tak kan nak pakai macam ni je." Alyss mengelus lembut ubun-ubun Ales sambil tersenyum. Ales juga membalas dengan mencium pipi Alyss lalu beredar ke almari baju.
"Haih jangan la senyum macam tu geram aku tengok."
"Nak pergi mana ni?" Soal Alyss. Lamanya, dia ni nak bawak aku pergi mana ni.
"Cameron Highlands." Jawab Ales dan terus fokus memandu
"Hah? Eh saya tak bawak baju pun nak tidur sana nanti. Mama tahu tak?" Haih buat hal la si Ales ni ingat nak pergi Cafe ke Mall ke dekat-dekat situ. Ni noh CH dia bawak aku.
"Nanti aku bagitahu bila dah sampai. Pasal baju tu jangan risau, mummy ada belikan baju untuk kau haritu and still ada dalam bonet kereta ni aku lupa keluarkan. " Ujarnya
YOU ARE READING
MYSTERY
Mystery / ThrillerZOEY? She Have Three Sides. 1. The Quiet Side 2. The Fun and Crazy Side 3. The Side You Never Want To See "Aku setia tunggu kau kat sini. Ingat!" - Afiq Seorang gadis cantik menjadi misteri di sosial dan public. Dia terpaksa merubah-ubahkan ident...