'Kom Aeron, zullen we een stukje gaan vliegen? Ik ben moe van de dag en heb even afleiding nodig.' Zeg ik met het zadel en hoofdstel al in mijn armen.
Aeron laat mij het hoofdstel en zadel bevestigen en helpt me even herinneren dat ik mijn verkeerde kleren nog aan heb dus ik ren snel terug naar mijn tent om me om te kleden.
'Waar ga je zo snel heen?' Vraagt Chase als ik in mijn haast bijna tegen hem aanloop.
'Ik ga een stukje vliegen.' Schreeuw ik terwijl ik alweer verder ren.
Ik kleed me in no-time om en ren weer terug naar Aeron. Hijgend ga ik zitten. Aeron spreidt zijn vleugels en met een flinke kracht gaan we de lucht in.We vliegen over, onder en in de wolken en ik kan even mijn gedachten op nul zetten.
'Zullen we even oefenen met krachten? Ik kan namelijk ook vuurspuwen.' Vraagt Aeron.
'Goed idee! Ik wil het helemaal onder de knie hebben als we weg gaan.'
We vliegen nog een stukje verder totdat er onder ons alleen nog maar ongerepte natuur te zien is. Ik concentreer me en het lukt me om via Aeron een flinke vlam naar de wolken te sturen. Trots kijk ik naar de vlam. Dan zie ik wat as naar beneden vallen.
'Dat zal wel een vogel zijn.'
'Ja dat zal wel.'
We vliegen nog iets verder en ik concentreer me weer zodat Aeron weer een vlam de wolken in blaast. Weer valt er as naar beneden.
'Alweer een vogel?' Vraag ik ongelooflijk. Normaal vliegen er nooit veel vogels in of boven de wolken.
We spuwen nog een vlam de wolken in met weer hetzelfde resultaat.
'Zullen we gaan kijken?' Vraag ik, nu toch wel nieuwschierig.
Aeron slaat met zijn vleugels en we gaan omhoog. In de wolken zien we geen hand voor ogen. Boven de wolken wel maar daar is niks te bekennen.
'Laten we maar terug gaan. Het is genoeg geweest voor vandaag'
'Goed idee.'
En met die woorden dalen we weer. Het dikke wolkendek in.
'Kim spring van mijn rug!! Je moet springen, NU!' Zegt Aeron onverwacht met paniek in zijn stem.
Aeron overvalt me een beetje en van schrik zit ik verkrampt in het zadel en kan ik geen kant op.
'Spring, NU!' Zegt Aeron weer heel paniekerig.
Aeron vliegt met scherpe bochten en harde vleugelslagen. Hij lijkt echt in paniek. En ik kan nogsteeds niet springen. Dan voel ik een klap en een brandend gevoel in mijn gezicht, rechterarm en -been. Ik zie een grote zwarte vlek voor mijn ogen waardoor ik niet goed kan zien wat er allemaal gebeurt. Ik vecht tegen het zwakke gevoel dat in me opkomt maar moet toch opgeven. Ook de rest van mijn zicht wordt zwart en ik voel met een misselijk gevoel in mijn buik dat ik ga flauwvallen, wat vervolgens ook gebeurt.POV Jayden:
'Chase, Chase!!!' Roep ik zo hard als ik kan terwijl ik paniekerig rond ren, opzoek naar hem.
Ik vind hem in zijn tent. Het is al laat 's avonds.
'Chase, er kwam net een brief. Volgens mij betekent dit niet veel goeds.' Hijg ik buiten adem.
Ik overhandig hem de brief waarop het wapen van Maraon staat. Hij opent hem, leest hem en slaat dan een hand voor zijn mond.
'Jayden, roep iedereen bij elkaar. We vertrekken nu. Kim is ontvoerd!'--------------------
Na heeeeel lang wachten eindelijk een hoofdstuk. Sorryyy!! Ik hoop in iedergeval dat jullie het een leuke vinden.
xx
JE LEEST
The other side
FantasyDe tijd dringt. Het kwaad begint te overheersen. Heeft ze genoeg vertrouwen in zichzelf, maar ook in haar vrienden om dit te overleven? En hoe zit het met haar ouders? Zullen die ooit nog terug komen? Zal zij degene zijn die Alandor kan redden? [Boe...