'Loop even mee naar binnen. Dan geef ik je een kopje thee en dan kan je dit allemaal even laten bezinken' zei Luke en nam me mee het huisje in. Jack en mason gingen eerst alles nog even opruimen en kwamen daarna ook. We zaten op de bank en ze zaten me allemaal aan te kijken hoe ik thee dronk. Het was best awkward... ik schoot ook een paar keer in de lach en dan zaten ze me heel raar aan te kijken waardoor ik nog harder moest lachen. Ik kan er echt niet tegen als mensen naar me kijken als ik eet of drink.
'Nu heb ik nog wel een vraag. Als hun vampiers zijn, wat zijn jullie dan?' Vroeg ik toen mijn thee bijna op was. 'Ik was al bang dat je dat ging vragen' antwoorde Luke. 'Wij zijn wolven' zei hij vlak daarna. 'Als in weerwolven?' Vroeg ik. 'Nou nee eigenlijk niet' zei hij toen. Wat ik niet helemaal snapte. Want een weerwolf is toch een mens dat in een wolf kan veranderen en een wolf is een dier.
'Ik leg het wel even uit. Ik snap dat je denkt dat wij weerwolven zijn, maar wij noemen ons zelf liever wolven. Er zijn namelijk 2 soorten weerwolven. Wij de wolven en de weerwolven. De weerwolven zijn vervloekt door de maan. Als het volle maan is worden ze een wolf of ze het nou willen of niet. Ze zijn niet bewust van wat ze doen en weten vaak ook de dag daarna niet wat ze hebben gedaan. Ze hebben er geen controle over, maar ze zijn ook bijna uitgestorven. De vloek word door gegeven in bloedlijn, maar aangezien de vampiers de meeste hebben gedood zijn er niet veel meer over. En dan heb je ons de "wolven". Wij kunnen veranderen wanneer we willen en zijn bewust van wat we doen. Wij zijn veel grote dan een gewone wolf of weerwolf en veel sterker. Onze lengte is te vergelijken met een volwassen vrouw. Wij leven altijd in een roedel en wij kunnen mensen veranderen door ze te bijten bij volle maan, er komt nog wel meer bij kijken maar dit is even simpel gezegt. Wij kunnen van af ons geboorte ons zelf al veranderen, maar je moet wel leren hoe het moet. Je kan ook weerwolf of wolf zijn zonder dat je het weet. Bij een weerwolf moet je iemand hebben gedood, dan word de vloek geactieveerd. Bij een wolf moet je leren hoe je moet veranderen, dan worden je zintuigen versterkt en kun jeje vaker veranderen. De zintuigen van een "wolf" zijn al sterker dan bij een normaal mens voor de eerste verandering, maar als je niet weet dat je een wolf bent ben je daar niet van bewust. Ik denk dat dit voldoende is om het te snappen' zei Luke. 'Je vergeet bijna iets Luke. De beet van een "wolf" of weerwolf is dodelijk voor een vampier. Daarom hebben ze bijna alle weerwolven gedood' zei Mason er nog snel achter aan.
'Waarom zijn jullie dan niet bijna uitgestorven' vroeg ik toen. 'Omdat wij ons kunnen veranderen wanneer we willen. We zijn even snel als een vampier en soms sterker. Wij zijn in het voordeel' zei Jack. 'Maar vampiers genezen toch vanzelf? Dan zijn hun toch juist in het voordeel' vroeg ik. 'Wij genezen ook van zelf. En onze beet is als gif voor hun. Ze gaan er heel langzaam aan dood. De eerste 2 dagen is er niet zo veel aan de hand. Ze zijn een beetje moe en hebben pijn aan de wond. Maar de dagen daarna worden een hel. Ze krijgen het koud, ze kunnen geen bloed meer binnen houden, ze zweten en ze gaan hallucineren. Wat vaak tot grote gevolgen heeft dat ze iedereen om zich heen doden. En ze krijgen pijn aanvallen wat ook niet echt een pretje is. Dus ze willen vaak dood dus steken ze een houten speer door hun eigen hart of laten het door iemand anders doen' anwoorde Luke.
'Oke, ik denk dat ik alles wel begrijp' zei ik na even nadenken. 'Oh nee wacht nog één ding. Waarom vertellen jullie mij dit allemaal?' Ze keken elkaar aan als of ze niet echt wisten wat ze moesten zeggen. Ze maakte alle drie aparte zucht geluidjes tot Luke heel snel zei 'dat is belangrijk voor later. Stap voor stap kom je verder. Maar als je gelijk alles moet horen dan snap je er straks niks meer van'
'Is dit de hele roedel?' Vroeg ik na een tijdje. 'Nee, die zitten allemaal in het andere huis. Dit is mijn huisje en hier zit ik vaak met Mason en Jack' antwoorde Luke en stond op om naar de keuken te lopen. 'Hij is de Alfa' verluisterde Mason. 'Ik kan je horen' zei Luke zonder zich om te draaien. 'Omg, kan je dat gewoon horen?! Dat is echt super cool' antwoorde ik onder de indruk. 'Ik kan je horen van af aan kilometer afstand' antwoorde Luke. 'Dus als ik thuis zit k-' 'kan ik je horen ademen' onderbrak Luke mij. 'Dat is echt super cool en creepy tegelijk' Antwoorden ik.
'Ik moet zo wel weer naar huis' zei ik met een spijtig gezicht. Ik begon het wel gezellig vinden. Ondanks dat er net twee mensen zijn vermoord. Nouja mensen, vampiers blijkbaar. Misschien was ik daarom wel een soort vrolijk. Gewoon bij het iedee dat er twee bloed zuigende monsters zijn gedood. Eerst vond ik het helemaal niks dat vampier gedoe, maar nu ik er een soort van aan begin te wennen vind ik het stiekem wel leuk. Het is toch bijzonder dat er zulke wezens bestaan. Eigenlijk als ik er zo over na denk, waarom is het eigenlijk raar dat ze bestaan? Een mens is toch ook een appart wezen? En een mobiel is toch ook door evolutie en ontdekking ontstaan? Misschien is een vampier wel een nieuw ras van de mens? Of juist het oude ras van de mens maar dacht men dat ze waren uit gestorven.
'We brengen je wel even thuis' zei Jack. Ik hoorde niet helemaal wat hij zei omdat ik zoals altijd met mijn hoofd ergens anders was dus zei ik maar ja. 'Wil je nog iets te drinken?' Vroeg Luke die nog steeds in de keuken stond. 'Nee dankje' antwoorde ik toen. 'Ik heb eigenlijk nog wel een vraagje voor jullie. Zou ik jullie misschien mogen zien veranderen in een wolf?' Vroeg ik na enige twijfel.
JE LEEST
Full Moon
FantasíaLily preis een meisje van 16 jaar. Ze maakt veel mee in haar leven. Een vader die ze niet goed kan herinneren, een onopgeloste moord van haar beste vriendin, boven natuurlijke wezens, nieuwe vrienden, nieuw vijanden, liefde en een groot geheim. He...