Ik pak mijn tas en doe mijn schoenen aan. Ik wil niet dat een vreemde voor mij moet zorgen dus ik wil hier weg voordat die persoon weer thuis is. Ik doe de deur open en begin te lopen. Na nog maar vijf minuten gelopen te hebben kom ik ineens een jongen tegen. Hij is wat langer dan ik. Als hij me ziet zegt hij: "Ah je bent wakker. Ik was even wat voedsel aan het verzamelen. Waarom loop je hier eigenlijk?" "Ik wil je niet tot last zijn. Ik moet mijn weg terug naar huis vinden," antwoord ik. Gelijk moet ik denken aan 'thuis' ik krijg een brok in mijn keel, een thuis heb ik niet meer. Hij ziet waarschijnlijk het verdriet in mijn ogen want hij legt zijn hand op mijn schouder en zegt: "mij ben je niet tot last. Ik wil je graag leren kennen want volgens mij hebben wij nog geen kennis gemaakt, of wel?" "N..nee ik heb je nog niet leren kennen" weet ik uit mijn keel te krijgen. Het klinkt schor en niet heel overtuigend. "Kom ik maak wat thee, dan kun je even kalmeren." Zegt hij en begint rustig naar het huisje te lopen waar ik net vandaan kwam. Ik ga hem na een kleine twijfeling achterna en loop stilletjes met hem mee.
Ik zit op de bank met een dampende kop thee in mijn handen. De nogsteeds vreemde jongen komt naast mij zitten. Nu hij naast me zit zie ik dat hij er best mooi uitziet. Hij heeft een lichtgebruinde huid waar zijn niet kort maar ook niet lange haar bruine haar erg goed op staat. Zijn ogen zijn mooi donkerbruin en stralen een bepaalde betrouwbaarheid uit. "Ik heet Chase" Zegt de jongen. "Ik heet Kim antwoord ik. "Waarom ben ik hier?" vraag ik als eerste. "Je bent aangevallen door een wolf en toen heb je je bewustzijn verloren. Ik heb de wolf weggejaagd met vuur en heb jou meegenomen naar hier om je te verzorgen." Geeft Chase als antwoord. "Wauw dankjewel, je hebt me echt super verzorgd. Maar ik zou graag terug willen naar mijn -niet- familie." Zeg ik. "Jij komt van de andere wereld of niet?" Vraag chase mij. "Is er een andere wereld? Ik was weg gerend van mijn ouders en heb alles op een rijtje gezet en toen heb ik waarschijnlijk iets gedaan waardoor ik nu hier ben. Maar vraag me niet wat." "Hmm," zegt Chase bedenkelijk. "Zou maar een ding kunnen betekenen.. nee zal toch niet? Vast niet.." mompelt hij. "Ik vrees dat je niet naar huis kan op dit moment. Ik zal het je zo kort mogelijk proberen uit te leggen. Jij komt waarschijnlijk uit de andere wereld.
Tussen jouw en mijn wereld is een poort. Die poort kan moeilijk worden open gemaakt er zijn er maar weinig die dat wel kunnen. In ons land is een man, hij is afkomstig uit de onderwereld. Zijn naam is Maraon. Hij probeert Alandor, zo heet dit land, over te nemen. Hij is op zoek naar de prinses want die is erg belangrijk. Er is een probleem, de prinses is verdwenen een erg lange tijd geleden. Daarom heeft hij de poorten afgesloten waardoor er niemand naar jouw wereld kan. Maar ik denk dat hij het niet andersom heeft afgesloten. Oftewel jij kan wel vanuit jouw wereld hier heen maar niet vanuit hier naar jouw wereld. Ik vrees dat je hier vastzit zolang als Maraon leeft." Hij beëindigd zijn verhaal met een zucht en kijkt mij verdrietig aan. "Het kwaad wordt sterker of niet?" Vraag ik. "Ja, er moet snel iemand komen anders is het gedaan met Alandor" zucht hij.
-------------------------------------------------------------
Weer een hoofdstukje klaar. Ik heb echt al veel te lang niet meer geüpdated maar ik heb proefwerkweek gehad dus was daar even druk mee. Najah veel leesplezier. xxx
Vote~share ~ comment
JE LEEST
The other side
FantasyDe tijd dringt. Het kwaad begint te overheersen. Heeft ze genoeg vertrouwen in zichzelf, maar ook in haar vrienden om dit te overleven? En hoe zit het met haar ouders? Zullen die ooit nog terug komen? Zal zij degene zijn die Alandor kan redden? [Boe...