Deel 27

254 17 0
                                    

Pov Noah
Boos gooi ik de deur van mijn slaapkamer dicht. Ik ben echt helemaal klaar met luuk. Het was ook best gemeen van kian, maar toch vind ik dat luuk niet zo vervelend hoeft te doen. Ik heb echt nog veel huiswerk maar ik heb er ook echt gewoon helemaal geen zin in. Dus ik ga het lekker niet doen.

Pov Eva
Kian zit op de Ipad spelletjes te doen terwijl Luuk nog steeds boos op kian en luuk is. "Luuk, ga je daar nog lang boos zitten doen" vraagt wolfs hem. "jaa, waarschijnlijk wel" zegt kian. "ah, hou je bek" zegt luuk boos. Ik ben hier echt helemaal klaar mee. "Kian jij gaat naar bed en luuk ga jij maar ergens anders boos zitten te doen" zeg ik boos. Kian doet netjes wat ik zeg en loopt naar boven. Luuk momeld nog wat maar loopt dan ook naar boven.

Pov Noah
Ik hoor iemand op mijn door kloppen, waarna die zachtjes en voorzichtig open gaat. Het is kian. "Wat is er?" Vraag ik. "luuk is nog steeds boos" zegt hij. "maakt toch niet uit, laat hem lekker boos zijn. Ik ben niet boos op jou ik vond het wel grappig" zeg ik. Hij lacht. "als je morgen uit school komt, wil je mij dan leren skateboarden" vraagt hij. "jaa, tuurlijk!" Zeg ik. Dat lijkt me wel leuk, kian leren skateboarden. Luuk zei dat hij dat vet goed kon maar toen ik samen met hem naar zo'n skatebaan ging kon hij niet eens stil op het board blijven staan.

Ik lig al een tijdje op bed, ik kan maar niet slapen ik heb telkens steken in mijn zij. Ik sta op en loop naar de badkamer om even naar de wc te gaan. Toen ik aan het plassen was zag ik dat er bloed bij de urine zat. Het plassen deed ook wel pijn. Maarja zou wel niks zijn. Ik trek het toillet door en loop terug naar mijn slaapkamer waar ik vermoeid op bed plof en vervolgens toch redelijk snel al in slaap val.

Ik word wakker van pijn in mijn zij, de zelfde pijn als gisteravond. Ik zweet me ook echt kapot. Ik kijk op de wekker en zie dat het pas 05:00 uur is. Toch sta ik op omdat ik heel nodig naar de wc moet. Ik loop mijn kamer uit de gang op richting de badkamer. "wat doe jij zo vroeg al op" zegt me moeder verbaast. "Ik moet plassen" zeg ik. "je zweet helemaal" zegt me moeder. Ze pakt me arm en neemt me mee naar de badkamer waar ze het zweet met een washandje van me voorhoofd haalt. Ze voelt aan me voorhoofd. "Je hebt koorts" zegt ze. "oh, ik voel me niet ziek" zeg ik. "Mag ik nu even plassen" zeg ik. Me moeder knikt en loopt weer terug naar haar kamer. alweer zit er bloed bij de urine en doet het plassen ook pijn. Misschien moet ik dit maar even tegen me moeder zeggen, misschien heb ik wel een blaasontsteking. Maar daarvoor moet ik al naar het ziekenhuis omdat ik nu snel vat baar ben voor een virus of bacterie of wat dan ook.

Ik heb besloten om er niks van te zeggen en loop nu dus ook met pijn in mijn zij door de school heen naar het volgende lokaal voor nederlands. Sam en ik gaan op onze plaatsen zitten en niet veel later begint de docent met de les. De pijn in mijn zij word steeds erger. "Mag ik even naar de wc" vraag ik aan de docent. "ja, ga maar, en de rest gaat ristig werken" zegt ze. Ik sta op en loop het lokaal uit naar de wc. Ik voel aan me voorhoofd en alweer heb ik koorts. Ik doe mijn shirt een stukje omhoog om te kijken waar de pijn vandaan komt. Ik zie niks geks. Snel ga ik nog even naarhet toillet. Als ik klaar ben zie ik dat er weer bloed bij zit. Snel loop ik terug naar de les en begin aan mijn huiswerk. "wat was er, je leek wel ziek" zegt sam. "wanneer" vraag ik. "net toen je naar de wc moest" zegt hij. "ja, ik heb denk ik blaasontsteking ofzo" zeg ik. Hij gaat er niet over door dusga ik verder met het maken van mijn huiswerk.

Ik ben al een tijdje thuis als kian naar beneden komt lopen met zijn skateboard. "Zullen we gaan" vraagt hij. Ik knik. Ik pak ook mijn skateboard en samen met kian loop ik voor de straat op om hem het te leren. Door onze wijk rijden toch niet zo veel auto's dus het kam makkelijk voor op straat.

We zijn al 2 uur buiten en het is echt leuk met kian. Net als vroeger toen gingen we altijd met onze steppen race en parcours doen en spelen dat we een race moesten winnen met hindernissen maar dat we wel in bet zelfde team zaten.

We lopen weer naar binnen en zien me vader met Luuk praten. Me moeder komt naar ons toe lopen en verteld dat luuk het dus heel slecht op school doet en dat wolfs morgen op gesprek moet komen met zijn mentor en afdelingsleider. Zelf moet luuk er ook bij zijn. "Het zag er trouwens heel gezellig uit" zegt me moeder. "ja het was echt leuk! Net weer even zoals vroeger" zeg ik. "Ik heb een paar foto's gemaakt dat vinden jullie niet erg toch" vraagt me moeder. "nee hoor" zeg ik. "noah heeft me leren skateboarden" zegt kian blij. "ja maar je moet nog wel blijven oefenen" zeg ik. Hij knikt.

Stay strong (flikken maastricht)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu