Pov Eva
De volgende ochtend gaan Wolfs en ik eerst werken. We hebben net Kian op school afgezet en rijden nu naar bureau. Ik hoef maar te werken tot 14:00 en dan rijd ik meteen door naar Noah. Wolfs moet langer werken, hij zit tot ongeveer 21:00 uur op bureau. Ik heb afgesproken dat ik hem even ga ophalen als hij klaar is. We lopen het bureau in maar worden meteen weer weg gestuurd door mechels die meld dat er een lijk gevonden is.Pov Noah
Als ik op mijn wekker kijk zie ik dat het alweer 10;30 is. Ik heb lekker uit geslapen maar dat mag ook wel na weer zo'n ellendige nacht. Als ik wakker werd moest ik even op het knopje klikken zodat er iemand kwam. Niet veel later kwamen er twee mannen binnen die ik nog niet kende. "hallo, ik ben Dr Joel Goran en dit is Dr Charlie Harris." zegt hij. "Oke" antwoord ik. "als dr lin of dr reid er niet is zoals nu dan komt 1 van ond je even helpen" zegt hij weer. "oke, is goed!" Antwoord ik. "ik heb best trek" zeg ik. "ja, ik mog je niks te eten geven totdat Dr reid er weer is" zegt hij weer. "waarom niet, ik heb honger" zeg ik boos. "ze denkt dat ze weer wat jij hebt, het heeft met je eten te maken" zegt hij. "oke, en hoelaat is ze hier dan weer" vraag ik. "over een kwartiertje" antwoord hij weer. En daarna lopen ze de kamer uit. Inderdaad zoals ik dacht komt een kwartier later Dr reid binnen lopen. "ik heb honger" zeg ik meteen. "ook, goedemorgen" zegt ze. "waarom mag ik niks eten" vraag ik. "ik denk dat je Glutenallergie hebt" zegt ze. "wat is dat" vraag ik. "Gluten komen voor in tarwe, rogge enz. Bij mensen met glutenallergie bescahdigen deze gluten het slijmvlies van de dunne darm door een reactie van je immuunsysteem op één van de bouwstenen van gluten: het aminozuur gliadine" zegt dr reid. "Oke, en wat nu" vraag ik. "je gaat een glutenvrij dieet volgen" zegt ze. "wat houd dat in" vraag ik weer. "Alle verse groenten en fruit zijn van nature glutenvrij en kun je dus gewoon eten. Je zult ook glutenvrij brood, glutenvrije crackers en glutenvrije past in plaats van de gewone broden, crackers en pasta's. Ook mag je gewoon melk en yoghurt eten. Je kunt daar in tegen weer geen vruchtenkwark ofzo eten. " zegt ze. "dat is een hele waslijst" zeg ik. "het gaat in het begin zwaar worden noah, maar met het goede dieet slaap jij ook gewoon weer zonder wakker te worden met buikpijn en overgeven" zegt ze. Ik knik, ik weet dat ze gelijk heeft maar ik mag ook zoveel weer niet zoalf cake en muffins waar ik juist dol op ben. "maar waarom heb ik er eigenlijk nu past last van" vraag ik. "Het is verschillend waarneer mensen het krijgen, of met de geboorte al of ze ontwikkelen het later pas zoals bij jou" zegt ze. "oh oke" zeg ik.Het alweer 14:00 uur.
Ik word aangesloten aan de chemo.Me moeder komt binnen lopen die Dr Reid begroet en dan baar jas ophangt en naast me komt zitten. "zou ik iets te drinken voor u halen" vraagt Dr Reid aan me moeder. "lekker, doe maar een glaasje water" zegt me moeder. Ik pak mij Ipad en ga er een serie op kijken. Als Dr reid terug komt met het water voor me moeder verteld ze me moeder meteen over de allergie die ik heb. Ik zie dat me moeder wel een beetje schrikt maar het is niet het einde van de wereld ik bedoel ik ben toch al ernstig ziek dit kan er ook nog wel bij. Ze legt me moeder uit waar ze allemaal op moet letten bij het boodschappen doen. Ze pakt een blaadje die ze. Net heeft uitgeprint, opdat laadje staat waar ze allemaal op moet letten met boodschappen doen enzo.
Vandaag was al de laatste chemo met Sem, hij mag nog eerder stoppen dan verwacht. We worden nu weer van de chemo afgehaalt. "Dr reid" zeg ik. "ja schat" antwoord ze. "wanner word ik kaal?"vraag ik. "dat is verschillend, sommige beginnen al met haar verliezen na twee weken chemo andere pas na 4 weken" zegt ze. "dus binnen nu en drie weken ben ik kaal" zeg ik. "die kans is groot ja" zegt ze. "oh, maar wanneer groeit het dan weer aan" vraag ik. "Wanneer de chemo stopt, dus Sems haar gaat nu weer groeien" zegt ze. "oke, stom zeg" zeg ik boos.
JE LEEST
Stay strong (flikken maastricht)
FanfictionDit verhaal gaat over de ernstig zieke zoon van Eva van Dongen. Eva heeft 2 zoons samen met Frank, namelijk Noah en Kian. Eva en Frank zijn nooit getrouwt omdat ze daar geen tijd voor hadden. Net toen ze een beetje aan het plannen waren voor de brui...