18...

7.7K 446 31
                                    

Hava karanlık, dışarıda rüzgarla karışık yağmur yağıyor..Askerler rahatlar, biliyorlar çünkü dağdaki itler bu gibi yağmurlu havalarda çıkmıyorlar deliklerinden... Dağdaki itler için durum aynı değil... Azat sinirli, sinirini de adamlarından çıkarıyor önüne gelene bağırıp çağırıyor..Çünkü ona da tasmasını tutanlar bağırıp çağırmıştı kendilerini Kızıl komutana hedef gösterdiği için...

Azat'ın aklında hala kadının alaylı sesiyle dedikleri dönüp duruyor..İsmini sınır dışındayken duymuştu Kızıl komutanın, ama henüz haberi yok son olanları onun yaptığından..Ona söyleyen olmadı, zaten kimin yaptığını net bilenler de yaşamıyordu bildikleri sadece Türk askerlerinin yaptığıydı...

Bilse diklenir miydi Kızıl komutana?..

"Ne yapcaz heval?"diye sormuştu sağ kolu Cemil..

"Oturup garının gelmesini bekleyecek değilem heval..En iyi adamları hazır et hele bir geldiğimizi belli edek.. Çevre köylere gidip bi çay içek demi yaw"diyip sararmış dişlerini göstererek kahkaha atmıştı Azat...Cemil de eşlik etmişti gülmesine...

Onları dinleyen adamın farkında olmadan kahkahalar ile plan yapıyordu iki şerefsiz...
'Gülün siz gülün, işiniz bitince bizde güleceğiz'diye düşünen adam haber vermek için kamptan sessizce uzaklaşıp komutanına mesaj yollamıştı...

Haberi alan komutan bölgede olan durumları bildiğinden ve orada en yetkili şimdilik Gölge yüzbaşı olduğundan ona haber vermiş, gerekli önlemleri almalarını söylemişti...

Gölge saat gece 2yi gösterirken gelen haber ile önce kardeşlerini sonra da üç binbaşıya haber vermiş toplantı odasına geçmişti... Sahadaki haber veren asker ile kendisi de kısaca konuşup bilgi almıştı... Binbaşılar ve kardeşlerinin gelmesi ile neden bu saatte toplandıklarını özet geçip fikir alışverişinde bulunarak plan yapmaya başlamışlardı...

"Kaç köye gideceklerini bilmiyoruz, siviller olduğundan işimiz zor olacak"demişti binbaşı Selim...

"Haber veren askerimizin dediğine göre çevre köylere gidecek itler..Karakollara yakın olanları seçmezler..Gidebilecekleri dört köy var.Her köyde 20-30 kişi var."demişti binbaşı Veli..

"Timler olarak köylere gidersek burada acemiler kalacak, şaşırtma durumu olursa sıkıntı yaşanır"demişti Atmaca..

"Bölünürsek de sivil sayısı fazla, hem sivilleri koruyup hemde itleri avlamak zor olabilir"dedi Deli...

"Karakollardan destek istersek de bu sefer karakollarda savunma gücü azalır, eğer köyler şaşırtma ise karakol baskını da gerçekleşebilir"demişti Kara...

"Azat itini tam olarak biliyor musunuz?"demişti Gölge..

"Beş yıl önce yapılan büyük eylemin başında onun olduğunu biliyoruz..10 şehit ve 15 sivil kaybımızın olduğu"demişti Kuzgun binbaşı...

SARIŞIN (TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin