[Ashley]
Precies om drie gaat de deurbel en loop ik naar de gang toe. Ik kijk nog een keer in de spiegel als ik de deur open doe en zie Jason staan, alleen.
"Hey," begroet ik hem en pak mijn tasje van de kast in de gang.
"Je ziet er leuk uit vandaag," zegt Jason en negeert mijn begroeting.
"Bedankt."
Ik heb een zwarte broek aan met een korte topje. Als schoenen heb ik een paar hakken aan en als jasje heb ik een rode blazer.
"Jij ziet er uit zoals altijd," zeg ik en lach even.
Jason heeft bijna altijd het zelfde aan, waar ik blij mee moet zijn. Als hij een strakkere shirt zou aantrekken, zouden er nog meer meisjes achter hem aanzitten.
Hij glimlacht en slaat een arm om mijn schouders heen. Hij trekt de deur aan mijn kant open en laat me instappen, voordat hij de deur weer dicht duwt.
"We gaan naar mijn favoriete restaurant, ook die van mijn moeder eigenlijk toen ze nog bij ons was," zegt Jason als we in de auto zitten en al een paar minuten rijden.
Op de achtergrond draait een leuk liedje, Frank Ocean met Thinking About You. "Goed nummer dit," zeg ik en zing mee.
"Gaat het ook altijd blijven," mompelt Jason en richt zijn aandacht op de weg.
Zijn kaaklijn is mooi strak als hij gefocust is en zijn ogen staan wazig. Zijn arm spieren zijn duidelijk zichtbaar en je kunt zien dat zijn shirt één maatje te klein is. Doordat de mouwen, strak om zijn bovenarmen zitten.
"Ashley." Jason draait zich naar me toe en legt zijn hand op mijn been.
"Je maakt me nerveus, als je zo kijkt."
Ik bloos en kijk naar mijn handen. Het lijkt alsof we nooit ruzie hebben gehad. Dat we een normaal stel zijn en op een normale wijze verliefd zijn geworden. Ik leg mijn hand op die van Jason en glimlach naar hem.
"We zijn er bijna," mompelt Jason en trapt harder op het gas.
"Heb je honger, grote vriend?" vraag ik en lach even.
"Ja, ik was nerveus voor deze afspraak. Ik dacht we afstandelijk zouden doen. Ik heb niks gegeten, daardoor."
Ik grinnik en druk een kus op Jason's hand.
"Het is een stukje lopen van hier," zegt Jason en pakt mijn hand vast.
We lopen door de straten van Rotterdam. Het weer is binnen twee weken veel veranderd. De zon schijnt meer en het is weer tijd voor blote benen.
"Ik heb gereserveerd onder de naam; Antonio," zegt Jason tegen het meisje achter de balie en ze knikt.
"U kunt met mij meelopen."
We volgen haar naar een tafeltje, dat uitzicht heeft op de stad. Voordat we naar binnen konden, hebben we nog een paar trappen omhoog moeten lopen waardoor we nu op een hoogte zitten.
"Dankjewel," zegt Jason beleefd en het meisje lacht flirterig naar hem.
Ik pak een kaart en lees het aandachtig door.
"Ik neem de pasta met tomatensaus." Ik kijk op en zie dat het meisje alles op schrijft.
"Voor mij het zelfde en twee appelsap," zeg ik en glimlach naar Jason.
"Was dat het?" vraagt het meisje, meer gericht op Jason.
"Wil je nog wat, lieverd?" Meteen merk ik dat Jason door heeft dat het meisje flirt en ik schud mijn hoofd.
JE LEEST
This Time It's Different
Teen FictionAshley... Ze wilde gewoon winnen. Voor één keer, maar één keer in haar leven. Maar gaat dat haar lukken?