Chapter 06

49 4 5
                                    

Private highschool

"Hai Kay!"Sapa mereka bertiga yang melihat Kay yang sedang leka membuat kerja didalam kelas.

"Hai." balasnya dan menyambung membuat kerja yang tertangguh tadi .

"Awalnya kau sampai.Eh nak tak kita pergi cafe?Aku lapar,boleh lepak sekejap. Lagipun awal lagi." Ajak Elly

"Boleh juga.Lagipun aku tak sempat nak breakfast tadi." Jawab Isya

"Hmm..ok lah. Kay awak tak nak ikut?" Soal Farah.

"Saya nak siapkan homework yang cikgu Siti bagi semalam."jawab Alyssa

"Alah jom lah Kay.Kau bawak buku tu sekali takpe nanti buat lah kat cafe."Ujar Elly.

"Ok lah."jawab Alyss.

**************************************
Cafeteria.

"Ha..kau tak nak apa-apa ke Kay?" Soal Isya

"Tak nak,aku dah breakfast kat rumah."
jawab Alyss yang masih tertumpu kepada kerjanya.

"Ok.Kau tunggu sini kitorang nak pergi order air kejap."jawab Isya.Alyss hanya mengangguk.

Selepas Isya meninggalkan Kay tiba tiba
empat orang lelaki mendekati meja Kay.

"Eeh..Hai..Kayla kan? New student kan?"soal Ameer (si peramah).

"Eh kau...tinggi nampak kau punya confident,tah tah bukan.Aku tahu kau angau dengan si Kayla tapi jangan lah sampai salah orang." Usik Adip (si banyak cakap )

"Eh bangang laa kau ni.Baik kau diam.Sebelum aku cili² mulut kau"
Ujar Ameer.

Alyss rasa terganggu akan pergaduhan dua lelaki tu. Dia terus mengangkat kepala untuk melihat siapa lelaki tu.

Alyss terkejut bila Arif (si bijak) berada dia hadapannya dan mengambil buku latihannya.

"Emm..Aaa..Hai....haa..ye Kayla."jawab Alyss.

"Haa..Kay.."

"Eh Kayla salah ni..awak baca betul² soalan dia. " Ujar Arif yang memotong percakapan Ameer

"Yang Arif tolong jangan potong percakapan saya dengan Si Kayla ni.Saya tahu Yang Arif ingin menolongnya.Tapi tolong yaa anda sangat tidak sopan,satu bintang" Ameer bercekak pinggang.

"Eh korang buat apa kat sini Ameer?" soal Isya.

"Cari kerja." perli Adip

'eeii...sabar jela.Kalau bukan anak orang dah lama aku cili² mutul dia ni' Getus hati Isya

"Dia tak tanya kau lahh Abdul" Celah Mira yang baru sampai.

"Kitorang nak breakfast kat sini,tadi tak sempat nak makan kat rumah si Abdul ni nak datang sekolah awal katanya nak lepak cafe." Terang Ameer

"Eh eh sesuka hati kelapa otak kau je tukar nama aku"

"Ouhhh.." jawab Isya

"psttt.. kepala bukan kelapa" Elly ketawa

"Korang? Nak lepak kat sini juga ke?"
Soal Arif

"Haah." Ketiga tiga gadis itu menjawab.

"Ouh.Bo.."

"Boleh aku join tak? eh I mean kitorang."celah Ameer. Arif menatap Ameer tajam.

Ameer mengangkat kening. "ko pahal?"soal Ameer. Arif mengabaikannya.

"Boleh je.Duduklah"pelawa Farah yang dari tadi diam melihat tingkah laku teman sekelasnya.

"Eh kau kenapa diam dari tadi ni Afiq (Si dingin)" Tegur Isya. Melihat Afiq memeluk tubuh.

MYSTERYWhere stories live. Discover now