Chapter 07

52 4 3
                                    

17.55 p.m.

"Eh jom laa gerak dah nak pukul 6." Ujar Farah.

"Ha jom nanti mummy aku bebel pula balik lewat." Isya menyimpan bukunya.

"Eh Kay kau siapa ambil?" soal Isya

"HA...emm..."

Alyss mendapat notification dari Ray. 'Alyss abang dah sampai mama suruh ambil awal.'

"Siapa chat tu?" Soal Farah.

"Weh! kau tengok kereta tu weh gempak siot warna dia. Untung sape yang ada kereta tu.Teringin gila aku nak naik." Ujar Elly

"Weh Rolls-Royce,ada anak orang kaya datang kat sini ke?" Isya memerhati sekeliling.

Terbutang mata Alyss melihat kereta papanya dibawa oleh Ray.

Terbutang mata Alyss melihat kereta papanya dibawa oleh Ray

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

'aduh kenapa lah Si Ray tu bawa kereta papa pula.'

Alyss chat Ray untuk menjauh sedikit dari tempat itu.

"Alah dia dah pergi." ucap Elly

"Eh tapi..takde sesiapa pun yang keluar or masuk dalam kereta tu.. pelik." ujar Isya

"Em..aku gerak dulu grab dah sampai." Ujar Alyss.

"Ok..bye...."mereka bertiga melambai.
"Eh tapi mana grab kau?"soal Isya.
Alyss menghiraukan pertanyaan Isya dia terus berlari menjauhi mereka.

Tibanya di kereta...

"Eh..abang kenapa bawa kereta papa ambil Alyss ni,nanti orang tahu macam mana?" Alyss berpeluk tubuh

"Relax laaa Alyss takde yang perasan punya. Kereta Abang minyak habis lupa nak isi,tu papa bagi pinjam kejap hehe." Jelas Ray.

Alyss memutarkan bola matanya 180°.

**************************************

Private highschool

10.30 a.m.

"Weh Isya.Kau rasa siapa punya kereta semalam?" Soal Elly

"Tah lah sebelum ni tak pernah nampak kereta tu dekat area sini."jelas Isya.

"Kann..." Elly menyuap sayur kedalam mulutnya.

"Eh kau tak rasa pelik ke semalam?"soal Isya.

"Apa dia?" Jawab Elly

"Kay lahh. Dia lari ke arah kereta tu pergi tau.Dia cakap naik grab tapi tak nampak pun grab lalu kat situ." jelas Isya.

"Maybe grab tu salah jalan. Perasaan kau je kut." tegur Elly

"Eh korang sembang apa?"soal Farah.Yang baru tiba di meja bersama Alyss

"Takde.. Sembang pasal kereta semalam." Jelas Elly.

"Eh..kau pernah tengok muka Alyss tak?" Soal Isya tiba-tiba nama Alyss keluar dari mulutnya.

"Alyss mana?" Jawab Elly

"Alyss Instafamous tu la, kenapa bila aku search dekat YouTube dengan Goggle kan semua cakap Si Alyss tu misteri." ujar Isya

"Kan..tapi ada yang cakap Si Alyss tu budak perempuan yang pernah viral kemalangan 5 tahun lepas."jelas Elly.

"Emm korang jom lah gerak kelas." Ajak Alyss yang dari tadi mendengar perbualan mereka.

'patut ke aku bagitau diorang,Aku takut musuh aku adalah orang sekeliling aku je.' Getus hati Alyss.

Ada sepasang kaki yang sengaja menghalang laluan Alyss "Bukk!"

Alyss tersadung dan dia jauh tercium Lantai.

"hahaha!" empat orang itu tertawa

"Eh Kay! Woi kau nak apa hAa!" Elly Mencengkam baju Mira

Muka Mira mula cuak.

"Eh Elly kau tak payah nak backup sangat perempuan miskin ni lah,dia bukan setaraf dengan kita." Lily leader GD.

"Kau jaga sikit mulut kau jangan sampai aku cili." Ujar Elly

"Eh Elly. Dah." Farah meleraikan mereka berdua.

"Kay kau ok tak?"soal Isya.

Mata Alyss bertuka merah "Aku ok." Jawab Zoey datar.

Sempat Alyss mengalihkan mukanya ke arah lain supaya matanya tidak dilihat oleh Isya.

Alyss separuh sedar menahan Zoey untuk tidak mengambil alih dirinya, kerana Zoey sudah geram dengan DG yang selalu membuli Alyss.

"Eh Kay dahi kau berdarah.Weh bawa dia ke bilik rawatan!" Arah Farah

Alyss sempat terkena bucu meja sebelum dia tercium lantai.

"Tak payah aku ok jelah."terang Alyss yang tidak merasakan apa².

"Tak ada kau kena pergi bilik rawatan sekarang." Tegas Elly sambil menarik tangan Alyss.

**************************************
Bilik Rawatan

"Umi,macam mana dengan Kay."soal Elly kepada Aunt-nya.

"Kayla ok je tak ada apa² yang serious,cuma dia kena cukup rehat. Kepala dia terhantuk dekat tempat yang baru nak sembuh,tu yang berdarah balik." Terang Puan Farysa.

Flashback

selepas dia bertolak pulang kelmarin, dia meminta abangnya untuk singgah di stesen minyak dia ingin membuang air.

Selepas Alyss keluar dari toilet tiba² satu pukulan hinggap di kepalanya. Orang itu ingin menculik Alyss tetapi Ray datang tepat pada masanya. Apabila Ray tidak sedap hati kerana Alyss lama di toilet.

Sesudah tiba di selekoh menuju ke tandas dia ternampak Alyss bergelut dengan seorang lelaki yang sedang menekup mulut Alyss. "Woi!" Ray menumbuk lelaki itu dan dia terus pengsan.

"Lemah." Ray call anak buahnya dan menyuruh mereka mengurung lelaki itu di dalam bilik bawah tanahnya.

Sampai di rumah, Ray melihat kereta mamanya tiada "fuhh..nasib mama tak ada" dia terus mengangkat Alyss masuk kedalam bilik dan memanggil Doktor peribadi papanya untuk merawat luka di kepala Alyss.

Alyss pengesan selepas 6 minit ditekup menggunakan ubat tidur yang digunakan oleh lelaki itu, selepas melihat Alyss tiada reaksi dengan pukulannya.

MYSTERYWhere stories live. Discover now