Hoofdstuk 8

142 8 5
                                    

Het meisje, dat Thirza heet loopt met mij mee naar buiten. We gaan naar het veld van Aeron toe omdat het daar rustig is. In gedachten vraag ik Aeron zich afwezig te houden zodat ze niet bang wordt en dat doet hij.
'Goedzo. Je moet alleen gewoon durven. Doe alsof je een gemene man voor je ziet die jou zojuist iets heeft afgepakt. Sla en schop, net zolang totdat hij je teruggeeft wat hij van je heeft.' Zeg ik.
Hoe vaak we het ook proberen, ik zie dat ze zich inhoud. Ze voelt zich niet prettig op een trainingsveld. We stoppen voor vandaag en ik kijk naar haar terwijl ze een slok water drinkt uit haar houten mok. Ik heb nooit echt gekeken hoe ze is. Ze is een superlief meisje met ondanks haar situatie veel doorzettingsvermogen. Ze heeft krullend blond haar dat in een paardenstaart omhoog zit. Ze is erg slank en staat amper stil, ze is op de een of andere manier altijd een klein beetje in beweging, net als ik. Maar de keren dat ze stil staat heeft ze een bepaalde houding. Er gaat een belletje bij mij rinkelen. Die houding!
'We gaan nog even door, ik heb een idee!' Schreeuw ik bijna van blijdschap. 'We gaan wat anders proberen. Doe je ogen dicht. Stel je eens voor jij staat in een zaal. De grond is zwart. Je bent helemaal alleen, niemand die kijkt en dus niemand waar je bang voor hoeft te zijn. Nu ga je niet vechten maar dansen. Je beweegt je moeiteloos door de zaal rond. Eerst je rechterbeen opzij, dan je linkerbeen naar voren en weer terug. Beweeg hoe jij je goed voelt. Onthoud, je bent aan het dansen.'
Ik zie hoe ze een aantal voorzichtige passen doet. Ze lijkt gespannen, totdat ze het door krijgt. Ik zie haar lichaam ontspannen en steeds makkelijker beweegt ze zich over het veld.
'Doe nu je ogen open, je blijft dansen.'
Ik zie haar bang kijken als ze haar ogen open doet.
'Je bent alleen, niemand kijkt naar je.' En bij die woorden ontspant ze weer.
Het dansen gaat makkelijker en makkelijker en ik zie haar stralen. Ze geniet er van, precies wat ik wilde bereiken.
'Super, einde les. Morgenochtend voor het ontbijt weer! Dan kun je ze na het ontbijt in de les eens versteld laten staan. Ik weet zeker dat we dan een heel stuk verder gaan komen.'
Dankbaar kijkt ze me aan en ze loopt weg, waarschijnlijk om zich even te wassen. Als ze weg loopt zie ik dat ze rechtop loopt en daardoor meer zelfvertrouwen uitstraalt. Ik glimlach, mijn missie voor vandaag is geslaagd. Nu morgen nog echt vechten.

Als ik in de tent kom na me wat opgefrist te hebben zie ik Chase zitten. Holran zal nog wel de laatste spullen aan het opruimen zijn.
'Wat deed jij nou met dat meisje? Ze moest toch leren vechten?' Vraagt hij zodra hij mij binnen ziet komen.
'Ze is een danser!' Zeg ik iets te enthousiast.
'Een danser?'
'Ja. Ze kan amper stilstaan, heeft zo'n typische danshouding als ze staat. Ik herken mezelf er in, ik heb ook veel gedanst voordat ik hier kwam.'
Chase kijkt me met een onbegrijpelijke blik aan.
'Als ik haar zelfvertrouwen geef door te dansen, wat ik zonet heb gedaan, is ze al heel ver. Vechten is eigenlijk ook als dansen. Je hebt verschillende technieken om iemand te slaan. Nu ga ik haar die technieken als danspasjes aanleren.'
'Oké cool! Ik denk dat ik het snap.'
'Goedenavond jongelui.' Zegt Holran terwijl hij de tent in komt.
'Hoi Holran.' Zeggen Chase en ik in koor. We beginnen te lachen.
'Kinders, het is al laat. Misschien dat we beter kunnen gaan slapen. Jij, Kim, moet er morgen tenslotte weer vroeg uit.'
'Hoe weet je dat ik..?' Begin ik maar Holran is al weggelopen om zich te wassen.
Holran weet echt alles.
Ik kleed me om en ga op het strobed liggen dat we zelf hebben gemaakt. Chase komt naast me liggen en geeft me een hele dikke knuffel.
'Zo, dat hebben we door al die drukte al veel te lang niet gedaan.' Zegt hij met een knipoog.
Ik geef hem een kus maar dat vindt hij blijkbaar niet genoeg. Hij zoent me en ik zoen terug. Een geweldig gevoel dat ik heb gemist verspreidt zich door mijn lichaam. Met een glimlach nog op mijn gezicht val ik kort daarna in zijn armen in slaap.

----------------------

Heyy, met spijt moet ik mededelen dat dit hoofdstuk het laatste is wat ik de komende twee/drie weken ga plaatsen ivm examens. Zodra ik weer kan schrijf ik hoofdstuk 9 voor jullie.

Ook wil ik jullie bedanken voor de 8K READS EN 700 VOTES!!!! Ik ben echt heel blij haha!!

Heb je nog ideeën, stuur ze vooral want misschien kan ik er wel wat mee ;)
Xx

The other sideWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu