Hoofdstuk 4

101 7 0
                                    

Toen ik wakker werd was ik moe, ik had slecht geslapen en voelde me niet heel lekker. Dat kwam waarschijnlijk door de zenuwen voor de nieuwe school. Ik ging snel douche en daarna ontbijten. Mijn moeder was al vroeg weg omdat ze naar haar nieuwe werk ging. Ik pakte snel mijn schooltas en ging daarna met de fiets naar school. Onderweg was het lekker rustig. Geen auto's en ook vrij weinig fietsers. Wel heel veel hardlopers. Misschien moet ik dat ook weer is gaan doen...

Toen ik op school aan kwam zette ik mijn fiets in de fietsen stalling en liep meteen door naar binnen. Veel mensen stonden buiten in groepjes. Ik zag nu al dat dit een school was met alleemaal hun eigen groepjes. Snapje wat ik bedoel? De huppel trutjes, de nerds, de muziek lief hebbers, de sporters, de cheerleaders ect.

Er was ook een groep waarvan ik niet echt kon zeggen wat hun zouden doen. Ze waren een beetje, ja hoe zeg je dat wild. Zo ver ik kon zien hadden de meeste bruin haar, bruine ogen en ze waren best gespiert. Zowel de meisjes als de jongens die daar stonden. Het waren een stuk of 10 a 12 mensen. Ze zagen er een beetje mysterieus en ongewoon uit. Ik weet niet, er hing gewoon een vreemde sfeer om hun heen. Ze stonden een beetje buiten de rest en de meeste mensen liepen er niet echt in de buurt. Kan ook puur toeval zijn.

Ik liep naar binnen. Het was al best druk in de school en je kon niet goed zien wie welke jaars waren. Ik liep naar een klein kamertje die vlak bij de hoofd ingang stond. Er stond een meisje te wachten tot ze geholpen werd en ik sloot achter haar aan. Ik zag dat er een kleine vrouw in het kamertje zat die aan het telefoneren was.

Er kwam een jongen achter me staan. Hij tikte me op mijn schouder, ik draaide me om. Wow oké hij is best knap. 'Jij bent nieuw hier neem ik aan' zei hij. Ik knikte zonder wat te zeggen, omdat ik nog steeds naar zijn knappe gezicht keek. Heel even was ik alle drama vergeten. 'Hoi ik ben Ron' zei de jongen.

Het meisje voor mij draaide zich om en vroeg 'valt hij je lastig?' Ik draaide me naar het meisje toe en schudde nee. De jongen zei geïrriteerd 'Crase, bemoei je met je eigen zaken' Er viel een ongemakkelijke stilte, tot de vrouw in het kamertje aan Crase vroeg hoe ze haar kon helpen. Toen zij had wat ze nodig had was ik aan de beurt. Crase liep naar Ron toe en ze wisselde nog wat woorden met elkaar.

'Hoe kan ik je helpen' vroeg de mevrouw met een aardige stem. 'Ik ben nieuw hier en ik weet niet zo goed waar ik heen moet' zei ik een beetje verlegen. 'Wat is je naam' vroeg de mevrouw. 'Lily Preis' antwoorde ik. 'Leuke naam' Hoorde ik Ron achter me zeggen.

'Hier heb ik het, je zit in klas L4HC en je eerste les is mentorles in 3_18C' zei de vrouw. 'Bedankt' zei ik. 'Hé we zitten in de zelfde klas' zei Crase enthousiast en liep naar me toe. 'Ik ben dus Crase en ik wil je wel helpen met weg wijs worden in de school, kom we moeten snel zijn de bel gaat zo' antwoorde Crase en zonder te wachten op mijn antwoord trok ze me mee naar de trappen.

Full MoonWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu