Before baca this Chapter better pergi baca Chapter 16 dulu. Hari tu ter publish, disebabkan cerita tu belum siap so saya unpublish balik. Ok thank you, enjoy the story.
Satu lagi kalau ada grammar berterabur, English hauk maafkanlah ye.
***
Kayla masuk ke kelas melihat kawan²nya belum sampai, hanya Afiq dan beberapa teman sekelasnya yang sudah berada di dalam kelas. Dia berlalu duduk di tempatnya."Good morning Kay." Sapa Afiq.
"Ouh, morning too." Balasnya.
"Kayla, can we talk?" Tanyanya. Setelah melihat Kay melepaskan beg sekolahnya ke kerusi.
"Yeah sure." Jawabnya sambil membetulkan cermin matanya yang sedikit senget.
"But, not here. Emm rooftop?" Ujarnya.
"Oky, u go first." Ujarnya. Kayla mengeluarkan buku latihan Matematik dan meletakkannya di dalam laci meja. Niatnya selepas selesai bercakap dengan Afiq dia ingin ulangkaji sebentar.
Selesai semuanya,Kay mengambil langkah menuju ke rooftop.
"what?" Kayla memulakan pertanyaan apabila melihat Afiq mendiamkan diri.
"Ok. If ada orang confess dekat kau , u will accept lelaki tu?" Soalnya. Sambil memandang kearah pemandangan luar pagar sekolah yang bercahaya dengan lampu kenderaan.
Kayla berpaling kearah Afiq. "Umm~ I think, nope. I will reject lelaki itu." Jawabnya.
"Why?" Soal Afiq. Mula tak senang duduk. Matanya tetap memandang kearah pemandangan luar pagar sekolah.
"Umm yeah because we need to focus on SPM. So maybe lepas SPM i will pertimbangankan, if ada yang confess. But, nahh who likes me? Nerd girl, poor student hmm?" Jelasnya.
"If aku yang suka dekat kau?" Soalnya berani melepaskan pertanyaan itu kepada Kayla. Biarlah apa nak jadi,dia tetap nak confess.
"Hahaha apa yang kau cakap ni?" Ujarnya. Sambil ketawa hambar.
"No! Aku serious ni Kay. Aku betul² suka dekat kau." Jelasnya.
Dia terdiam apabila mendengarkan perkataan yang keluar dari mulut Afiq. Raut wajahnya berubah dingin.
"I think one day kau akan tarik balik apa yang kau cakap ni." Ujarnya. Kayla berlalu pergi meninggalkan Afiq berseorangan di rooftop.
Kayla tidak mahu Afiq seperti dirinya . Lelaki tu deserve better, Alyss juga tidak mahu melanggar rules nya. Tujuan dia bersekolah di sini hanya untuk mengambil sijil SPM.
"Kay kau pergi mana?" Soal Elly. Apabila Kayla tiba di tempat duduknya.
"Rooftop." Jawabnya ringkas. Lalu Kayla mengambil buku latihan Matematiknya di bawah meja. Dia mengulangkaji sebelum jam pelajaran bermula.
Afiq masuk ke dalam kelas dia melihat Kayla yang leka membuat latihan seperti tidak terjadi apa². Dia tertanya-tanya apa yang di maksudkan oleh gadis itu.
Pulang sekolah Alyss masuk kedalam perut kereta yang dipandu oleh Feng. Dia membuka kaca mata palsunya dan membersihkan sedikit makeup di wajahnya. Terserahlah wajah dingin Alyss yang penglihatannya mendung.
"Kau ok?" Soal Feng. Dia perasan dengan perubahan raut wajah adik angkatnya.
"Oky je." Jawabnya ringkas. Feng hanya mengangguk apabila mendengar jawapan dari Alyss.
YOU ARE READING
MYSTERY
Mystery / ThrillerZOEY? She Have Three Sides. 1. The Quiet Side 2. The Fun and Crazy Side 3. The Side You Never Want To See "Aku setia tunggu kau kat sini. Ingat!" - Afiq Seorang gadis cantik menjadi misteri di sosial dan public. Dia terpaksa merubah-ubahkan ident...