20...

7.4K 423 16
                                    

Görev çıkmadığı için sıkıntısı geçsin diye kardeşleri ile eğitim yapmaya başlamıştı Gölge ama hala sıkılıyordu...Bu yüzden  acemilerin eğitimini yaptırmak için izin almıştı albaydan...

Saat sabah 5'i gösteriyordu, hava alaca karanlık serindi...Üzerinde eğitim yaparken giyindiği siyah askılı tşört ve siyah eşofman altı vardı...Karşısındaki yirmi acemi erin üzerinde ise polar ceketler vardı.. Karşılarına geçip soğuk havada askılı giyen kadını gördüklerinde daha bir üşüdüklerini düsünmüşlerdi...Kimisi ciddiye almayıp ayakta uyukluyordu zira ilk defa sabah eğitimini 5de yapmaya kalkmışlardı...Zaten bir çoğu bedelli askerlik için gelmişlerdi, 21 gün kalıp gideceklerini bildiklerinden umursamıyorlardı bile...

"Uykunuzu alamamış gibisiniz?"diye sormuştu Gölge ayakta uyuklayan askerlere bakarak...

"Ne gerek varsa bu saatte dizildik buraya"diye konuşmuştu bir asker yanındaki arkadaşına, sessiz olduğunu düşünüyordu lakin yüzbaşı Gölge çok rahat duymuştu...

"Sen! Kendini tanıt"demişti mavi gözlerini konuşan askere dikerek...

"Buğra CİHANOĞLU, Manisa"demişti asker kendisine dediğini birkaç saniye sonra anladığında...

'İyi bari tekmil vermeyi biliyor'diye düşünmeden edemedi Gölge...

"Neden buradasın Manisa'lı?"diye sormuştu Gölge, ellerini arkasında birleştirip askerlerin önünde sağa sola sakin adımlarla yürümeye başlamıştı...

"Askerliğimi yapmak için komutanım"demişti Buğra , gayet basit bir şeyden bahseder gibiydi...

"Bedelli olarak geldin değil mi?"

"Evet öyle Komutanım"diyip neden sorguya çekildiğini anlamadığından kısaca yanındaki arkadaşlarına bakmıştı Buğra...

"21 gün gelip burada sıcak yatağında yatacak, verilen birkaç işi yapıp gideceksin öyle mi? Bunu mu düşündün asker?"diye sormuştu Gölge mavi gözlerini acemi askerin gözlerine dikerek..Cevap beklemeden devam etti konuşmasına...

"Senin, sizin kaç para vererek birkaç gün için buraya gelmiş olmanız sikimde değil...Askeriyenin kapısından girip üzerine üniformanı giydiysen, hepiniz Türk askerisiniz demektir! Kaç gün için geldiğinin bir önemi yok! 21 günde olsa 4-5 yılda olsa sen üzerine giydiğin üniformana sol göğsünde taşıdığın bayrağına ve en önemlisi Vatan'ıma yaraşır şekilde askerliğini yapacaksın Manisa'lı!...

İki gün sonra baskın yediniz, yatağının altına saklanacaksın asker! Yoksa aldığın alacağın eğitimin hakkını vererek yanı başındaki kardeşini silah arkadaşını koruyacak, şehit olmaması için sırt sırta çatışmaya girecek misin?

Burası ananızın dizinin dibi değil! Burada tek aileniz bizler,yanınızda ranzanızin üzerinde uyuyan kardeşleriniz! Burada senin canını yanındaki silah arkadaşın korur,sende onun canını korursun! Birkaç gün önce büyük bir eylemi engelledik, duymuşsunuzdur...Usta askerlerimizin hepsi sahadayken evimizi siz acemilere bırakıp gittik...Gözümüz arkada kalmadan..Neden?

SARIŞIN (TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin