Bedirhan bunları dedikten sonra kıza biraz daha sokuldu. Gerçekten öfkeliydi abisi yetmezmiş gibi bir de bu kızla uğraşıyordu. Önce onu adamlarının önünde vurmuş, sonrada hiçbir şey olmamış gibi konaklarına gelmişti.
O da yetmezmiş gibi Şevin ile kavga etmişti. Belaydı tam anlamıyla bela .Kızın kulağına doğru eğilip aheste aheste konuşmuştu. "Ya da kork ölen senin abin olacak..!"
Miray duyduklarıyla donup kaldı. Herkes bunu dillendirmişti Miraç üstüne basa basa anlatmıştı ama kız inadına çözüm aramıştı. Töreymiş deyip geçmişti. Şimdi töre şimdi tüm çıplaklığıyla karşısındaydı. Dibine girmiş olan adama baktı. Şuan burun burunalardı. Nefesi yüzüne çarptıkça daha da hırslandı.
İnanmadığı törenin vücut bulmuş hali gibiydi karşısındaki adam.
"Bana bak ağa bozuntusu benim abimi.." dedi ve durdu. Uzun bir nefes aldıktan sonra devam etti." Benim abimi ,benim gözümün önünde öldürecek adam daha anasının karnından doğmadı."
Bedirhan bu duyduğu sözlerle daha da öfkelendi. Kızdaki cesaretin yarısı abisinde olsaydı bu olaylar yaşanmayacaktı. Şimdi kardeşini kendi elleriyle öldürecekti, can başkaydı ama namus bambaşkaydı. Kızın yüzüne baktı.
Namus dedikçe daha da acımasızlaşıyordu. Ona o kadar laf sayan kızın yanına gitti, çenesinden tutarak başını kaldırdı. Genç kızın dediklerinin bedelini ödetmek istiyordu ama kızdan bir ses ,bir inleme duymuyordu. Öfkeyle daha da sıktı. "O zaman gözlerini kapatacaksın. Çünkü şimdi infazı gerçekleştireceğim. Ondan sonra da bana bak .Kimin anasının karnından doğduğunu o zaman göreceksin..." Bunu deyip hızla kızın yanından uzaklaşmıştı.
Merdivenlerden yukarı çıkan Bedirhan'ın arkasından bir süre bakan Miray kendine geldiği gibi yukarı çıktı. Büyük avluya geldiğinde gördüğü manzara ile nefesini tuttu, erkeklerin dizili olduğu avluda Mirzan dizlerinin üzerinde oturtulmuştu yüzü ,gözü kan revan içindeyken bile baktığı tek kişi aşık olduğu kadındı. Rengin ise yıkılmıştı ağlamaktan harap olmuş gözlerini Mirzan' a çevirmiş gelecek hükmü beklemeye başlamıştı .Arka taraftan gelen kadın çığlığı ise olacak şeyi resmeder gibiydi. Bedirhan belinden çıkardığı silahı çekip hazır konumuna getirdi. Tüm insanlara tek tek bakıp dişlerini sıktı, ne istediklerini çok iyi biliyordu ilk defa bu kalabalığın istediği şeyi koşulsuz yapacaktı. Kız kardeşi ona başka çıkar yol bırakmamıştı zaten çıkar yolu da yoktu. Sadece babası için üzülüyordu.
Miray ise yutkunup iki aşığı izlemeye devam etti. Küçük abisi patlamış dudaklarını aralayıp kısık bir sesle "sonsuzumsuz" diyebilmişti Rengin'e. Sesine istinaden gözleri ateş saçıyordu. Rengin ise bu sözden sonra mümkünmüş gibi daha yüksek sesle ağlayıp ,vaveylayı koparmıştı.
Bedirhan'ın karşısına geçen Miraç hiç kimseye bakmadan karşısındaki azrail kılıklı herifle bakışmaya başlamıştı.
"Emin misin Bedirhan?" Bedirhan'dan gelen cevap hareketleri ile kısıtlıydı. Bedirhan konuşmayıp Mirzan 'ın tepesine dikildi. "Bedirhan iyi düşün. Bunu ne Yılmazlar ne de Mardin yanınıza bırakır. Başlatacağın davanın sorumluluğunu alacak mısın?"
Miraç'ın yapmaya çalıştığı göz dağı bile işe yaramamıştı. Bedirhan namluyu çekip Mirzan'ın alnına dayarken gözünü bile kırmıyordu sadece boynu ve alnında ki damarlar belirginleşmişti o kadar.
Bedirhan tam silahı sıkacakken elinin üzerinde hissettiği parmaklar ile şaşırmıştı. Miray zümrütlerini sakınmadan onun mavilerine dikmiş hızlı hızlı nefes alıyordu. Yukarı doğru kalkan silah ile kıza bakan Bedirhan ,amacını anlamadığı için şaşkınlığını üzerinden atamamıştı. Avluda ki herkes ise ne olacağını bekliyordu, Servan Ağa bir umut ile ayağa kalmıştı bile.
Miray gözünü kırpmadan Bedirhan'a bakarken başta kendisi olmak üzere herkesi şaşırtıp konuşmaya başladı. "Hüküm verildi. Hüküm berdel olacaktır. Patlayacaksa silahlar yapılacak düğünler için patlasın ."
Gökyüzüne doğru kaldırdığı silahı patlatıp o zalim mermiyi özgür bırakmıştı. Bu saatten sonra o mermi ya dördünü de tutsak ya da sonsuza kadar özgür bırakacaktı.
Gökyüzünde yankılanan ses ile herkes bir tarafa bakarken Bedirhan'ın bakış açısı iki iri zümrüt tanesinden ibaretti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TÖREymiş...
Teen Fiction"Sen hastahanedeyken hiç yanımda yattın mı?" Genç adam karşısında ki asi kadına,karısına baktı. Cevabı gerçekten merak ediyordu. "-Oo ağam bunu o kadar mı düşündünüz?" O ağam lafını... "Aksine sana dair bir şey düşünmüyorum ama gözlerine ne zaman...