Halverwege het bospad was ik afgestapt van mijn fiets want het was zo blubberig geworden dat ik telkens uitgleed of ik zat vast met mijn fietsband. Toen ik aan kwam bij het huisje stond Luke zijn auto er. Yes, wat een opluchting. Ik zette mijn fiets tegen de schuur aan en liep naar de veranda. Ik klopte op de deur, maar er deed niemand open. Ik keek door het raam en ik zag ook niemand in het huisje.
'Wat doe je hier?' Vroeg Luke die uit de middel of no wear kwam. Hij kwam doorweekt naar de veranda lopen. Hij had geen shirt aan en ik moest moeite doen om niet naar zijn gespierde boven lichaam te kijken.
Ik keek naar de grond en zei 'ik ben mijn sleutel vergeten van mijn huis en mijn moeder is pas vanmiddag terug dus ik had gehoopt dat ik hier kon blijven tot ze terug is'. Ik keek voorzichtig omhoog maar ik bleef haperen bij zijn buik. Dat merkte Luke en hij kreeg een scheve grijns op zijn gezicht. Ik voelde mijn wangen rood worden en toen we oogcontact hadden keek ik weer snel weg. Ik deed als of ik naar de lucht keek om te zien of de regen al wat minder werd, maar toen begonnen het weer te onweren.
'Tuurlijk mag je hier blijven, kom dan gaan we naar binnen' zei Luke en hij maakte de deur open van het huisje. We bleven staan op de deurmat, want van ons beide droop het water van ons af. 'Ik ben zo terug' zei Luke en hij rende naar denk ik de badkamer. Ik had zijn huis de vorige keer niet zo goed geïnspecteerd dus ik wist het niet zeker. Hij kwam terug met een handdoek en gooide die naar me toe. 'Moet je anders een shirt van mij hebben? Je word straks nog ziek als je in die natte kleren blijft staan' zei Luke en ondertussen pakte hij de eerste de beste trui die hij kon vinden. Ik gaf geen antwoord. Ja wat moet je daar op zeggen? Dat is toch best awkward als een jongen aan je vraagt of je een shirt van hem moet hebben? Vooral als hij er zelf zonder shirt bij staat en nog super knap is ook. En ik ken hem amper.
Maar zonder dat hij op antwoord wachten gaf hij me zijn trui. Ik kreeg een koude rilling over me rug en kreeg een schokking door me lichaam. 'Je mag ook wel even douche om je op te warmen hoor' zei Luke als of het heel normaal was. 'Hoeft niet hoor' zei ik. Natuurlijk wilde ik liever gaan douche ik had het ijskoud. Maar ik ga toch niet douche in het huis van een jongen. Dat is toch een raar idee, dat jij onder de douche staat terwijl een jongen in de kamer naast je is?
'Mag wel hoor, ik ben toch nog even in de schuur bezig en de deur kan gewoon op slot hoor' lachte Luke. Zonder dat ik antwoord kon geven trok Luke me mee en duwde me de badkamer in. 'Daar liggen de handdoeken en meer heb je denk niet nodig hè?' Zei Luke. 'Als je me zoekt ik ben in de schuur'. Zonder te wacht op mijn mening hier over liep hij al weg. Ik deed de badkamer deur achter hem op slot en ging bij de wasbak staan.
Hij zou het niet merken als ik niet ga douche, mijn haar is toch al nat. Oja wacht hij kan me van af een kilometer afstand horen ademen. Ik weet zeker dat hij nu zit te wachten tot hij het water van de douche hoord. Zou ik het doen? Of is het heel raar om te doen? Straks komen Jack en Mason nog binnen. Of nog erger straks komt Stacy binnen. Goede eerste in druk heb ik dan...
Na een lange twijfel, heb ik de douche toch aan gezet. Ik had het echt heel erg koud en ik verlangde echt naar een warme douche. Ik stond er volgens mij nog geen 5 minuten onder of ik ging er alweer onder vandaan. Ik droogde me af en trok Luke zijn trui aan. De trui was echt veel en veelste groot. De mouwen waren te lang en de onderkant van de trui kwam bijna tot aan me knieën. Gelukkig maar, anders was het nog gênanter geweest. Loop je daar straks door het huis van een jongen bijna in je onderbroek.
Ik draaide de deur van het slot en liep met mijn doorweekte kleren in mijn handen naar de schuur. Luke was bezig met een motor. Stond die motor de vorige keer ook al in de schuur? Het was best een groot ding dus hoe kan ik die over het hoofd gezien hebben? 'Heb je misschien iets van een verwarming waar ik mijn kleren op kan leggen zodat ze kunnen drogen?' Vroeg ik aan hem. 'Ja daar' antwoorde hij en wees naar een kleine verwarming aan de andere kant van de schuur.
Fijn dus ik kon ook nog is heel fijn op mijn blote voeten door de schuur gaan banjeren langs Luke die echt een shirt aan moet doen omdat ik mijn ogen niet van zijn lichaam af kan houden. Ik probeerde zo nonchalant mogelijk te lopen en legde mijn kleren over de verwarming.
'Wil je thee, of koffie? Of iets anders te drinken?' Vroeg Luke die zonder dat ik het had gemerkt alweer bij de deur stond. 'Thee is goed' antwoorde ik en liep terug. Ik ging op de bank zitten en probeerde de trui over de rest van mijn benen heen te doen. Blijkbaar zag Luke dat en hij zei 'oh wacht maar even' en hij liep weg. Hij kwam terug met een deken. Hij gaf het aan mij en liep weer terug naar de keuken. Na een paar minuten kwam hij terug met twee koppen thee en ging naast me zitten.
Hij had zelf een pyjama broek aan getrokken die duidelijk te lang was. Het was eerst een hele tijd stil, we namen allebei kleine nipjes van onze thee omdat het eigenlijk nog veel te heet was om te drinken. Ik was de eerste die de stilte onderbrak door te vragen 'wat was je buiten eigenlijk aan het doen?'
JE LEEST
Full Moon
FantasyLily preis een meisje van 16 jaar. Ze maakt veel mee in haar leven. Een vader die ze niet goed kan herinneren, een onopgeloste moord van haar beste vriendin, boven natuurlijke wezens, nieuwe vrienden, nieuw vijanden, liefde en een groot geheim. He...