GECE'NİN AĞZINDAN:
''Gece!''
Bana seslenen sesin nereden geldiğini çıkaramadım.Nerdeydim ben? Bulunduğum yerde etrafımda döndüm.Geceydi ve sahil kenarındaydım.
''Gece!''
Kulağımı kabartıp sese odaklandım. Denizden geliyordu. Otarafa döndüğümde annem bir filikadaydı.
''Anne sen misin?'' Annem olduğunu biliyordum ama emin olmak istiyordum.
''Evet. Nekadarda büyümüşsün'' yüzündeki buruk gülümseme içimi acıtıyordu.
''Anne'' diye bildim sadece.
''Yanıma gel Gece''
diyerek kollarını açtı. Hiç değişmemişti biran tüm hücrelerimde onu çok özlediğimi hissetim. Koşarak filikanın bağlı olduğu tahta yola çıktım. Annemle aramda az bir mesafe kalmıştı. Filikaya ulaştığımda anneme kavuşmuş olucaktım. Tahta yolun ucuna gelmemle filika bir anda yok oldu ve annem karanlık suda gözden kayboldu.
''Anne!''
Aniden suyun üstüne Hazel çıkmıştı. Bu nasıl mümkün olmuştu.?Suya düşenin annem olduğuna emindim.
''Gece yardım et!Yüzme bilmiyorum!''
Annemin yerini Hazel almıştı. Annem yerine Hazel boğuluyordu. Olduğum yerde kala kalmıştım.İliklerime kadar ölümün korkusunu hissedebiliyordum. Mantığım, iç sesim, duyularım avazı çıktıkları kadar bağırıyordu. -Beklemekten vaz geçip şu lanet suya atla artık!- Yapmak istiyordum,atlayıp Hazeli kurtarmak istiyordum ama yapamıyordum sanki biri ayaklarıma çimento dökmüştü. Hazel yavaşca karanlık suya gömülüyordu.Deniz onu karanlığının en derinlerine çekiyordu. Kendi kendime konuştum. -Kurtar onu.Kurtar onu! Kurtar onu(!)'' Ne olduğunu anlamaya fırsat kalmadan ayaklarımın altındaki tahta yol yok oldu ve suyu boyladım.
Bir anda sıçrayarak uyandım. Berbat bir rüya görmüştüm. Komidinin üzerindeki telefonu alıp saate baktım. Dörde geliyordu. Yerine koyup yanımdaki ufak bedene döndüm. Elimi Hazelin anlına koydum. Ateşi yoktu.Saat daha erkendi biraz daha uyuya bilirdima ama o rüyayı tekrar görmek istemiyordum.Ses çıkarmadan yataktan kalkıp komidinin üzerindeki siğara paketimle çakmağımı alıp balkona yöneldim. Hava serindi tam Hazelin sevdiği türdendi. Siğaramı dudaklarımın arasına alıp yaktım. Bir nefes çekip Gece'nin karanlığına üfledim.
HAZEL'İN AĞZINDAN:
Yanımdaki boşluğu uykumun arasında bile hissedebiliyordum. Gözlerimi açtığımda odada tektim. 5 dakika önceki kiraz kokusu şimdi yoktu. Gece yanımdamı uyuyordu? Gözlerimi boş boş karanlık odada gezdirdim. Balkon kapısı aralıktı. Üzerimdeki pikeyi çekip ayaklarımı yatakta sallandırdım. Yarı çıplak uyumak hoş olmuyordu heleki üşüyorsam. Ses çıkarmadan kalkıp pijamlarımı giydim. Parmak ucumda ilerleyerek balkona doğru yürdüm. Gece dışarıda sigara içiyordu. Ses çıkarmdan kapıyı biraz daha açıp balkona çıktım. Arkası dönük olduğu için beni fark etmemişti. Elimi uzatıp omzuna dokundum. İrkilmişti hızla bana döndü.
''Senmiydin? korkuttun doğrusu'' diyerek nefesini dışarı verdi.
''Bu saate ne yapıyorsun?''
''Uykum kaçyı bende biraz kaçamak yapayım dedim'' diyerek siğarasından bir nefes daha çekti.
''Onunla kendini zehirliyorsun'' sesim kısık çıkmıştı. Bu yüzden boğazımı temizleme gereği duydum.
''Elimden başka birşey gelmiyor'' Sigarasını elinden aldım. kaşlarını çatıp bana baktı.
''Napıyorsun?''onu takmayarak dudaklarıma götürüp içme çektim ve dumanını üfledim. Elimden kapıp balkondan attı.
''Az önce onunla kendini zehirliyorsun demedin mi sen?'' sesi kızgın çıkmıştı.onu taklit edercesine konuştum.
''Elimden başka birşey gelmiyor''
Suratını astı.
''Sanırım ne yapmak istediğini anladım'' dedi buruk sesiyle.
''Karşınadaki kişi için endişelenme duygusu'' diye sırıttım.Oda tebessüm etmişti.
''Gece kafes dövüşü ne zaman?'' diyerek yeni bir konu açtım.
''Bu günün akşamında var''
''Sabaha birşeyim kalmaz izin ver bu dövüşe katılayım'' dedim heycanla. Kaşlarını öfkeyle çattı.
''Asla. Bu haldeyken kesinlikle olmaz''
''Gece iyiyim ben ve daha iyi olacağım''
''Düşünürüm. Ama şimdi uyumalısın'' diyerek kolumu kavradı ve balkondan çıkarttı. Yatağa gidip içine girdim. Yanıma uzanıp pikeyi üzerimize örttü.Gözlerimi kapatıp karanlık uykuma geri döndüm...
GECE'NİN AĞZINDAN:
Uyandığımda Hazel yanımda değildi. Yataktan kalkıp banyoya gittim. Aynaya baktığımda kendime küfür ettim. Zaten dağınık bir çocuktum iyice dağılmıştım. Elimle biraz olsun saçlarımı düzeltip banyodan çıktım. Merdivenlerden aşağı indim. Mutfaktan kahkaha sesleri geliyordu. Büyük adımlarla mutfağa ulaştığımda Ulaşmamşış olmayı diledim. Bengi un içerisindeydi ve Hazel keyifle bu haline gülüyordu.
''İylikte yaranmıyor krep yapalım dedik onuda beceremekdik'' Söylene söylene üzerin çırpan Bengi'nin hali içler acısıydı.
''Bak hala gülüyor'' Bengi eline un alıp Hazele fırlatmasıyla Hazelin kahkahaları kesildi. Hatta sinirden kudurmuştu ama onun bu halide beni gülümsetiyordu.
''Cidden mi Bengi?'' diye kaşlarını çattı ve eline un alıp Bengiye fırlattı. Bengi eline unu alıp kaşlarını çattı.
''Savaş mı istiyorsun kamonn''
''Hey unla savaş yapmıyosunuz'' diye araya girdim. Hazel Bengiye dönüp göz kırptı Bengide ona kırpmıştı. Bir anda ikisde bana un fırlatımışlardı.
''Komik değil kızlar'' diye homurdandım. Ama ikisde katıla katıla gülyorlardı. Bu halimiz doğrusu hoşuma gitmişti ve dayanamayıp patlak verdim.
''Elime geçeni fena yaparım'' diye pis pis sırıttım Bengi çığlık atarak olay yerini terk etti.
''Beni yakalayamazsın'' diye cıvıldadı Hazel.Mutfak masasının etrafında 4 tur kaçağı kovalamıştım. Ufak tefek ama iyi koşuyordu. Nihayet yorulmuş olacak ki pes etti ve ellerini teslim olucasına havaya kaldırdı.
''Pes.Cezamı çekmeye rağzıyım'' dedi soluk soluğa. Kıkırdayıp yanına ulaştım. Bileğini kavrayıp kendime çektim. Aramızda pek bir mesafe yoktu. griye çalan gözlerimin içine bakıyordu.Tuhaf bir şekilde içimde onu öpme hissi barındıryordum. Bir kerecik öpsem yalnış anlarmıydı? Yada benden nefret falan edermiydi?
''Sizi bölmek istemem ama ben açım'' Bengi'nin sesiyle Hazelin kavrağım bileğini bıraktım. Tam Hazel ağzını açıp birşey diyecekti ki kapı çaldı. Bir birimize birinimi bekliyordunuz bakışı atıp korku filmi misali üçümüzde kapıya gittik.
''Birini mi çağırdın Bengi'' dedi Hazel fısıldayarak. Bengi kafasını olumsuz anlamda salladı. Hazel usulca elini kapı koluna atarak kapıyı açtı. Gelen kişi karşısında Hazelin yüzü gerilmişti ve yanklarının içini dişediğini fark ettim.
Selam ben geldim. Umarım hoşunuza gider...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gece'nin Elli Tonu
Teen FictionBunu yapmamalıydım. Göz ardı etmeliydim, görmemişim gibi, körmüşüm gibi...Sana hiç bakmamalıydım. Kaçmam gerekirdi, duymamış gibi yapmalıydım, dinememiş gibi, sağırmışım gibi...Kalbimi dinlememeliydim.