'Hoek.. strek.. knie.. rol.. opstaan. Goed, ga zo door!'
Kim geeft ons een les vechten zonder zwaard.
'En nog eens! Hoek.. strek.. knie.. rol.. opstaan, hand iets hoger als je strekt Dean. Nog vier keer. Hoek.. strek.. knie.. rol.. opstaan, goed Thom. Jayden ook goed, knie hoger bij drie Sam.'
Het zweet loopt over mijn lijf want het is erg warm maar het kan me niet schelen. Ik geniet van het oefenen.'Goed gedaan! Drink even wat. We gaan zo een andere oefening doen.'
Ik sta op en was mijn gezicht in het meer waaraan het kamp ligt. Daarna drink ik wat uit mijn fles.
'Hou je het nog vol?' Vraagt Chase terwijl hij naar mij toe komt lopen.
'Ja, het gaat erg goed! Ik heb al die jaren ook niet stil gezeten hoor.' Zeg ik met een knipoog.
'Fijn. Houden zo.'Net als ik wil gaan zitten hoor ik Kim roepen. We gaan verder met de training.
'We gaan hetzelfde als vanochtend doen maar dan met meer kracht. Er komen als het goed is zo stropoppen aan waartegen je mag oefenen. Ah, daar zijn ze al. Pak allemaal een pop en begin. Hoe.. strek.. knie.. rol.. en weer opstaan. Dit wordt een zware training omdat we dit een hele tijd gaan herhalen.'
Ik loop naar de kar met poppen toe, pak een pop en steek net als alle anderen de stok die er onder zit in de grond. Na er zeker van te zijn dat hij goed vast staat begin ik met de oefening. Eerst een hoekstoot, dan een slag tegen de nek, vervolgens een knie in de buik, daarna rollen en weer opstaan. Het gaat erg goed voor mijn gevoel.
'Harder slaan Jayden, aan het eind van de dag moet er geen pop meer over zijn.'
Kim staat op een afstandje te kijken en schreeuwt soms wat aanwijzingen. Chase en Holran hebben allebei ook een groep.
'Oké, erg goed bezig. Laat het patroon wat we net telkens hebben gedaan los en ga nu zelf slaan. Doe wat voor jou goed en effectief voelt.'Ik sta al een heel erg lange tijd tegen de pop te slaan en begin toch wel echt heel moe te worden. Mijn armen en benen worden zwaar en ik heb dorst. Steeds moeizamer doe ik mijn armen omhoog bij de slagen die ik geef. Mijn slagen zijn ook steeds minder hard.
'Kom op Jayden! Nog even volhouden. Onthoud dat degene tegen wie je vecht ook niet zal opgeven.'
Ik vecht het laatste stukje op automatische piloot door, te suf om echt na te denken over mijn slagen.
'Goed gedaan iedereen! Leg de poppen in de kar en ga jezelf lekker opfrissen. Er zal een bel luiden als het eten klaar is.'
Iedereen loopt met hangende armen met hun pop weg.
'Oh en bedenk, vandaag was misschien zwaar maar het zal alleen maar zwaarder worden want je zult zeker spierpijn hebben morgen.'
Ik hoor allemaal mensen kreunen en ik doe met ze mee. Ik loop naar mijn tent waar Dean en Sam al aanwezig zijn. Thom en Rick komen vlak na mij binnenlopen. Met zijn zessen slapen we in een tent. Samen met Dean en Sam loop ik naar het meertje toe waar we ons gaan wassen. We praten wat over de training van vandaag en gaan dan terug naar de tent om schone kleren aan te trekken. Ik trek wat kleren uit mijn tas die ik heb meegenomen uit het kasteel. Dan gaan we naar het eten in de grote tent want de bel gaat. Ik geniet van het simpele maar lekkere maal en ga na de tijd direct in bed liggen. Ik val binnen no-time in slaap.-----------------
Nou dat was dan hoofdstuk 2.
Ideeën insturen is altijd welkom.
Ik wou eigenlijk nog even wachten met updaten maar kon het toch niet laten.
-Mij
JE LEEST
The other side
FantezieDe tijd dringt. Het kwaad begint te overheersen. Heeft ze genoeg vertrouwen in zichzelf, maar ook in haar vrienden om dit te overleven? En hoe zit het met haar ouders? Zullen die ooit nog terug komen? Zal zij degene zijn die Alandor kan redden? [Boe...