Deel 12

361 18 1
                                    

Pov Noah
Ik word wakker en zie dat het pas 08:00 uur is. Toch besluit ik om maar op te staan. Ik stap onder de douch en was me even. Als ik klaar ben hoor ik dat iemand al beneden bezig is. Als ik beneden kom zie ik inderdaad Wolfs allemaal lekkere dingen maken. Lekkere afbakbroodjes en croissantjes. "Heee, goedemorgen vriend" zegt hij blij. "goedemorgen" antwoord ik. "Zou ik helpen" vraag ik. "ja, als jij nou eens de tafel dekt" zegt hij. Ik doe wat hij zegt en dek de tafel.

Pov Wolfs
Zo ik ben het ontbijt aan het maken en noah is de tafel aan het dekken. Ik zie ook kian in mijn oog hoeken naar beneden komen. "hee, goedemorgen kian" zeg ik. "goedemorgen" antwoord hij. Ik zet de laatste dingen op tafel en loop dan even naar boven om Eva wakker te maken. "eef, het ontbijt is klaar" zeg ik als ik zie dat ze al wakker is. "lekker" zegt ze. Ze staat op, kleed zich aan en zo lopen we samen weer naar beneden.

Pov Noah
"Welke dingen mag ik eten" vraag ik. Wolfs wijst aan wat ik mag pakken, er liggen namelijk wat glutenvrije dingen tussen. Na het ontbijten neem ik mijn medicijnen in en loop ik naar boven om mijn witte bandana te pakken. Ik doe hem op en doe daar na mijn groene vest aan. Mijn capucion doe ik over mijn bandana. Ik loop naar beneden waar ik me moeder, wolfs en kian ook al klaar zie staan. Samen lopen we naar de auto en rijden naar de dierentuin.

Als we bij de dierentuin zijn, stappen we de auto uit en lopen naar de ingang. Ik voel me nu al aangekeken, we wachten in de rij om een kaartje te kopen maar ik voel de ogen in me rug branden. Als we een kaartje hebben gekocht lopen we naar de apen, daar wou Kian heel graag heen.

Het is al 15:00 uur. We lopen langs de speeltuin waar Kian heel graag heel even in wou spelen. Het is zo'n heel parcour waar je door heen moet klimmen dus dat is helemaal geweldig.

Pov Eva
Ik zie kian op het toestel staan. Hij springt ervan af, land op zijn voeten maar valt naar voren. Hij vangt zich zelf op met zijn handen wat voor hard gehuil zorgt. Ik loop naar hem toe. Ik troost hem maar hij heeft veel pijn. "Wolfs, we rijden nu vast naar het ziekenhuis, ik denk dat kian iets gebroken heeft" roep ik. Hij komt naar ons toe lopen, tilt kian op en zo lopen we door naar se parkeerplaats waar de auto staat. We stappen in en rijden door naar het ziekenhuis. Als we daar aankomen loop ik even naar de balie. We hebben geluk hij word zo opgehaalt voor een foto, het is rustig dus kunnen ze hem snel helpen. Na een tijdje gewacht te hebben, komt zuster esmee aanlopen. "Hee, wat doen jullie hier op de eerste hulp?" Vraagt ze. "ik denk dat kian iets gebroken heeft" zeg ik. Ze kijkt even naar zijn arm. "Ik denk dat hij zijn elleboog gebroken heeft" zegt ze. We lopen naar de kamer waar de foto gemaakt word. Noah en Wolfs wachten even in de wachtkamer.

Na een half uurtje zijn we helemaal klaar. Hij heeft gips van zijn pols tot een stukje onder zijn schouder. Hij wou graag de kleur blauw. Dus heeft hij blauw gips. Hij is nu al over zijn arm aan het zeuren. Hij kan hem namelijk alleen maar gebogen houden. Hij heeft nu zo'n witte mitella gekregen. Ik kijk op mijn horloge en zie dat het al 16:00 uur is. Snel roep ik Noah en loop met hem naar boven. Wolfs en Kian gaan naar huis. Ik ga met Noah mee. We hadden afgesproken dat Wolfs de kleren even snel brengt rond 19:00 uur. In die tijd kan kian wel even alleen thuis blijven.

Pov Noah
We lopen naar de lift, en vervolgens door naar de afdeling oncologie. Al snel komt Dr Reid. Ze zegt dat ik op mijn eigen kamer mag wachten en dat ze me dadelijk komt ophalen. Dus nu zitten me moeder en ik te wachten. We praten nog wat, ook over de bruiloft. Ze vroeg of ik een stukje wou rappen en dat kian dan een stukje gaat zingen. Dus Kian en ik gaan samen een leidje zingen met een rap erin. We hebben afgesproken dat hij elke dag samen met mama of Wolfs of samen met mama en Wolfs naar het ziekenhuis komt en dat wij dan een uurtje alleen krijgen. Dus moet lukken.

Het is ondertussen alweer 16:50 en zoals verwacht komt Dr Reid binnen lopen. "Ga je mee noah" zegt ze. "ja" antwoord ik. "mam, je hoeft niet mee" zeg ik, als ik zie dat ze op wil staan. "oke, dan wacht ik hier wel even" zegt ze.

Nadat ik heb bloedgerprikt en wat heb gegeten lig ik nu op mijn bed tv te kijken. Mijn nieuwe kamer genoot ontmoet ik dadelijk. Ik heb best lang alleen gelegen, best saai. Wolfs heeft de spullen net gebracht en is net weg gegaan met mama.

Pov Eva
Wolfs en ik zijn net weg. Als we in de auto zitten rijden we totaal de verkeerde kant op. "wolfs, waar gaan we heen" vraag ik. "we gaan een wandeling maken langs de maas" zegt hij. "leuk!" Zeg ik. "En kian dan" zeg ik snel. "ik heb esmee gevraagt of ze wil oppassen" zegt hij. Ik knik. Als we uit de auto stappen gaan we zitten op mijn bankje. Ik vind dat het mijn bankje is, ik zit er echt altijd als ik hier ben.

Na een tijdje gepraat te hebben besluiten we maar weer naar huis te gaan. Het is al 21:00 uur.

Pov Noah
Ik lig nog steeds wakker in mijn bed. Ik ben opzoek naar een geschikt liedje voor de bruiloft. Ik kan er gewoon geen vinden. "Noah ga je ook slapen" zegt dr reid. "Ik ben nog niet moe" zeg ik. "hoe kan dat nou, na zo'n lange dag" zegt ze. "gewoon, jij bent toch ook niet moe" zeg ik. "nee klopt, maar ik ben ook niet ziek" antwoord ze. "dat is oneerlijk, maar ik ben niet moe" blijf ik bij mijn punt. "dan ga je maar proberen te slapen" zegt ze. Ik knik. "over een half uur kom ik weer langs en dan slaap je!" Zegt ze "jaja" antwoord ik. Ze lacht en loopt dan weg.

Stay strong (flikken maastricht)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu