Chapter 11

44 6 2
                                    


Alyss berada di rumah Abangnya Ray, yang tinggal bersama Feng. Rumah Ray berada agak jauh dari perumahan orang² serta kedua orang tuanya juga.

Alyss kesana kerana diberitahu Feng yang Ray ingin memberitahu sesuatu.

"Haa Abang nak bagitahu apa sampai Alyss kena datang kat sini." Soalnya.
Setibanya Ray di mejanya perbincangan dengan muka ketat di tayangkan.

"Ni pasal musuh papa yang nak culik Alyss haritu. Abang tak berjaya nak dapatkan informasi dari anak buahnya yang Abang kurung dekat bilik bawah tanah tu. Alyss tak nak try?" Soal Ray melihat air muka Alyss mula berubah.

"Ouh hmm boleh juga jom la." Alyss mula mengukir senyuman dengan penuh makna.

"Ohh ok jom. Tapi Alyss jangan...." Ayat Ray dipotong oleh Alyss "Tak..Cepat lah!" Ujar Alyss tegas.

Sifat Alyss mula tegas dengan orang sekelilingnya apabila berkait dengan musuh papanya. Ray juga takut akan sifat Alyss bertukar bila² masa ke sifat Zoey.

Setibanya mereka di markas,
terlihat beberapa pekerja Ray menundukkan badannya kearah Alyss, dia hanya memberi anggukan dan berlalu pergi.

"Haih baru umur 17 tapi macam² jadi dekat dia. Banyak nyawa orang dia dah ambil." Ujar lelaki itu.

"Itu aku tak kisah. Muka dia tu tak pernah nak senyum ke apa, tegur kita pun tak." Jawab kawannya.

"Macam mana nak nampak dia senyum, dia pakai mask kan buduh!"

Alyss dengar apa yang pekerja² tu cakap tapi dia buat tak tahu je tu bukan masalah dia.

mereka terus menuju ke bilik bawah tanah. Disana sangatlah berbau hanyir dengan darah manusia yang menjadi tempat pelepas nafsu Zoey.

"Oh mai gat, kuat nye bau kat sini, dari yang kat atas." Ujar Feng yang tidak terlalu menyukai bau darah.

BAM! satu pintu di tendang oleh Alyss yang mula di ambil alih oleh Zoey. Ray dan Feng terloncat kerana terkejut dengan tindakan Alyss secara tiba².

Alyss menuju ke arah lelaki tersebut dan sempat mencapai pisau yang berada di atas meja. Dia tersenyum sinis kepada lelaki tersebut apabila melihat raut wajah lelaki tersebut mula gelisah.

"Ka- ka- kau nak apa!" Tanyanya sambil memerhati pisau yang di mainkan oleh Alyss.

"Siapa yang hantar kau untuk culik aku?" Soal Alyss datar.

Ray dan Feng hanya diam membisu apabila melihat raut wajah Alyss dengan senyuman yang tidak dapat di takfsirkan.

"Aku takkan bagi tahu kau lah! Lepaskan aku!" Jawab lelaki tersebut.

"Kenapa kau setia sangat kat boss kau, kau dah jadi milik aku dear." Alyss mendekat dan memainkan pisau di leher lelaki itu.

"Lepaskan aku lah!" Lelaki itu menjerit.

"Aku bagi satu peluang lagi dekat kau. Kau pilih salah satu." Alyss mendekat ke arah lelaki itu dan membisik kan sesuatu. 'Kau nak mak kau hidup lama ke tak?' bisik Alyss mula mengukir senyuman.

Terbutang mata lelaki itu mendengarkan perkataan yang dilontarkan oleh Alyss. "Ba- baik, SE (snake eyes) yang suruh aku, aku terpaksa." Beritahu lelaki tersebut.

Alyss main-main sahaja, tetapi lelaki tu termakan dengan ugutannya. Alyss tidak membunuh orang sesuka hatinya.

Terbuka luas rahang Ray dan Feng. Semudah itu Alyss mendapatkan maklumat dari musuhnya.

"Kan senang tu.." Ujar Alyss ambil membaling pisau kearah lelaki tersebut.

Lelaki itu menutup matanya melihat pis4u yang di lempar Alyss menuju ke arahnya.

MYSTERYWhere stories live. Discover now