Alyss melihat Afiq sudah sampai di kelas kecuali kawan²nya. Dia terus mendapatkan Afiq di tempatnya, untuk memulangkan semula baju kemeja Afiq yang terkena darahnya hari tu."Em Afiq nah. Thanks." Alyss menghulurkan beg plastik yang berisi baju kemeja Afiq.
"Ouh ok. No problem lah." Ujarnya lalu mengambil beg plastik itu.
Alyss berjalan menuju ke tempat duduknya semula selepas memulangkan baju kemeja itu. Tetapi terbantut dia keluar dari kelas, menuju ke rooftop untuk mengambil angin di awal pagi sambil menghirup udara segar.
"Kenapa aku kena hadap semua ni?" Ujarnya. Dia berseorangan di rooftop.
POV Afiq.
Dia mencium wangian di bajunya selepas melihat Kay keluar dari kelas. Bajunya sangat wangi seperti bau wangian dari Kay.
"Sweet." Ujarnya sambil mencium bau di bajunya.
"Oii! Buat apa tu." Sergah Adip yang baru sampai.
"Nothing." Jawabnya ringkas. Boleh pulak Si Adip pergi sergah Afiq kan dah takde mood.
"Hehe, sorry² janji tak buat lagi.
"Mana Kay? Beg ada." Soalnya. Melihat meja Kayla kosong.
"Dia keluar tadi." Jawab Afiq.
End POV.
Alyss ingin bangun dari duduknya. Tiba² dia merasakan ada satu kelibat orang lalu di belakangnya.
Alyss merasakan di pergelangan tangannya mula berair.
"Aduh." Ujarnya. Dia melihat bayangan seseorang itu berlari keluar. Wajahnya kurang jelas.
Alyss cepat-cepat menutup pergelangan tangannya menggunakan satu lagi tangannya apabila menyadari darah menitis di lantai.
Dia berlalu pergi ke bilik rawatan apabila melihat darahnya tidak berhenti mengalir. Semasa dia berlari semakin banyak darah yang keluar.
"Dr.Farysa tolong." Ujarnya.
Dr.Farysa bergegas ke arah Alyss. Dia mencuci pergelangan tangan Alyss berhati-hati sebelum meletakkan ubat. Tanpa membuang masa Dr.Farysa membalut tanggan Alyss kerana melihat darah di pergelangan tangan gadis itu tidak berhenti.
Nasib tak kena dekat nadi, kau ha risau.
"Hey! Good morning epribady." Ujar Elly gembira menyapa teman sekelasnya.
"Morning." Jawab Arif malas layan.
"Kerek betul muka cuba senyum. eeeee." Elly menayangkan senyuman kepada Arif.
Arif membalas dengan menayangkan senyuman hambar.
Elly mencebik.
"Buruk betul. Takpelah janji pandai." Ujarnya. Lalu pergi ke tempat duduknya.
Afiq menundukkan kepalanya sambil mengemam bibirnya menahan ketawa melihat telatah Si Elly yang spontan. Di turut serta dengan Ameer dan Adip.
Sebenarnya tak buruk pun comel ade la. Saja je Si Elly ni.
"Mana Kay? Soalnya. Melihat ditempat duduk gadis itu kosong
Isya mengangkat bahu.
Alyss masuk ke dalam kelas dengan badannya terasa lesu. Terus dia duduk dan meletakkan kepalanya di atas meja.
Alyss mengabaikan pandangan dari kawan²nya "pelik".
"Kau ok?" Soal Elly.
Alyss menganggukkan kepalanya lalu membetulkan posisi yang selesa. Kepalanya sangat pening. Sebab banyak hilang darah.
YOU ARE READING
MYSTERY
Mystery / ThrillerZOEY? She Have Three Sides. 1. The Quiet Side 2. The Fun and Crazy Side 3. The Side You Never Want To See "Aku setia tunggu kau kat sini. Ingat!" - Afiq Seorang gadis cantik menjadi misteri di sosial dan public. Dia terpaksa merubah-ubahkan ident...