Hoofdstuk 5

129 8 3
                                    

Terwijl ik tegen Aeron aan zit denk ik aan alles wat in deze vijf dagen heb meegemaakt. Eerst de voorbereiding op het kamp, vervolgens twee dagen instroom waar ik Dean, Sam, Rick en Thom heb leren kennen. En daarna nog twee geweldige trainingsdagen waarin ik natuurlijk nog meer mensen, zoals Jake, heb ontmoet. Ondanks dat de dagen vermoeiend en pijnlijk waren is het erg leuk. Ik heb veel gelachen. Thom die zijn middellange zware haren rechtop op zijn hoofd heeft staan in de ochtend. Rick die als hij wakker wordt altijd één plukje van zijn blonde haar omhoog heeft staan. Sam die overal wel de idioot kan uithangen. Dean die in zo'n korte tijd eigenlijk mijn beste vriend is geworden. En Jake, een mysterieuze en rustige maar toch betrouwbare jongen. Ik geniet van de vriendschap die ik met de jongens heb weten te creëren. Ze weten niet dat ik prins ben en behandelen me daarom als een normaal persoon en daar ben ik blij om. Ik hoef niet in het middelpunt van de belangstelling te staan.
'Aeron, hoe moet dit nou? We zijn in zo'n korte tijd zulke goede vrienden geworden. Wat nou als iemand dood gaat? Of wat nou als Kim of Chase dood gaat?' Fluister ik.
'Geen zorgen Jayden, vrienden zullen juist voor elkaar door het vuur gaan en voor elkaar vechten. Wees niet bang om je vrienden jullie houden elkaar sterk. En om Kim en Chase hoef je je ook geen zorgen te maken. Zij slaan hun slag wel. En ik zal het hele gevecht aan jullie zijde strijden en jullie steunen op alle manieren die nodig en mogelijk zijn.' Aeron praat met een lage, krakende en rustige stem. 'Jayden, ga nu lekker slapen en maak je geen zorgen. Jullie krijgen nog veel lessen waarin je veel kan leren. doorzettingsvermogen is het allerbelangrijkste.' Vervolgt hij.
'Dankjewel Aeron, ik ben blij dat ik even hier kon zitten om mijn gedachten even op orde te kunnen krijgen.' Ik sta op, leg mijn hand en hoofd even tegen Aeron zijn kop en loop daarna weer terug naar mijn tent.

'Waar was jij dan?' Vraagt Dean zodra ik de tent binnenkwam.
'Oh, ik was buiten. Even alles wat er afgelopen dagen is gebeurt een beetje overzien.' Antwoord ik een beetje afwezig.
'Zullen we nog een spel doen met zijn allen?' Stelt Rick voor.
Iedereen stemt in en we kiezen voor het spel ooit heb ik, nooit heb ik. Om de beurt noemen we iets dat we wel eens hebben gedaan. Als de anderen dat ook al eens hebben gedaan gebeurt er niks. Maar als je iets nog nooit hebt gedaan moet je vijf push ups doen. Ook mag je iets noemen wat je nog nooit hebt gedaan, dan gelden de regels andersom en moet je opdrukken als je het wel heb gedaan.
'Zo leer je elkaar beter kennen.' Zegt Jake. Sam knikt.
Rick begint.
'Ooit heb ik op verboden terrein gelopen.'
Niemand doet pish ups. Dan is Thom aan de beurt.
'Ooit heb ik zo veel gegeten dat ik moest overgeven.'
Iedereen behalve Thom doet vijf push ups. Nu is het mijn beurt. Ik moet iets bedenken wat niet te veel verteld over wie ik echt ben.
'Nooit ben ik verdwaald.'
Sam, Rick en Thom doen push ups. We stoppen als we er achter komen dat het al heel lang na de stilte tijd is. We mompelen weltrusten en gaan in onze bedden liggen. Vrijwel direct val iķ in slaap.

------
Ik ga maar een korte note hieronder zetten.
Het spel is gebaseerd op never have I ever.
Insturen mag nogsteeds ;).
x

The other sideWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu