~5~

3.2K 155 5
                                    

Zaterdag morgen werd ik wakker. Ik liep naar de badkamer en nam een douche, daarna liep ik naar beneden en maakte een ontbijt. Mijn moeder was nog aan het slapen en ze heeft het tot nu toe erg zwaar gehad, meskiena. Dus besloot ik haar eff te verassen. Na een uurtje msamen (die marokkaane dunne broodjes in olie gebakken) gebakken te hebben kwam mijn ma naar beneden gewekt door de lekkere geur. We genoten samen van het ontbijt en ik ruimde daarna de tafel af.


Het gehele weekend bleef ik thuis mijn kleren bewonderen. Ik kwam niet meer buiten. Af en toe keek ik door het raam en zag ik de jongens weer op het plein, wat stoeien en gek doen. Ik zag ook Nawfel, hij leunde stoer tegen de muur. Pfff wat is hij mooi,maar hij wist het van zichzelf... dacht ik. Hij weet dat hij iedere meid kan krijgen. Vandaar die zelfverzekerdheid van m, die overging tot arrogantie. Ik kon het niet laten om tog nog is naar buiten te gaan. Ik liep in mijn trainingspak, het enige die mooi stond, vanuit Antwerpen en liep naar de jongens. Ik groette hen en probeerde een gesprek te beginnen met Nawfal.

Maar hij gaf me geen tikkeltje aandacht. Dat deed me wel pijn.


Abdel daarentegen deed wat gekjes met me en vrolijkte me op. Zondag avond nam ik een bad en ging vroeg slapen. Want de volgende dag moest ik naar school. Mijn eerste schooldag dacht ik, een nieuw begin.

Ik ging zeker iets doen aan mijn karakter. Klaar met mezelf onwaardig te voelen. En Nawfel ik ben stilletjes verliefd op m dat weet ik... Maar daar blijft het bij. Ik ga me niet weer belachelijk maken. Klaar stoere bink, laten we ff kijken hoe hij morgen gaat reageren. Ik op mezelf was geen lelijk meid, ik had lichtbruine, grote ogen met lange wimpers, was getint en had donker bruine krullen die ik altijd in een vlecht deed. Maar morgen ga ik er anders uit zien.

Een gehele nieuwe Leila...

Ik was zeker een grote mond op te zetten als het nodig was, maar tog hoopte ik van niet. Ik wou ook geen vijanden maken, alleen rust hebben en oprechte vrienden....

Liefde, haat & jaloezie ❤Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu