Hoofdstuk 15

52 5 0
                                    

Ik stond daar maar. Alleen in een donker leeg lokaal. Ik snapte echt niet wat er net was gebeurd. Misschien kwam hij al aan lopen? Nee dat kan niet hij stond naast me. Of ik was even in gedachten en hij rende ondertussen gewoon naar me toe?

Met die gedachten liep ik het lokaal uit. Ik wist al dat ik te laat was voor nederlands, dus ik deed ook niet veel moeite om me te haasten naar het lokaal. Toen ik het lokaal in liep keek iedereen me aan. Dat haat ik altijd zo, als je terug komt van de wc of je bent te laat dat iedereen je dan gaat aan kijken. 'Sorry dat ik te laat ben maar ik werd beneden op gehouden door 2 agenten' Dat was half de reden waarom ik te laat was, maar dat wist mijn nederlands docent niet. Dus ik mocht gaan zitten.

'Wat was er aan de hand?' Vroeg Crase op een verluisterende toon. 'Luke werd opgepakt door de politie en dat zag er best heftig uit' verluisterde ik terug. 'Echt?! Omg dat meen je niet' antwoorde Crase iets te hard. 'Lily nu verstoor je mijn les al door te laat binnen te komen dus nu moet je ook stil zijn' antwoorde mijn nederlands docent met een streng gezicht.

Toen de bel ging liepen Crase en ik snel naar de kantine. 'Waarom is Luke opgepakt?' Vroeg Crase toen we aan de tafel gingen zitten. 'Ik weet het niet..' antwoorde ik. Nouja eerst dacht ik het te weten maar door Jack en Mason begin ik toch te twijfelen.

Simone, Fabian en Dave kwamen ook bij ons zitten. 'Ga je nog naar het schoolfeest Lily?' Vroeg Dave. 'Ik denk het wel'. Wacht waarom zeg ik dit? Ik wilde zeggen dat ik niet zou gaan. Dit is al de tweede keer. Wat is er toch aan de hand...?

Ik voelde opeens een hand op mijn schouder. Ik draaide me om en zag dat het Jack was. 'Kan je even mee lopen?' Vroeg hij. Ik knikte en stond op. 'Ik ben zo weer terug' zei ik tegen Crase en liep achter Jack aan.

'Het word misschien een beetje dubbel op voor je, maar we hebben een probleem. Een heksen probleem' zei Jack met een diepe zucht. 'Kunnen jullie alsjeblieft op houden met deze onzin? Het begint echt irritant te worden' zei ik geïrriteerd. 'Ik snap dat dit allemaal moeilijk te geloven is maar ik kan je bewijzen dat dit allemaal echt is' antwoorde Jack. 'Oh echt? Hoe dan?' Zei ik arroganter dan de bedoeling was.

'Na school haal ik je op bij je huis' verluisterde Jack in mijn oor en liep weg. 'En ojaa, let even goed op jezelf. Er is hier een heks die met je gedachten speelt waardoor je andere dingen zegt dan je bedoelt'.

Ik liep terug naar de kantine en ging weer naast Crase zitten. 'Wat was er?' Vroeg ze. 'Oh hij vroeg wat de teken opdracht was want hij was er even niet dus ik moest hem even helpen' antwoorde ik. Ik vond het vreselijk om te liegen tegen Crase maar hoe kan ik haar iets vertellen wat ik zelf ook niet eens geloof.

Toen de bel ging namen we afscheid van Simone, Fabian en Dave, en gingen toen naar de kleedkamer om ons om te kleden voor de gym. Persoonlijk hield ik niet zo van gym. Je moest je omkleden, dan vaak dingen doen die je niet zo leuk vind en aan het einde zweet je en stink je ook nog is. Gym was niet echt mijn lievelings vak ofzo.

De meeste meiden uit mijn klas hadden een kort hockeyrokje of kort sport broekje. Ik zelf had ook een kort sportbroekje. Op mijn oude school deden Cindy en ik niet echt aan sport activiteiten op school. Af en toe deden we mee aan een cheerleader training, maar dat kwam omdat een vriendin van ons de aanvoerder was.

Met de gym gingen we voetballen en daarna hoogspringen. Het voetballen was wel leuk want ik ben daar opzich niet slecht in al zeg ik het zelf en ik vind het best leuk. Hoog springen daar in tegen was niet leuk. Ik doe mezelf altijd pijn en ik kom nooit hoog. Crase was het tegen over gestelde van mij. Zij was een heel sportief meisje. Ze zat op verschillende sporten en dat kon je ook wel zien aan haar lichaam. Ze was best slank met veel spieren.

De gymles was gelukkig snel voorbij. Ik wilde zo snel mogelijk naar huis want ik wilde Jack zijn grote bewijs wel zien. Ik kleedde me snel om en zei Crase toen gedag. Ik fietste zo snel mogelijk naar huis en rende naar binnen. Ik pakte snel even wat te drinken. Jack kon hier ieder moment zijn. Ik weet niet waarom maar ik was toch wel een beetje zenuwachtig naar Jack zijn bewijs. Want het was of een flauwe grap of het was waar...

Een paar minuten na dat ik thuis was werd er aan gebeld. Ik deed de deur open, Jack stond voor de deur met zijn armen over elkaar. 'Hoi, ben je er klaar voor?' Vroeg hij. 'Ik denk het... kom binnen' antwoorde ik. 'Regel 1. Nodig nooit maar dan ook nooit iemand bij je thuis uit die je niet kent. Een vampier kan namelijk niet een huis in als de eigenaar hem niet binnen heeft gelaten. Kijk nu ben ik geen vampier maar toch' zei hij met een ernstig gezicht. 'Oh oke, sorry' zei ik toen. 'Het geeft niet. Je moet nog veel leren en daar gaan wij je bij helpen' antwoorde hij. 'Kom je mee?' Vroeg hij. Ik knikte. We stapte op onze fietsen en fietste richting het bos.

Full MoonWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu