Throwback
5 years ago
Alyss bersekolah di Malaysia, Sekolah biasa SK sebelum dia berpindah ke New Zealand tinggal bersama grandpa dan grandma nya semula.
Sebenarnya papa nya tidak ingin menghantar Alyss ke sekolah biasa takut akan keselamatan anaknya. Dengan pujukan Alyss papa nya mengalah.
"Alyss jangan keluar dari pagar sekolah sebelum driver peribadi papa datang oke sayang." Sebelum Alyss bertolak ke sekolah,papa nya sudah berpesan kepada Alyss.
Tetapi Alyss terlupa akan pesan papanya dia dan kawannya menyeberangi jalan untuk ke gerai buah yang berada di depan sekolahnya.
"Bye Alyss mak saya dah sampai." Sebelum sempat pesanan Alyss siap kawannya berlalu pergi meninggalkan Alyss keseorangan.
Sesudah pesanan Alyss siap, Alyss beredar dari situ dan ingin melintas jalan untuk ke dalam sekolahnya semula.
Semasa Alyss melintas jalan tiba tiba ada satu kereta meluncur laju kearahnya, Alyss di rempuh oleh kereta itu.Alyss terpelanting jauh,semua orang disitu terkejut lalu pergi kearah Alyss yang penuh dengan darah di seluruh tubuhnya.
"P..pa...pa.."Alyss terasa lemah,semua tubuh badannya tidak boleh bergerak lalu kepalanya terasa sakit dan Alyss tidak sedarkan diri.
Selepas tragedi itu berlaku, Alyss Koma 5 bulan dan dia lupa ingatan seketika, sehinggalah dia pulang ke New Zealand semula ingin memulihkan ingatannya dan tinggal bersama grandpa dan grandma-nya.
Sejak itu,Alyss tidak seperti dulu lagi seorang yang ceria di kenali masyarakat sebagai anak tunggal perempuan terkaya dan pintar . Sekarang masyarakat juga tertanya-tanya tentang Alyss selepas kejadian itu dia sudah tidak menonjolkan diri lagi.
Zoey
Tanpa pengetahuan kedua orang tuanya Alyss mempunyai sisi lain dari dirinya iaitu "Zoey", sifat nafsu membunuh akan muncul jika sesiapa menyakitkan Alyss, Zoey bertujuan untuk melindungi diri Alyss.
Zoey juga adalah salah satu pertahanan untuk Alyss. Zoey bermaksud ' life '.
Yang dapat tenangkan Zoey adalah dirinya sendiri ketika Zoey masih stabil. Kalau Zoey sudah di luar kendali itu tidak memberi kesan untuk Alyss memujuk Zoey, hanya Yan yang mungkin boleh menenangkan Zoey.
Kehadiran Zoey
Sisi Zoey muncul apabila dia diculik oleh musuh papanya yang ingin mengambil darahnya dan hapuskan keturunan keluarga atoknya.
Setibanya grandpa di lokasi Alyss diculik, mata Fanuco terbuka luas melihat keadaan Alyss atau Zoey sedang mencekik musuh papanya sehingga mati.
"Hai grandpa.. grandpa lambat so Zoey buat kerja dulu.." sambil menjilat sisa darah di bibirnya tersenyum sinis ditanyangkan kepada Fanuco, Zoey menatap mata Fanuco dalam.
"Nafsu membunuh." Fanuco melihat mata Alyss bertukar kepada merah dan tatapan itu sangat membuat Fanuco merinding hingga ke tulang rusuk.
Enjoy the story.
YOU ARE READING
MYSTERY
Mystery / ThrillerZOEY? She Have Three Sides. 1. The Quiet Side 2. The Fun and Crazy Side 3. The Side You Never Want To See "Aku setia tunggu kau kat sini. Ingat!" - Afiq Seorang gadis cantik menjadi misteri di sosial dan public. Dia terpaksa merubah-ubahkan ident...