بعد مرور اسبوع اخر كانت الحان مع الدكتور طلعت على متن احدى الطائرات المغادره الى القاهره..........
فالطبيب القروى......... اعطاها مثبتا للحمل وطلب منها تناول طعاما صحيا يحتوى على فواكه وخضروات والياف كثيره........ومنع عنها الحركه الكثيره والرياضه العنيفه......ده على اساس ان انا بتدرب علشان الميداليه الذهبيه مثلا........واضح ان الراجل مجنون............رياضيه عنيفه ايه بس اللى انا بعملها..؟؟؟؟....... دا انا اقصى طموحى هو المشى فى الجنينه او على الشاطئ.......... حتى الجيم مكنتش مواظبه على حضوره قوى. يعنى ......وكفايه انها ملتزمه بتناول سعراتها الحراريه وتحافظ باهتمام على قوامها الرشيق.........كالصقر
🍸🌹🍸
استغرقت الرحله للقاهره خمس ساعات متصله نامت الحان معظمها تقريبا ..........فحملها كان يسبب لها النعاس الدائم...........والشعور بالوهن العام والخمول...........بالاضافه الى حالتها النفسيه السيئه........فالنوم كان بالنسبه لها هروب من واقعها المرير........... فحياه بلا جاسم لاتستحق ان تعيش فيها......... ولولا وجود هذا الجنين فى بطنها لكانت انتهت حياتها منذ لحظه خروجها من جنه حب زوجها...........
... 🌹🎀🌹...
استقبلها وسيم فى المطار بنفسه واعطاها كيس بلاستيك كبير وطلب منها الذهاب الى حمام المطار بسرعه............. وارتدء كل ما يوجد فى هذا الكيس.........فاذعنت لاوامره وهى مضطره لذلك.........فاللعين لم يسلم عليها حتى........ او يسالها عن صحتها.......... وكل كلامه معها اوامر فقط.........حقيقى انا كل اللى غايظنى انى فى يوم من الايام اعجبت بالشخص ده وافتكرت نفسى بحبه......حقيقى عديم الشعور والاحساس.......والذوق كمان...........
الكيس الذى اعطاه لها وسيم معذره القاه وسيم فى وجهها تقريبا........ كان فيه باروكه سوداء قصيره وكاب ونظاره شمس كبيره........ وبنطلون جينز واسع وتيشرت اصفر واسع جدا........... وكانت تبدو كالبلهاء فى هذه الملابس الغريبه........ ولعنت حظها السيئ الذى اوقعها فى طريق وسيم اللعين............. وجعلها تطلب مساعدته ولكنها مضطره لذلك........... وطبعا اضطرت لارتداء الجميع وشعرت انها تقوم بدور العميله السريه فى احدى قصص الجاسوسيه........واضح ان الدنيا لسه مخبيه ليكى حاجات كتير قوى يا الحان.........ربنا يستر.........من اللى جاى........
وعندما خرجت وجدت وسيم فقط وبجواره رجل اخر اصلع يتحدث معه باهتمام فهزت راسها نحوه بتحيه مهذبه وسالت وسيم عن مكان طلعت
فاشار وسيم بغرور للراجل الاصلع قائلا بزهو : شفت حتى الحان متعرفتش عليك يا دكتور.......علشان تعرف ان انا عبقرى...........
نظرت الحان الى الرجل الاصلع بدهشه وهى تصيح بتذمر قائلة : لا مش للدرجه دى يا وسيم طيب انا ماشى علشان ظروفى............ لكن طلعت ليه يتنكر......هو كمان انت بتتبالغ قوى الصراحه...........
أنت تقرأ
قصه....... الحان
Adventureمن القائل ان الحياه ابيض واسود فقط هذا الشخص لم يمر بما مررت به انا ماذا يعرف عن حياتى التى رايت فيها كافه الالوان لاكتشف بسخريه ان الابيض ليس طاهرا وبرئيا دائما والاسود ليس شريرا وبشعا طوال الوقت فانا فى حياتى البائسه تعرفت على الاتنين وظللت عالقه...