Toen we bij het bos aan kwamen namen we een andere route dan die ik gister nam. Dit keer gingen we wel over een wandelpad en we namen onze fietsen mee. Dit was wel wat langer lopen dan recht door het bos, maar dat vond ik niet heel erg anders moesten we weer langs die plek...
Na een paar minuten lopen kwamen we bij het bos huisje. Mason was er al en tot mijn grote verbazing was Luke er ook. Ik bleef even stil staan. Jack liep de schuur in en Luke kwam naar mij toe. 'Ben je er klaar voor?' Vroeg hij en legde een hand op mijn schouder. 'Ik weet niet wat er gaat gebeuren dus ik weet het niet' antwoorde ik. 'Wacht hier even' zei hij en rende de schuur in.
Hoe is hij zo snel vrij gelaten door de politie? En waarom moest hij daar heen?
Luke en Jack kwamen terug met de twee mannen die Luke eerder deze dag mee hadden genomen. De twee mannen zaten met hun handen vast gebonden aan grote kettingen. Mason had een pistool vast en op hun gericht hij kwam achter me staan.
'Hier heb je het levende bewijs van 2 echte vampiers' zei Luke en duwde de man die hij vast had een stuk naar voren. 'Moet ik dat geloven?' Antwoorde ik. Jack moest lachen en Luke draaide met zijn ogen. 'Geef je hand is' zei Luke. 'O-ke' antwoorde ik terwijl ik ze allemaal om de beurt aan keek. Luke gaf de man aan Mason en pakte bij pols ruw beet. Hij haald een mes te voorschijn en voor dat ik mijn hand kon weg trekken stak hij het mens midden in mijn hand.
'Auw..!! Gek. Ben je wel goed bij je hoofd!!' Schreewde ik en probeerde mijn hand weg te trekken. Maar dat lukte niet. Luke was veel te sterk. 'Loop heel even mee' zei hij. Maar ik had niet veel keus om zelf te beslissen want hij trok me mee en hield mijn hand dichtbij het gezicht van één van de mannen.
Ik wist niet wat ik zag. Zijn ogen werden helemaal rood, als of er allemaal aders waren geknapt in zijn ogen. Er werden heel veel paarse aders zichtbaar onder zijn ogen. Het bloed pompte daar heel snel door heen. Hij deed zijn mond open en 2 scherpe hoek tanden werden zichtbaar.
Nog voor het moment dat hij me kon bijten trok Luke mijn hand weg. Het gezicht van de man werd na een paar tellen weer normaal. 'Ik weet dat dit een grote shock voor je is maar dit is iets wat je moet geloven' zei Luke. Ik kon niks zeggen. Er schoten zo veel vragen door mijn hoofd heen. De grootste vraag was 'moet ik dit echt geloven? Vampiers bestaan...'
'Oke, we gaan je nog iets laten zien. Doe even een paar passen achter uit' zei Luke en duwde me iets naar achter. Hij richte zijn pistool op de mannen en begon te schieten. Allebei 2 keer. Ik durfde niet te kijken. Bij het eerste schot deed ik mijn ogen dicht. 'Zijn ze d-dood?' Vroeg ik. 'Nee, want kijk' zei Luke. Ik deed me ogen voorzichtig open en zag dat de mannen nog overeind stonden. Luke liep naar ze toe en haalde bij één van de mannen een kogel uit zijn lichaam. Ik keek heel even weg. Het was een naar geluid. Je hoorde het vlees. Het bloed dat langs de kogel ging.
'Dat is voor hun een voordeel, vampiers hele' zei hij en wees naar de plek waar de kogel had gezeten. Ik keek naar mijn hand waar nog altijd een diepe snee in zat. 'Oh, dat kunnen we ook wel voor je oplossen' zei Luke en hij rende nog even snel naar binnen. Hij kwam terug met een glas in zijn hand. Hij maakt van één van de vampiers 1 hand los en sneed in de pols van de man en hield het glas er onder. Er zat maar een bodempje bloed in want de snee genees snel.
'Hier. Drink op' zei Luke en hield het glas onder m'n neus. 'Ik ga toch geen bloed drinken' zei ik en duwde het glas weg. 'Als je wilt genezen wel' antwoorde Luke met een scheve glimlach. Ik pakte twijfelend het glas aan en keek er met een vies gezicht in. Als het verhaal over vampieren waar is, is dit ook wel waar. Toch...?
Ik kneep m'n neus dicht en gooide het bloed in één keer achter over als of het een shotje was. Ondanks dat ik m'n neus had dicht geknepen proefde ik het bloed. Maar hoe vies het ook was, de snee in mijn hand was wel weg. Ik droom zeker. Ik droom sowieso. Dit kan niet waar zijn. Vampiers bestaan niet. En dan kan hun bloed ook niet genezen. Maar er staan er 2 voor me...
Ik trilde heel erg. Ik wilde het wel geloven maar ik kon het gewoon niet. Terwijl ik in een 2 strijd zat had Luke ondertussen en verbena granaat gepakt. 'Lily, nu word het pas echt leuk' zei hij met een grote grijns op zijn gezicht. Hij gooide de granaat op de grond voor de mannen en hij ging af. Het verbena water spatte alle kanten op. Maar zodra het op de mannen was gekomen leek het wel als of ze aan het verbranden waren. Ze begonnen te schreewen van de pijn en alle kant op aan het bewegen om zich zelf los te rukken. Hun huid was helemaal rood met een soort brandwonden. 'Voor hun is het als of ze verbranden, maar omdat hun huid geneesd gebeurt het niet. Maar wel een aantal keer achter elkaar' riep Luke om boven het geschreew uit te komen.
Na een minuut of 5 waren de rode plekken weg en stopte de mannen met schreeuwen. 'Jammer dat de lol er zo snel van af is' zei Luke met een pruillipje. 'Dit is het laatste wat we aan je laten zien. 2 manieren om een vampier te doden' zei Luke terwijl hij naar 1 van de vampiers liep. Jack liep een stukje naar achter, maar hield de grote ketting nog wel vast. 'Manier 1. Pak de daglicht ring en haal hem van zijn vinger' zei Luke en pakte de ring. De man begon te verbranden. Maar dit keer geneesde hij niet iedere keer. Hij stond na 5 seconden in vuur en vlam. Letterlijk. Het was een afschuwelijk beeld. Ik keek snel weg maar het geluid zei al genoeg.
'Jack deed dat geen pijn aan je handen? Die ketting word toch gloeiend heet?' Vroeg ik aan Jack toen de man in as op was gegaan en ik niet probeerde na te denken over wat er net gebeurde. 'Daar kom je nog wel achter' zei Luke. Ik keek hem geïrriteerd aan. 'Ik vroeg toch niks aan jouw? Hoe weet jij nou wat hij voelt'. 'Daar kom je ook nog wel achter' antwoorde hij. 'Manier 2' zei hij snel zodat ik er niet over door kon gaan.
Mason gooide een speer naar Luke toe die sierlijk werd gevangen. 'Je steek een speer recht in zijn hart' zei Luke en deed dat. De man werd langzaam grijs en zijn adere werden zichtbaar zwart. De man viel op de grond en bewoog niet meer. Hij was ook dood...
Wat ik me nog steeds afvroeg was 'hoe is Luke vrij gekomen' maar ik durfde het niet te vragen. Ik kon niet bevatte wat er net voor me neus gebeurde. Ze hadden een hele demonstratie laten zien op deze twee mannen. Ik moest zelfs nog verwerken dat ik serieus 2 vampiers hier voor me neus had staan. Vampiers! Levens echte vampiers!
JE LEEST
Full Moon
FantasyLily preis een meisje van 16 jaar. Ze maakt veel mee in haar leven. Een vader die ze niet goed kan herinneren, een onopgeloste moord van haar beste vriendin, boven natuurlijke wezens, nieuwe vrienden, nieuw vijanden, liefde en een groot geheim. He...