Hoofdstuk 8

444 37 12
                                    

Het is ondertussen al avond, Chase heeft net een simpele maar heerlijke maaltijd voor me gemaakt. Het was hertenvlees had hij verteld maar waarschijnlijk was het niet het soort hert als wij in onze wereld tegen komen, nee dit was een hert met een speciaal gewei, het gewei heeft genezende krachten. Je mag deze herten nooit doden. Alleen als ze uit zichzelf overlijden blijft het vlees nog erg lang goed zonder dat er bacteriën in komen. Als je degene bent die het hert vermoord heeft en je eet dat vlees wordt je vergiftigd en ga je een pijnlijke dood tegemoet. Gelukkig weet Chase precies welk vlees eetbaar is en welk niet. Heeft hij mij verteld.

Ik zie Chase vaak naar me kijken maar negeer het gewoon. Hij zal het ook wel raar vinden dat iemand uit de andere wereld in zijn huis is. Na een tijd vraagt hij mij "waar heb je die ketting vandaan? Die komt me namelijk heel bekent voor." "Ehh die heeft een man op de markt mij gegeven, ik moest de ketting van hem goed bewaren en dat heb ik gedaan. Ik heb hem sindsdien altijd om," antwoord ik. " na een tijdje bedenk ik dat ik het toch maar beter aan Chase kan vertellen. "Chase? Ik heb zitten denken. Ik zou graag op zoek willen gaan naar de prinses en jouw land helpen met het verslaan van Maraon." "Ik zit er om eerlijk te zijn ook al heel lang over te denken, ik heb allemaal boeken nagezocht," zegt Chase, "maar een hint van waar de prinses is kon ik nooit vinden. Maar ik heb sinds een hele korte tijd een vermoeden. Zou je met me mee willen gaan om Maraon te verslaan?" Zijn antwoord had ik ergens al wel een beetje gehoopt omdat het volgens mij een erg moedig iemand is. Een "ja" verliet daarom ook al snel mijn mond.

"Voor we vertrekken wil ik je graag wat over dit rijk vertellen, anders zul je dingen tegenkomen die je niet zo prettig gaat vinden," zegt Chase.  "Wat bedoel je daar precies mee?" Vraag ik onbegrijpend. "Bloemen, dieren, aanhangers van Maraon, wat je kan eten en wat niet, en ga zo maar door," beantwoord Chase mijn vraag.

"Oke ik vertel je alleen de belangrijkste dingen waarvan ik denk dat je ze nog eens nodig gaat hebben" deelt Chase mee. "Oke ik zal goed luisteren," zeg ik hem. "

Chase loopt naar een kast en haalt een een boek uit. Hij slaat het open en begint te vertellen. "Er zijn een paar dingen die belangrijk zijn, dit zijn dieren, planten, eten, goede en kwade mensen. In  dit boek staat het allemaal maar er is een probleem, jij kan waarschijnlijk onze taal niet lezen. Dus ik zal het je voorlezen. "Oke is goed, " zeg ik. Hij vervolgd zijn verhaal.

"Je hebt planten die giftig zijn en planten die dat niet zijn. De meest giftige plant is de bilah, de naam klinkt heel onschuldig maar als je het sap van plant drinkt zal je een verschrikkelijke dood tegemoet gaan. De andere giftige planten zul je niet dood van gaan, ze kunnen nare bijeffecten geven maar elke vergiftiging is te genezen. Zo heb je de Argus. Dit is een bloem die een beetje naar munt ruikt en een genezende werking heeft in combinatie met water. De Argus kan vrijwel alles genezen. Van vergiftiging tot verwonding toe. Dit zijn eigenlijk de twee planten die op dit moment van belang zijn. Tijdens de reis zal ik nog wel dingen aanwijzen die misschien dan nog handig kunnen zijn.

Naast de planten hebben we de dieren. Er zijn veel dieren gelijk aan die van jouw wereld.  Zo hebben we konijnen, paarden, varkens en vogels. Maar hier zijn ook andere dieren. Zo heb je de Eran, dit is de hert dat we gisteravond hebben gegeten, je kan dus vergiftigd worden als het hert vermoord is en het gewei heeft genezende krachten, bla bla bla. Ik wil je nog één ander dier beschrijven. Jullie hebben ze nooit gekend, hier zijn ze door Maraon bijna uitgestorven. Er zijn in Alandor nog enkele draken. Veel zijn gevlucht of gestorven maar enkelen hebben zich schuil weten te houden. Alle draken zijn verschillend. Alle draken zien er weer verschillend uit door hun vacht, grootte, bouw en innerlijk. Sommige draken spuwen vuur, sommigen niet. Vroeger waren draken erg belangrijk in Alandor. Niemand kende een leven zonder draken, totdat Maraon kwam.

Wij hebben redelijk hetzelfde eten als jullie, op jouw planeet zijn ze meer ontwikkeld op gebied van eten. Wij hebben dingen niet die jullie wel hebben. Bij ons heb je alleen soms ander wild en sommige planten verschillen. Dit zal ik je tijdens de reis vertellen, het is makkelijker om het in praktijk te leren.

Als laatste heb je goede en slechte mensen. Aanhangers van Maraon zijn wezens geschept in het diepste van het kwaad. Het zijn monsters. Je zal merken dat ze altijd een helm of iets over hun gezicht dragen. Hun gezicht is zo lelijk. Aanhangers van Maraon zijn makkelijk te herkennen. Ze dragen dus altijd iets over hun gezicht maar zijn ook altijd in zwart gekleed. Nu moet je niet denken dat iedereen met zwarte kleding gevaarlijk is hoor. De zwakke plek van de aanhangers is hun gezicht. Hun gezicht kan niet tegen zonlicht,  deze zal direct helemaal wegbranden. Ook heb je een aantal gewone mensen die aanhangers zijn van Maraon maar die laten dat niet blijken. Het enige waaraan jij ze kan herkennen is aan hun zwarte blik in hun ogen. Deze zijn de verraders, je hebt ze niet zo makkelijk door maar als ze iets horen wat hun niet bevalt stappen ze naar Maraon toe en laten ze diegene afmaken.

Dat was wel zo'n beetje het belangrijkste." Eindigt Chase zijn verhaal. "Ik denk dat we eerst langs de stad moeten om spullen te kopen voor de reis en dat we dan vanuit daar verder gaan. Pak een kleine rugzak en we gaan er op uit, ik zal voor wat eten zorgen. " zegt Chase. "Komt voor elkaar," zeg ik en ren weg om mijn tas te pakken.

-------------------------------------------------------------

Dat was t dan weer, i know ik heb al lang niet meer upgedated maar ik ben ziek geweest afgelopen week, iedereen denkt natuurlijk oh perdecte kans om te schrijven. Niet dus, ik lag een beetje op de bank me kapot te vervelen, schrijven lukte niet. Maar vandaag is de eerste dag dat ik beter ben en dat vier ik met een hoofdstukje online :).

Ik moet trouwens bekennen dat ik er best wel tegen op zag om het stukje van die uitleg te schrijven maar toen ik eenmaal bezig was vond ik het eigenlijk best te doen. Het hoofdstuk is waarschijnlijk wat minder interessant dan andere maar die informatie was noodzakelijk. Oh en trouwens ik heb de 200 reads bereikt :) feestjeee.

Anyways,

Veel plezier met het lezen xx Byebyee

Vote ~ share ~ comment

The other sideWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu