Duru beni görünce çığlık attı. "Kankaaaaaa 1 hafta sonra sözüm var. Evleniyorummmmmm," diye bağırdı.
"Ne!" dedim. Şaşkın bakışlarımı Soner'e çevirdiğimde kucağındaki Duru'ya gülümseyerek bakıyordu. "Soner?" dediğimde bana baktı.
Soner "Doğru söylüyor evleniyoruz garip ama gerçek," dedi sırıtarak.
"Oha," dedim şaşkınlıkla.
Duru kafasını geriye atıp "Aaaa Neriman teyzem gelmiş hoş gelmiş. Siz ne ara geldiniz ya?" diye sordu. Ben evlilik lafını duyunca anamı unutmuştum. Bakışlarımı anneme çevirdiğimde hâlâ koluma giren Zahide hanıma bakıyordu.
Annemin bakışları Duru'ya gitti."Aslında 1 hafta sonra gelecektik ama Ahmet'in bir işi çıktı daha erken geldik,"dedi. Duru'nun bu kafayla annemi anlayacağını sanmıyordum. Annemde Duru'nun sarhoş olduğunun farkındaydı ama garip bir şekilde panik olmuş bir hali vardı.
Bana baktığın da gözlerinde ki korkuyu gördüm. Zahide hanım farkında olmadan kolumu sıkıyordu ortada bir şeyler dönüyordu ama ne olduğunu anlayamamıştım.
Ahmet amca kucağındaki Alperen'i annemin kucağına verip aramızdaki altı yedi adımlık mesafeyi kapattı. Ahmet amca çatık kaşlarıyla ayağıma baktıktan sonra yüzüme baktı. "Ayağına ne oldu kızım?" diye sordu.
"Cam battı," dedim.
Gözlerim Ahmet amcanın arkasında kalan Soner'e kayınca şaşkınlık ve öfkeyle Ahmet amcaya bakıyordu. Tamam herşeyi geçtim Ahmet amca ve Soner ne alaka? Acilen öğrenmem gereken meseleler olduğunu fark ettim.
Soner bir şey söylemeden kucağında Duru'yla apartmana girerken Sena üzerinde pijamasıyla apartmandan çıkıp yanıma geldi. Ahmet amca koluma giren Zahide hanımın koluna elini uzattığı sırada Kara, Ahmet amcanın elini tutup sertçe geri itti.
Zahide hanım bana dönerek "Balca bu insanlar senin ailen mi?" diye sordu. Konuşurken sesi titriyordu.
"Evet," dediğimde adeta yıkılmıştı. Gözleri dolarken gözlerini yavaşça anneme çevirdi.
Zorlukla yutkunup tekrar bana baktı. Dudaklarına yerleştirdiği acı bir tebessümle "Anladım canım,"dedi. Kara'ya bakıp "Hadi Ömer gidelim artık," dedi.
Kara karısının gözlerine bakarak başını salladı. Yanıma gelip "Bir şeye ihtiyacın olursa beni mutlaka ara kızım," dedi elindeki siyah kartı bana uzatırken. Kartı elinden alıp başımı aşağı yukarı salladım.
Ahmet amca "Ben varken seni aramasına gerek yok!" dedi nefretle. Arkamda kalan apartmanda oturan komşularım şuan ellerinde çekirdek bizi izlemiyorlarsa bende bir şey bilmiyorum.
Kara, Ahmet amcanın dibine kadar girip inatla gözlerine baktı. "Duracağın yeri bil Ahmet. Bu sefer seni elimden babanda alamaz," dedi. Geçmişte her ne döndüyse bir an önce öğrenmem lazımdı. Kara bana dönüp gülümsedikten sonra karısının koluna girip arabaya bindiler.
Onlar yanımızdan uzaklaşırken Sena koluma girdi. "İyi misin? "diye sordu.
" İyiyim canım, "dedim tebessüm ederek.
Ahmet amca elini saçlarına götürüp sıkarak bıraktı. Annem yanımıza gelip tereddüt ederek Ahmet amcaya baktı.
" Ahmet," dedi titreyen sesiyle.Ahmet amca öfkeyle anneme baktıktan sonra derin bir nefes alıp bana döndü. "Ayağının üzerine basabiliyor musun kızım? Seni kucağıma almamı ister misin?" diye sordu.
"Basabiliyorum kucağınıza almanıza gerek yok," dedim.
Sena "Sen yükünü bana ver canım yukarı çıkmana yardımcı olayım," dedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Beş Dakikalığına Sevgilim Olur musun? +18
ChickLit"Şimdi bu sorunun sırası mı?" diye sordum. "Şuan seni öpmemin tam sırası ama ben herşeyi sırasıyla yapıyor muyum? "diye sordu. " Bilmem yapıyor musun? "diye sordum. " Hep yapmam ama şuan yapasım tuttu,"dedi.