De jongen die op de grond viel kende ik niet. De jongen die hem een aantal keer hard in zijn gezicht sloeg kende ik wel. Het was Jack.
Ik stond met open mond te kijken naar wat er gebeurde. Jack had de jongen bij zijn kraag vast en stompte hem een aantal keer hard in zijn gezicht. Er kwam bloed uit zijn neus. Ik denk dat zijn neus gebroken is...
Het gevecht stopte toen een docent ze uit elkaar haalde. Luke stormde meteen naar Jack toe en duwde hem ruw uit de menigte. Een aantal docenten probeerde de rest van de leerlingen rustig te krijgen. De jongen met de bloedneus werd weg gebracht. Ik denk naar de eerste hulp.
Ik probeerde in de drukte Luke en Jack te zoeken. Ik zag ze de kantine verlaten. Luke had een woeste blik op zijn gezicht. Ik wilde naar ze toe rennen, maar Crase pakte mijn arm vast. Ze keek me met een beetje een bang gezicht aan en volgens mij had ze mijn arm vast gepakt om elkaar niet kwijt te raken in de menigte. Ik trok der mee naar de ingang van de kantine, waar het wat rustiger was en zei 'ik ben zo terug, zoek jij de andere alvast op?' Voordat ze terug kon antwoorden was ik al weg.
Ik rende de gang door naar de aula. Ik zag ze nog net de hoek om gaan. Ik rende achter ze aan en op het moment dat ik bijna bij ze was sloegen ze af richting de gymzaal. Ik liep een soort verbaasd achter ze aan maar ik maakte wel vaart voor het geval ik ze kwijt zou raken. Ze liepen gehaast de jongens kleedkamer in. Fijn...
Ik twijfelde even of ik wel naar binnen zou gaan. Maar ik deed het toch. Toen ik binnen stond was het eerste dat me opviel de geur. Het was een combinatie van zweet en mannen deo. Ik hoorde een douche aan staan. Ik liep op het geluid af.
Toen ik bij de douches aan kwam stond Jack eronder. Maar Luke zag ik niet. Ik wilde naar Jack toe lopen. Tot ik ruw naar achter werd geduwd en tegen de muur achter mij aan kwam. Auw...
Pas toen ik tegen de muur aan stond zag ik wie het was. Luke. 'Ben je helemaal gek geworden? Riep hij boos. Ik weet niet of ik meer verbaasd of bang was van zijn reactie.
Er kwam niet meer dan 'uh...' uit mijn mond. 'Waarom ben je ons gevolgd?' Ging Luke door. 'Ik... Uh...' Antwoorden ik. 'Weet je wel niet hoe gevaarlijk het is om dit te doen?' Zei Luke die me nog steeds tegen de muur aan hield.
'Sorry dat wist ik niet..' Antwoorden ik op een bange toon. Ik zag in Luke's ogen dat hij nu pas door had wat hij deed. Zijn spieren ontspande en hij liet me rustig los. Hij deed een paar stappen naar achter en keek naar de grond. 'Nee sorry, dat kon je ook niet weten' antwoorden hij.
Hij liep terug naar Jack, die nog steeds onder de douche stond. Hij stond met zijn handen tegen de muur aan en liet zijn hoofd naar beneden hangen. Luke pakte hem bij zijn haar en trok zijn hoofd naar achter.
'Klaar?' Vroeg hij boos aan Jack. Klaar? Ik snap niet wat hij bedoelt maar ik durf het niet echt te vragen na net. Jack knikte. Luke zette de douche uit en draaide zich geërgerd om. Hij liep kort ijsberend rond en in een fractie van een seconde draaide hij zich terug om naar Jack en sloeg hem hard tegen zijn kaak.
Hij verliet woedend de kleedkamer. Jack gaf geen kick. Ik had verwacht dat je bij zo'n klap op de grond zou liggen. Maar Jack had alleen zijn hoofd mee gedraaid.
Hij staarde beschaamd naar de grond. Ik stond tegen de muur aan, waar ik me van schrik tegen aan had geduwd toen het allemaal gebeurde. Mijn hersenen waren nog een beetje aan het verwerken van wat er net gebeurde.
Ik wist niet zo goed wat ik moest doen, dus pakte ik maar een handdoek en gaf die aan Jack die nog na stond te druipen van zijn koude douche die hij net had gehad.
'Dankje..' Was het enige dat uit zijn mond kwam. Hij droogde zijn gezicht en haren een beetje af. En gooide daarna een soort teleurgesteld of boos de handdoek weg. Hij ging zitten op het houten bankje die midden in de kleedkamer stond. Hij legde zijn hoofd in zijn handen en bleef een tijdje zo zitten.
Ik ging naast hem zitten. Na een tijdje durfde ik pas te vragen 'wat is er nou precies gebeurt?'
JE LEEST
Full Moon
FantastikLily preis een meisje van 16 jaar. Ze maakt veel mee in haar leven. Een vader die ze niet goed kan herinneren, een onopgeloste moord van haar beste vriendin, boven natuurlijke wezens, nieuwe vrienden, nieuw vijanden, liefde en een groot geheim. He...