Jason komt achter me aan en pakt me bij mijn heupen vast. "En wanneer is die volgende keer?", vraagt hij.
"Geen idee", zeg ik snel. "Maar kom we gaan mijn moeder. Ik wil weten of er al wat is veranderd.", zeg ik om van onderwerp te veranderen. "Okay let's go then", roept hij.
Ik pak de huissleutels en loop naar de deur met Jason achter me aan. Ik doe mijn schoenen aan en Jason doet hetzelfde. We lopen het huis. Ik doe de deur dicht en op slot. En we vertrekken.
- Aangekomen in het ziekenhuis
We lopen gelijk door naar de kamer van mijn moeder. Er loopt net een dokter weg.
"Hallo meneer, gaat alles nog goed met mijn moeder?", vraag ik meteen. "Ja, alles gaat prima volgens ons schema. Alleen ze slaapt nu, dus als jullie de kamer binnen zijn, hou het rustig. Ze heeft rust nodig", vertelt hij. "Bedankt, we zullen het rustig houden", zeg ik en de dokter loopt weg.
We lopen de kamer in. Jason loopt naar één van de zitplaatsen en ik loop gelijk door naar mijn moeder.
Ze ziet er goed uit. Niet zoals twee dagen geleden. Ik blijf nog even staan en ga dan ook naast Jason zitten.
Ik weet niet waarom, maar ik zet mijn hoofd tegen zijn borstkas. We houden elkaar stevig vast. Het voelt goed op één of andere manier.
"Ashley?", vraagt hij na een tijdje. "Ja, wat is er?" "Herinner je je nog dat ik om een tweede kans vroeg?", vraagt hij met een zijn hoofd naar beneden.
"Ja dat herinner ik me nog", zeg ik blozend. "En ik zei dat ik er over na zou denken." "Heb je er al over nagedacht?", vraagt hij door. "Misschien", plaag ik hem en ik sta op. "Ja of nee?", vraagt hij en staat ook op.
Hij pakt me bij mijn middel vast en duwt me tegen zichzelf. Ik sta met mijn rug tegen hem aan. Hij begint met kusjes op mijn nek te geven, wat me tintelingen geeft.
"Jason we zijn in het ziekenhuis", mompel ik en duw hem van me af. Meteen laat hij me los en kijkt me met een schuldige blik aan.
"Het spijt me", zegt hij dan en trekt me weer in zijn armen. Hij ruikt naar mannenparfum en zijn eigen lichaamsgeur gemengd door elkaar. Ik leg mijn hoofd op zijn borstkas en luister naar zijn hart. "Het spijt me dat ik het deed, waar je moeder bij is", murmelt hij tegen mijn haar aan.
Jason is een stuk langer dan ik en kan zijn kin op mijn hoofd plaatsen. Ik knik alleen maar en kijk naar mijn moeder. Ik sta hier met de twee personen die ik altijd bij me wil hebben. Alleen Melda mist nog. Ik duw Jason van me af en glimlach even.
De deur van de kamer gaat open en Melda staat in de deuropening. "Hey!", roept ze meteen en kijkt naar mijn moeder. "Ze ziet er beter uit", zegt ze en geeft me een knuffel. Ook Jason geeft ze een knuffel en gaat naast ons staan. "Is ze al wakker geworden?", vraagt ze en ik knik. "Ja gisteren, maar ze moet nog rusten", zeg ik glimlachend en kijk naar Jason die mijn hand vast pakt.
"Ik ga naar het restaurantje beneden om wat te drinken te halen. Willen jullie ook wat?", vraagt hij en meteen schud ik mijn hoofd. "Nee dankje, schoonbroer", antwoord Melda en meteen krijgt Jason een grijns op zijn gezicht. Hij loopt weg en Melda kijkt me met een glimlach aan.
"Je vindt hem écht leuk hè?", vraagt ze en meteen lach ik. "Ja ik denk het wel", zeg ik blozend. "Hij is gewoon de eerste jongen die me begrijpt en die niet is zoals andere. Sinds mijn moeder in het ziekenhuis ligt is hij bij me en verzorgt me." Melda lacht en legt een hand op mijn schouder. "Ik ben blij voor je. En vooral na al dat gedoe met je ex.” Ik knik en kijk naar mijn moeder.
Ze krijgt al een beetje haar eigen kleur terug. Een paar dagen geleden was ze nog helemaal wit.
Ik zie Jason weer binnen komen met drie blikken cola. "Ik vond het niet netjes om alleen te drinken", zegt hij en geeft ons allebei een blikje.
- Thuis
"Fijn dat je moeder vooruit gaat", zegt Jason en ploft neer op de bank. Ik knik en ga naast hem zitten. Meteen slaat hij een arm om me heen en trekt me naar zich toe.
"Weet je wanneer ik je leuk begon te vinden?", fluistert hij in me oor. Ik schud me hoofd en kijk hem nieuwsgierig aan. "Ik ga het pas vertellen als je me een kusje geeft", zegt hij met een grijns. Ik druk mijn lippen op zijn wang en meteen kijkt hij teleurgesteld. "Je hebt niet gezegd waar." Hij schudt lachend zijn hoofd en drukt zijn lippen dan op die van mij. “Nu heb ik wel een kus” Ik grinnik en sla hem tegen zijn arm.
"Ik begon je leuk te vinden toen we in de tweede zaten", zegt hij en ik zie dat hij moet blozen. "Zolang al?!", vraag ik verbaasd. Hij knikt en ik glimlach. “Ik durfde eindelijk actie te ondernemen.” Ik lach en druk zijn lippen op die van mij. Voorzichtig gaat hij met zijn hand naar mijn buik en duwt me achterover op de bank.
.........
Lekker een lang hoofdstuk!!!! Even een S/O naar Ashley die me heeft geholpen. Ik liep een beetje vast. Ik hoop dat jullie ervan hebben genoten. Als je tips of ideeën hebben, reageer onder even of stuur me een berichtje. O en verbeteren mag ook altijd.
Lots of love,
Melda
JE LEEST
This Time It's Different
Teen FictionAshley... Ze wilde gewoon winnen. Voor één keer, maar één keer in haar leven. Maar gaat dat haar lukken?