16....

7.8K 462 24
                                    

Hava geceydi, ay yeni yeni gökyüzünü terk ediyordu hayalet timi uyandığında...Üzerlerine siyah eğitim kıyafetlerini giyinip maskelerini takıp askeriyenin bahçesine çıkmış klasik eğitim alanlarının arka bahçede bulunmasından dörtlü yönlerini arka bahçeye çevirmişti...

Nöbetçi komutan henüz eğitim saatine ve görevinin bitmesine zaman olduğundan askeriyedeki herkes gibi kendisininde merak ettiği dörtlüyü izlemeye başlamıştı...Dün askeriyeye giriş yaptıklarında göz ucuyla görmüştü gelenleri, revirdeki subaydan da pansuman malzemesi aldıklarını duymuştu...Anlamak istercesine bakıyordu şimdi hangisinin yaralı olduğunu.. Maskelerinden yada hareketlerinde bir aksama olmadığından anlayamamıştı...

Gölge komutan soğuk bakışlarıyla etrafını incelerken kendilerini izleyen askerin ve ara sıra göz ucuyla bakan nöbetçi askerlerin farkındaydı..Umursamadı...

Klasik haline gelen eğitimlerine başladıklarında kendilerini yaptıkları eğitime verdikleri kadar çevrelerini de dinliyorlardı..Saat 6yı gösterdiğinde birlikte bulunan diğer askerler eğitim yapmak için bahçeye çıkmaya başlamıştı...Dışarıdan görenlere göre kendilerini eğitime kaptırmış geyik muhabbeti yapan dörtlü aslında etraflarında yakınlarında kendilerini inceleyen askerleri inceliyor, içlerinde durum değerlendirmesi yapıyorlardı...

Dört saat boyunca durmadan eğitim yapan maskeliler kendilerine verilen odada sırayla duş aldıktan sonra siyah üniformalarını giyinmiş kahvaltı saati olduğu için maskelerini takıp yemekhaneye geçmişlerdi...

Askeriyede yeni oldukları hemde ünlü maskeliler timi olduklarından yemekhanede bulunan her askerin meraklı bakışları dörtlünün üzerindeydi...
Maskeliler yemeklerini almış boş bir masaya geçip oturmuş okunan duanın ardından afiyet olsun diyen albayın sesiyle yemeklerini yemeye başlamışlardı.Normalden daha yavaş yiyorlardı zira bir süre kendilerini izleyen askerler şimdi kendi aralarında sohbet ederek yemek yiyorlardı.Ortamda dönen muhabbetleri dinliyordu maskeliler... Her ne kadar aradıkları gibi bir konuşmayı bu ortamda herkesin içinde bulamayacağını bilselerde ufacık bir ihtimali değerlendiriyorlardı...

Gölge komutan iki masa gerisinden gelen konuşma sesi ile dikkat kesilmişti...Kimin konuştuğunu görmek için boşalan su bardağını eline alıp yan dönerek arkasında kalan masalara kısaca bakıp önüne dönmüştü...

'Annem hasta diyordun, nasıl oldu? Ameliyat olacak mı?'

'Parayı ayarladık bakalım kontrolleri devam ediyor şimdilik'demişti bir asker...

Gölge komutan gözlerini karşısında oturan Kara'ya çevirip kimseye belli etmeden eliyle iki yapıp arkasını işaret etmişti.Kara aldığı işaret ile eline su bardağını alıp içerken komutanının bahsettiği masaya bakışlarını çevirip karşılıklı oturan iki askere bakmış kendisine dönük oturan askerin göğsünde yazan ismi aklında tutup birkaç dakika sonra ayaklanarak arkası dönük olan askerinde isimliğini görmüştü.Bakışlarını komutanına çevirip onaylar şekilde gözlerini yavaşça kapatıp açmıştı... Şimdilik ilk şüphelilerin isimleri ellerindeydi...

SARIŞIN (TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin