CHAPTER 19

76 9 0
                                    


꧁The only rose among the thorns꧂

Chapter 19: Weird

•••••••••••

Cassidy Jean's POV

---Monday---

Damn, I came to school early today.

Kasalukuyan akong naglalakad patungo sa section F building. Opo, mahabang lakaran na naman po ito pero ha! Maaga ako mga tol! Guinness world record! Maaga kasi akong nakatulog kagabi kaya maaga rin akong nagising. Ganon talaga 'yon, batas ako e.

Habang payapang naglalakad patungo sa classroom ay sa kinamalas-malasang insidente, nakasabay ko si Raven sa daan. Akala ko nga lalayo siya sakin pero ang lintek, tumabi.

Nagtataka ko lang siyang sinulyapan at saka nagtataka paring ibinalik ang paningin sa daan. Trip neto? Eecckk. Doesn't matter. Babalewalain ko nalang ang presensya niya kagaya ng mga nakaraan tsh. I'm wearing earphones anyways so I won't hear a thing he says.

I'm listening to Favourite girl by Justin Bieber. Ewan ko kung pano nagkamusic 'tong phone 'ko pero hula ko'y kagagawan na naman ni Mavy 'to. It's a nice song anyways so I don't mind.

"You're who I'm thinking of
Girl, you ain't my runner-up
And no matter what you're always number one"

The chorus part was about to hit when Raven suddenly pulled one earphone out of my ear and inserted it to his.

"My prized possession
One and only
Adore ya
Girl, I want ya
The one I can't live without, that's you, that's you"

For some unknown reason, this mother f*cker started humming the song without ever looking at me, and of course I looked at him, fully confused and surprised.

But I never once dared to stop him. I don't know, my body won't let me.

And he unexpectedly sounds good.

Mukhang nag-eenjoy naman siya kaya hinayaan ko na. Bahala siya sa buhay niya, kung san siya masaya. We stayed like that until we reached our classroom, and when we finally did, he just straight up left me without ever saying a word or two. Not even a simple 'thanks' or 'thank you'. Tsk, ungrateful brat.

Inirapan ko nalang siya at nagtungo sa upuan ko sa pinakalikod. All of their eyes were on me, but they're giving me a different look. It doesn't show an expression, but it's better than looking at me like they're about to kill me.

Class started and our first subject is math, which sir Arthur teaches. Sa dulo ng discussion niya ay bigla akong may naalala. S-shit, 'yong libro ko para sa next subject, naiwan! Terror pa naman 'yong Filipino namin!

Nasapo ko ang noo ko sa sobrang katangahan. Sa lahat ng pwede kong makalimutan, bakit 'yon pa? Bro, she's gonna kill me. I am so dead.

When sir Arthur's class ended, I continued to look down and prayed in silence. Seems like my prayers were answered because after that, someone dropped a book at my table. Nang mapatingin ako sakanya ay nakita ko si Nathan na nakangiti. "I have an extra book, you can borrow this." And with that, he left.

Ni hindi man lang ako nakapagpasalamat. Feel ko tuloy naging 'sing demonyo ako ni Raven.

But anyways, I used that book and when the class ended, I gave it back to him. "Thanks." And with that, I left. Ano siya? Siya lang marunong? Tsk.

The Only Rose Among The ThornsTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon