Chapter 35

13 3 0
                                    


"Ma! Mana Alyss dengan Ales tak nampak pun dia dalam rumah ni." Tanya Yan. Kemana la si Ales bawak adik dia pergi.

"Tadi Ales ada call mama. Dia bawak adik pergi Cameron Highlands, bosan katanya." Ujar mama dan menyambung memotong sayur.

"Haih berapa hari ma diorang kat sana?"  Banyak tanya betul si Yan.

"Seminggu je. Tak payah la kacau diorang kat sana." Ujarnya. Bukan dia tak tahu si Yan ni tak senang duduk kalau adiknya tak ada depan matanya.

Terbuntang mata Yan. Seminggu!

"Feng!"

"Ye! Kau dah kenapa ni nak marah marah Ray."

"Sistem di ceroboh. Kau buat kerja ke tak?!" Soalnya dadanya mula naik turun. Tak pernah lagi ada yang dapat masuk ke sistem mereka.

"Hah!?" Laju Feng memebuka laptop yang ada di hadapannya. Nak makan tak senang ada je masalah datang.

Dalam beberapa minit Feng sudah menyelesaikan masalah tersebut. Sistem Security mereka Feng ketatkan lagi. Perghh sapa la yang dapat ceroboh tu memang pro la. Bukan calang-calang orang nampaknya.

"Ok settle." Ujar Feng dan menyambung menghabiskan makanannya.

"Good." Ray memulas tombol pintu dan keluar dari bilik tersebut.

"Awak, kenapa jam tu?" Soal Ales melihat jam yang di pakai Alyss mengeluarkan cahaya merah.

"Damn! Markas di serang." Lekas Alyss bangun dari duduknya.

"Don't touch me!" Laju Alyss memusingkan badannya.

Tiba-tiba ada satu tangan menahannya bahu Alyss dari belakang. Ales memandang figura tersebut. Yan?

"Eh abang, markas..."

"No. Adik tak payah risau pasal markas kita. Ray ada dia akan settle-kan. Abang datang sini pun untuk teman Alyss." Dia memandang Ales. Matanya menusuk tajam ke dalam anak mata Ales.

"Macam mana abang tahu Alyss kat sini?"

"Dah lupa ke yang jam Alyss pakai sekarang dah upgrade?" Adik dia ni buat-buat lupa ke apa.

Yan menghulurkan satu kotak yang berisi jam kepada Ales khas hanya ahli keluarga Harissco yang mempunyai jam tersebut berserta kaca mata hitam yang berfungsi untuk mengesan senjata yang membahayakan..

"Apa ni?" Soalnya bingung

"Ambik pakai. Nanti apa-apa senang." Ujar Yan dingin.

Ales mengangguk.

Alangkah terkejut Ales apabila memakai kaca mata hitam tu. Dia nampak ada seseorang yang membawa pisau di dalam begnya. Setiap orang dia scan apa la si Ales ni.

Tiba-tiba dia tersetak apabila dia melihat ke arah isterinya. Alyss membawa satu gun dibalik seluarnya. 

'haih naik risau pula aku nak buat hal dengan Alyss. Bila-bila masa ja dia boleh tembak aku. Tak perasan pulak aku dia bawa gun."

"Kau tengok apa tu? Dah jom gerak." Ujar Yan.

"Arghh!" Tepik Ray

"Ray! Kau ok?" Jerit Feng sambil berlari apabila terdengar jeritan kuat dari arah Ray.

"Ambil gun!"

Lekas Feng mengambil dan memberi kepada Ray yang jatuh ke lantai. Tangan Ray mula mengarahkan keluar jendela yang cerminnya telah pecah.

Bang!

Hanya satu das tembakan Ray berjaya tumbangkan sasarannya di balik semak.

"Angkat dia bawa masuk!" Arah Ray.

MYSTERYWhere stories live. Discover now