Daar zit ik dan. Midden in de nacht, huilend, op een boomstam vlak bij het bos. Ik huil omdat ik zodra de ochtend valt weg ga. Natuurlijk heb ik veel zin in de missie, het idee een kwade geest te verslaan lijkt me geweldig maar het idee Holran helemaal alleen achter te moeten laten kan ik niet hebben, ik ben zoveel van die man gaan houden. Een leven zonder hem kan ik me niet voorstellen. Ik schrik van een arm om me heen, het is Chase. Hij zegt niks. Zit gewoon stil te wachten tot ik ben uitgehuild. Ik vecht tegen mijn tranen, anders wordt het huilen nog erger. Ik leg mijn hoofd tegen zijn schouder aan en voel me moe worden. Na een tijdje zo gezeten te hebben val ik in slaap mijn hoofd nogsteeds tegen zijn borstkas aan.
Het idee dat ik slecht zou slapen vannacht had ik mis. Ik word wakker door iemand die hard aan mijn arm zit te schudden. Ik kreun en draai me om. Ik wil niet opstaan. 'Hé wakker worden eigenwijs kind!' Zegt Chase lachend. Ik moet ook lachen en doe mijn ogen open. Waarschijnlijk heeft Chase mij afgelopen nacht in bed getild want ik weet nog dat ik op de boomstam in slaap ben gevallen. Plots weet ik weer waarom ik daar was. Ik moet weg vandaag. Ondanks de verdriet om Holran te verlaten ben ik vrolijk. De zin om een slechterik te verslaan is groot. Ik stap uit mijn bed en ga me wassen bij het beekje dat langs het bos loopt. Eenmaal schoon genoeg loop ik weer naar het huisje. Ik pak mijn rugzak die ik gister al had klaargezet en doe hem op mijn rug. Het afscheid met Holran is niet zwaar. Ik geef hem een dikke knuffel en Chase geeft hem een hand. 'Wacht, voor jullie gaan. Ik heb nog wat voor jullie.' Zegt Holran en pakt twee in stof ingepakte dingen. Dankbaar nemen we het aan en maken het open. In het pak zit het mooiste zwaard wat ik ooit heb gezien. Het zit in een mooi versierde schede. Ik heb nog nooit met een zwaard gevochten en kijk met grote ogen naar het geval dat ik in mijn hand heb. Ik kijk naar links en Chase trekt hetzelfde gezicht als ik terwijl hij naar zijn zwaard kijkt. Ook geeft Holran ons een steen. Mij geeft hij een lichtgroene steen. Ik herkende het meteen. 'Jade!' Roep ik. 'Inderdaad Kim.' Zegt Holran. 'Ik geef je deze steen niet zomaar. Jade staat voor naastenliefde, wijheid, goedheid, oprechtheid en nog meer. Maar ik heb het je ook om een andere reden gegeven. Je naam. Je echte naam is Jade.' 'Wauw.' Mompel ik sprakeloos. De verrassingen zijn de wereld nog niet uit. 'En voor jou Chase.' Vervolgd Holran. 'Zie je die rode steen? Dat is een robijn. Het geeft kracht.' 'Wauw bedankt zegt Chase zacht. 'Zorg dat ze niet gestolen worden. Dus draag ze zoveel mogelijk uit het zicht.' Holran is uitgpraat, geeft ons een kaart van het land en wenst ons nog een goede reis. Daar gaan we dan. Op pad.
Al lopend lees ik in mijn boek. Nou ja, wat ik er van begrijp dan. Totdat mijn voet een steen vind en daar achter blijft haken. Het boek vliegt naar voren, uit mijn handen en ik beland met mijn gezicht in de modder. Gegeneert sta ik op en klop me een beetje af. Chase ligt ook op de grond, maar niet omdat hij gevallen is. De tranen lopen over zijn wangen zo hard moet hij lachen. Boos kijk ik hem aan maar begin dan ook te lachen. Het was ook wel een hele domme actie.
Als we zijn uitgelachen lopen we verder. Met onze lunch in de hand aangezien het al middag is. Ik heb me voorgenomen niet te gaan klagen tijdens het lopen, zo zwaar zal het ook wel niet zijn. Maar als we al 7 uur onderweg zijn begin ik toch echt moe te worden. Het enige wat we hebben gezien is weide, weide, weide en nog eens weide met heel ver weg aan de linkerkant een groot bos. Na nog eens een uur te hebben gelopen komen we aan bij een rivier. We kunnen niet verder. 'Wat nu?' Vraag ik. Chase pakt de kaart. 'Kijk. We zijn nu hier.' Hij wijst op de kaart. 'Als we aan de andere kant van de rivier komen is het nog een half uurtje lopen naar de stad. Daar wou ik een slaapplaats gaan zoeken want we hebben al veel gelopen vandaag. Ik denk dat we stukje naar de overkant zullen moeten zwemmen.' 'En wat dacht je van die brug daar?' Vraag ik droog. 'Helemaal niet gezien, slim idee.' Zegt Chase lachend. We steken de brug over en lopen snel door naar de stad die voor ons staat te wachten.
'Oh Jade?' Vraagt Chase voorzichtig. 'Zeg maar dat je Kim heet, er is kans dat slechte mensen je echte naam weten en dan is er meer kans dat je niet wordt ontdekt.' 'Geen zorgen, ik ben er toch nog niet aan gewend.' Zeg ik lachend. En we stappen door de grote houten poorten van de stadsmuur.
Het is een gezellig stadje zie ik al direct. Ik denk dat het me wel gaat bevallen. 'Weet je wat,' zegt Chase 'als jij nou eens even lekker rond gaat kijken dan zoek ik een slaapplaats. Ik ben binnen een half uur terug. Blijf in de buurt van het plein. Dan kan ik je ook weer terug vinden.' 'Oke, tot zo' zeg ik, blij dat ik even lekker kan rondsnuffelen. Zoals Chase al had gezegd kwam hij met een klein halfuurtje weer aanlopen. Met het nieuws dat hij hele aardige mensen had gevonden die hun schuur wel voor een nachtje konden uitlenen. 'Perfect!' Roep ik uit. En we lopen naar het boerderijtje toe waar de mensen wonen die ons hun schuur als onderdak bieden.'Kom binnen, kom binnen.' Zegt een vriendelijke vrouw. Haar haar is grijs met zo af en toe nog wat bruin. Ze is slank. 'Hebben jullie al gegeten? Ik heb nog soep over.' Vraagt ze. 'We hebben nog niet gegeten, nee, maar we kunnen zelf ook eten maken. We hebben het mee.' Zegt Chase. Maar ze wuift het weg. 'Nee joh, ik heb het al klaar staan en ik eet het toch niet meer op.' 'Heel erg bedankt mevrouw.. ehh,' zeg ik. 'Zeg maar Marilyn hoor. Tijdens het eten vertellen we allemaal wat dingen over onszelf. Chase en ik zorgen goed dat we niet te veel vertellen. Je weet nooit wie je kan vertrouwen We helpen met afruimen en gaan dan snel naar ons geïmproviseerde bed van stro. Het duurt niet lang of ik val al in een diepe droomloze slaap.
------------------------------------------------
Nou dat was alweer een hoofdstuk. Wauw, haar echte naam is Jade. Ik hoop dat jullie het ene leuk hoofdstuk vonden, vanaf het volgende hoofdstuk wordt het spannender. :)Ohja, ik heb 2K reads en 200 stemmen. Jippieeee.
Veel liefs, xx
JE LEEST
The other side
FantasyDe tijd dringt. Het kwaad begint te overheersen. Heeft ze genoeg vertrouwen in zichzelf, maar ook in haar vrienden om dit te overleven? En hoe zit het met haar ouders? Zullen die ooit nog terug komen? Zal zij degene zijn die Alandor kan redden? [Boe...